Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Hur gick du tillväga för att få den utbytt? Köpte nämligen samma för ett tag sedan men har märkt att den efter avstängning läcker ut massa vatten på golvet... Började med att kontakta ÅF (Vitvaruexperten) men det tog dem 8 dagar att ens besvara mitt första mail vilket jag besvarade en timme senare och nu har det gått 5 dagar utan svar igen...

Så nu är planen att kontakta Electrolux istället. Frågan är om man ska ringa till dem eller om man bara ska boka service på direkten? Hur gjorde du, om du inte gick via ÅF dvs.

Jag köpte min via Tretti, men blev ombedd att kontakta Elektrolux, med vilka jag har haft kontakten hela tiden sen dess.
0771-767676
De skickade ut en tekniker som tog in den efter mycket om och men. När de inte kunde fixa den på egen hand i verkstaden, fick jag den utbytt av Electrolux. Fick en ny levererad hem.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Ni som gjort om era Electrolux ChillFlex till tvåslang, vilken plastlåda använde ni? Tänker om det finns något som passar extra bra så köper jag den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

Jag köpte min via Tretti, men blev ombedd att kontakta Elektrolux, med vilka jag har haft kontakten hela tiden sen dess.
0771-767676
De skickade ut en tekniker som tog in den efter mycket om och men. När de inte kunde fixa den på egen hand i verkstaden, fick jag den utbytt av Electrolux. Fick en ny levererad hem.

Okej, och hur lång tid tog detta ungefär? Sitter nämligen och ska boka tid på deras hemsida och den tidigaste dagen de kan komma är om 10 dagar.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Okej, och hur lång tid tog detta ungefär? Sitter nämligen och ska boka tid på deras hemsida och den tidigaste dagen de kan komma är om 10 dagar.

Någon dag kanske.
Detta kan nog variera var i landet man är och när man gör beställningen.
De har ju lokala service partners i de stora städerna.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

Någon dag kanske.
Detta kan nog variera var i landet man är och när man gör beställningen.
De har ju lokala service partners i de stora städerna.

Bor i Stockholm så kanske skulle slå dem en pling istället?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

Jag har en ChillFlex Pro EXP34U338CW som jag fick förra veckan.
Den första som jag fick hem fungerade inte alls så fick en ny i utbyte.

Problemet är att dumpar ut något så fruktansvärt mycket kondensvatten (i Cool läget!).
ca 1L/h.
Enl manualen ska man inte behöva koppla på tömningsslangen alls för kylning, men det stämmer ju inte alls i mitt fall. Den inbyggda tanken blir full på några minuter bara.

Har ni några tankar kring detta? Är kanske även denna defekt, tex. att den enbart kör i avfuktningsläge?

Ska sägas att den blåser ut kalluft i rummet, och dumpar varmluft i utloppsröret. Men detta gör den även i ”dry” läget.

Jag har inte en electrolux men tyckte först att det inte kom så mycket vatten bara några droppar per timme.
Kopplade in slang direkt trots inbyggd tank. (kör bara kyla)

Tror det beror väldigt mycket på luftfuktighet.
En annan dag: Kom och tittade till 10L hinken och tänkte va ingenting? Sen såg jag att hinken var överfull och det börjat droppa över.

Så JA en AC kan "generera" mycket vatten, beroende på luftfuktighet.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en andersson arc med wifi? står att man ska hålla i sleep knappen i standby för att få igång wifi-läget men får inte wifi-lampan att börja lysa.

@Johan_G3 , @pollywoog ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Tycker ni båda är ute och cyklar.

Husen som är varma i Sverige är inte byggda för ett kallare klimat utan är ofta väldigt dåligt isolerade och har dålig ventilation vintertid som sommartid. Välisolerade hus kan ofta hålla sig svala om dagarna, men får inte ha glömt saker! Lågenergihus byggs med markiser (man vill ha in solen vintertid) om de ska fungera bra när det är sol ute, välbyggt hus behöver i väldigt lite tillskottsvärme (utöver värmeåtervinning) vintertid och ska hålla sig svalt sommartid utan luftkonditionering.

Jobba när det är varmt är bästa lösningen för mig, kontoret är svalt.

Det är nog inte helt ovanligt att man glömmer bort sommaren förr passiva/lågenergihus / väldigt höga temperaturer på sommaren +28C. Hemmakontoret gäller nog för många tjänstemän i framtiden blir det nog inte ovanligt med flex kontor där man förväntas att jobba hemma en del eller större delen av tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

Jag har en ChillFlex Pro EXP34U338CW som jag fick förra veckan.
Den första som jag fick hem fungerade inte alls så fick en ny i utbyte.

Problemet är att dumpar ut något så fruktansvärt mycket kondensvatten (i Cool läget!).
ca 1L/h.
Enl manualen ska man inte behöva koppla på tömningsslangen alls för kylning, men det stämmer ju inte alls i mitt fall. Den inbyggda tanken blir full på några minuter bara.

Har ni några tankar kring detta? Är kanske även denna defekt, tex. att den enbart kör i avfuktningsläge?

Ska sägas att den blåser ut kalluft i rummet, och dumpar varmluft i utloppsröret. Men detta gör den även i ”dry” läget.

Jag har samma, eller en EXP34-nånting i alla fall, utan några problem med vattentanken.
Testade att låta den gå i Cool med avrinningsslang monterad, och då får jag ut några deciliter i timmen. Med "korken" på enligt manualen så har den kunnat gå en hel dag utan att klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Är det någon som har en andersson arc med wifi? står att man ska hålla i sleep knappen i standby för att få igång wifi-läget men får inte wifi-lampan att börja lysa.

@Johan_G3 , @pollywoog ?

https://ahseeit.com//king-include/uploads/2021/02/147390512_892968544849221_5928515505270856593_n-1956531614.jpg

nix tyvärr, har den äldre modellen utan wifi.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Det är nog inte helt ovanligt att man glömmer bort sommaren förr passiva/lågenergihus / väldigt höga temperaturer på sommaren +28C. Hemmakontoret gäller nog för många tjänstemän i framtiden blir det nog inte ovanligt med flex kontor där man förväntas att jobba hemma en del eller större delen av tiden.

Här det blir det 27-29 °C utan att det ligger i söderläge i ett 50 år gammalt hus av betongpaneler och tegel, blir utkylt omgående på vintern om värmen inte fungerar och är knappt isolerat, är mekanisk frånluft. Huset byggt 49 med självdrag där jag bodde innan hade bättre inomhusklimat vinter som sommartid.

Kassa hus har alltid byggts. Isolering eller när det byggts spelar väldigt liten roll. Isolering hjälper även mot värmen så har man stora fönster i söderläge som ska ge tillskott av värme på vintern så får man se till att täcka de sommartid med markiser, extra isoleringen i väggar och tak hjälper att hålla ett hus svalt om sommaren då man annars kan få mycket från solen den vägen.

Sen spelar såklart ekonomi roll, så i ett flerfamiljshus kör man sällan värmepump och får därför inte kyla på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Är det någon som har en andersson arc med wifi? står att man ska hålla i sleep knappen i standby för att få igång wifi-läget men får inte wifi-lampan att börja lysa.

@Johan_G3 , @pollywoog ?

https://ahseeit.com//king-include/uploads/2021/02/147390512_892968544849221_5928515505270856593_n-1956531614.jpg

Min fungerade, var dock segt (känns som att man höll in sleep knappen lite väl länge) innan wifi lampan blinkade, men gick till sist, viktigt är väl att vara i standby som du skrev.

Kan inte komma med något mer tyvärr men det borde fungera för dig också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av geuken:

Idag skulle jag köpa https://www.öob.se/bygg/el-vvs/varme-kyla/bordsflakt-voltage-... eller liknande. Den jag har är 10+ år nu så det är nog menlöst att försöka hitta exakt samma på rusta.

Vilket samband har diametern (30 cm i länken ovan) och effekten (40W i länken ovan) vad gäller mängden luft som flyttas? Större diameter och högre effekt innebär större mängd kubikmeter luft per minut som kan flyttas?

Hur långt avstånd bör man ha mellan fläktarna för att få ett stadigt luftflöde ut från sitt "AC-rum" och in i andra rum?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vilket samband har diametern (30 cm i länken ovan) och effekten (40W i länken ovan) vad gäller mängden luft som flyttas? Större diameter och högre effekt innebär större mängd kubikmeter luft per minut som kan flyttas?

Hur långt avstånd bör man ha mellan fläktarna för att få ett stadigt luftflöde ut från sitt "AC-rum" och in i andra rum?

Har du plats på golvet så är https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/varme-och-ventilati... otroligt prisvärd. Riktigt bra blås även i lägsta nivån. Och mycket tystare än många metallfläktar jag sett.
Använder den nu ibland istället för ACn, beroende på luftfuktighet och temperatur. Över 25 går ACn igång. Iom att den är otroligt tyst så kan man sova med den.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har du plats på golvet så är https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/varme-och-ventilati... prisvärd. Riktigt bra blås även i lägsta nivån. Och mycket tystare än många metallfläktar jag sett.
Använder den nu ibland istället för ACn, beroende på luftfuktighet och temperatur. Över 25 går ACn igång. Iom att den är otroligt tyst så kan man sova med den.

Grymt tips! Jag slog till på 2 st sådana precis nu. 35 cm blåshuvud låter som om den kan förflytta en fin mängd luft?

Då kommer jag att ställa en snett vid utgången från (AC-)sovrummet så den blåser ut i hallen som är cirka 3-3,5 meter lång. Och så har jag en som blåser in i arbetsrummet.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Grymt tips! Jag slog till på 2 st sådana precis nu. 35 cm blåshuvud låter som om den kan förflytta en fin mängd luft?

Då kommer jag att ställa en snett vid utgången från (AC-)sovrummet så den blåser ut i hallen som är cirka 3-3,5 meter lång. Och så har jag en som blåser in i arbetsrummet.

Den förflyttar en väldigt stor mängd luft så jag tror absolut du kommer bli nöjd. Bästa fläkten jag haft i mitt liv hittils och då pratar vi om en för 199kr? Stora frågan är ju hur länge den klarar sig men jag är helnöjd.
Den kräver ju såklart montering från början men det innebär också att den kan monteras ned till vintern.

OBS, den är mycket stark även på nivå 1. Skulle önskat lägre hastighet på nivå 1 och sedan upptrappning på 2-3 eller en extra nivå men hellre att den blåser för mycket än för lite.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hej! Är det någon här inne som har denna? https://www.webhallen.com/se/product/306482-Nedis-Barbar-luft...

Jag har endast kört på cool-läge, och enligt manual samt produktbeskrivning ska denna vara "Självavdunstande" dock häromdagen gick den inte igång och klagade på FULL. Alltså var vattentanken full. Tömde denna och då gick den igång igen. Någon som upplevt samma problem? Klarar den av endast självavdunstning på viss nivå i luftfuktighet? Just denna dag var väll fukthalten ungefär 50-60%

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Hej! Är det någon här inne som har denna? https://www.webhallen.com/se/product/306482-Nedis-Barbar-luft...

Jag har endast kört på cool-läge, och enligt manual samt produktbeskrivning ska denna vara "Självavdunstande" dock häromdagen gick den inte igång och klagade på FULL. Alltså var vattentanken full. Tömde denna och då gick den igång igen. Någon som upplevt samma problem? Klarar den av endast självavdunstning på viss nivå i luftfuktighet? Just denna dag var väll fukthalten ungefär 50-60%

Mvh

Dum fråga kanske.
Har du utslangen inkopplad? Den du kör till fönstret.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Hej! Är det någon här inne som har denna? https://www.webhallen.com/se/product/306482-Nedis-Barbar-luft...

Jag har endast kört på cool-läge, och enligt manual samt produktbeskrivning ska denna vara "Självavdunstande" dock häromdagen gick den inte igång och klagade på FULL. Alltså var vattentanken full. Tömde denna och då gick den igång igen. Någon som upplevt samma problem? Klarar den av endast självavdunstning på viss nivå i luftfuktighet? Just denna dag var väll fukthalten ungefär 50-60%

Mvh

Orsaken är som du skriver, troligtvis att den inte klara att självavdunsta allt vatten pga luftfuktigheten. Många som haft samma problem, framförallt med olika modeller av Electrolux Chillflex Pro. Bara att tömma varje kväll så är problemet löst.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

var det efter att du stängt av en kort tid innan ??

sumparna på dessa brukar vara löjligt små och en teori är att efter avstängning så har det fortsatt rinna kondens från evaporatorn en stund till och det gick över gränsen. Sedan har man det där med golvlutning, lutar det fel så kan flottören utlösas i förtid då vattenivån i sumpen är bara på enstaka cm-nivå innan det blir för fullt och flottör löser ut och även liten lutning kan göra att det samlas fort i kanten där flottören är - och lutning lite åt andra hållet att det börja läcka ut vatten på golvet istället...

Om det stannar under själva användningen med 'cool' och det står plant i helt vågrätt så är problemet större och det hinner inte ånga upp kondens i tillräcklig fart - men då pratar man oftast om kondensmängder över 1 liter i timmen...

Ett läge som kan ge mer kondens är tex om man kör 'silent mode' då fläktarna går på minium och temperaturskillnaden mellan insug och utblås är runt 18-20 grader vilket blöder ut mer vatten än om fläktarna går på max och temperaturskillnaden är nedåt 15 grader för luftpassagen - det kan nog påverka > 20% i mängden kondens och dessutom i silent-mode (på min i alla fall) är fläkten mot slangen också neddragen (ganska stor ljudkälla faktiskt) och därmed mindre luftmängd vilket gör att förångningskapaciteten är mindre.

Är det problem med översvämmande portabel AC som borde klara sig med sin kondenshantering - kör på max på allt och se om det blir bättre...

Permalänk
Medlem

Fuktigheten har väl mycket med tätningen att göra också.
Ju mer fuktig luft utifrån som kommer in desto mer måste den jobba för att få bort den inomhus.

Vi har ju haft extremt fuktig luft senaste tiden på många ställen i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Hej! Är det någon här inne som har denna? https://www.webhallen.com/se/product/306482-Nedis-Barbar-luft...

Jag har endast kört på cool-läge, och enligt manual samt produktbeskrivning ska denna vara "Självavdunstande" dock häromdagen gick den inte igång och klagade på FULL. Alltså var vattentanken full. Tömde denna och då gick den igång igen. Någon som upplevt samma problem? Klarar den av endast självavdunstning på viss nivå i luftfuktighet? Just denna dag var väll fukthalten ungefär 50-60%

Mvh

Jag har en och har aldrig haft problem med vattentanken i cool läget, använt den ganska mycket nu och aldrig blivit full.

Permalänk
Medlem

Jag misstänkte att det kan ha något med att göra att luftfuktigheten ute är rätt stor, och jag brukar köra min 6 timmar ungefär varje dag. Men efter 3 dagar i sträck så orkade den inte med längre och klagade över att tanken var full!

Men skrivit till deras support och se vad dom har för svar, har inga problem med att använda dräneringsslangen till en hink från översta hålen vilket ska vara ( Continious drainage pipe )

Permalänk
Medlem

Om du använder den övre uttaget så rinner inte det inte till sumpen längre och kondensen används ej heller till att kyla kondensorn (och gör maskinen mer effektivt den vägen). Du har heller ingen skydd mot översvämning när hinkarna blir fulla och det kan gå fort med över 1 liter fyllnad per timme vid mycket fuktig luft och med detta kan man inte lämna maskinen oövervakad utan måst ha tillsyn per 5-6 -timmar när du har rejäla hinkar/byttor och dunkar på minst 10 liters volym.

På min maskin ser man just nu hur det hela tiden glider droppar av kondens efter flänsarna på evaporatorn så det bildas riktigt mycket kondens hela tiden - och man hör ibland 'plaskande' om maskinen när vattenhjulet hela tiden stänker kondens på evaporatorns lameller (hörs bäst i silent-läget) men håller efter mängden än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Jag misstänkte att det kan ha något med att göra att luftfuktigheten ute är rätt stor, och jag brukar köra min 6 timmar ungefär varje dag. Men efter 3 dagar i sträck så orkade den inte med längre och klagade över att tanken var full!

Men skrivit till deras support och se vad dom har för svar, har inga problem med att använda dräneringsslangen till en hink från översta hålen vilket ska vara ( Continious drainage pipe )

Jag tycker den borde klara självtömning så länge man inte bor i regnskogen, hoppas support kan hjälpa dig.
Klarade den 3 dagar så kanske något gick sönder? Jag vet inte tyvärr, min funkar finfint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lv_08:

Min fungerade, var dock segt (känns som att man höll in sleep knappen lite väl länge) innan wifi lampan blinkade, men gick till sist, viktigt är väl att vara i standby som du skrev.

Kan inte komma med något mer tyvärr men det borde fungera för dig också

Fungerade när jag stängde av enheten via fjärrkontrollen, tackar

Permalänk
Inaktiv

På min första portabla AC (Andersson ARC 2.3) gick det att lägga på "cool" läget och då behövde jag aldrig hantera kondensvatten. (vad hände med det egentligen?)

Nu har jag köpt en till AC (GREE GPC12AL) som behöver tömmas på vatten vid nedre hålet när tanken blir full, alternativt ha kontinuerlig tömning från övre hålet. Kan man koppla vattenslangen från övre hålet till det varma frånluftsröret (genom att peta ner slangen genom ett hål som man klipper i röret) och på så vis låta vattnet lämna ACn tillsammans med luften ut?

Någon som gjort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120627:

På min första portabla AC (Andersson ARC 2.3) gick det att lägga på "cool" läget och då behövde jag aldrig hantera kondensvatten. (vad hände med det egentligen?)

Nu har jag köpt en till AC (GREE GPC12AL) som behöver tömmas på vatten vid nedre hålet när tanken blir full, alternativt ha kontinuerlig tömning från övre hålet. Kan man koppla vattenslangen från övre hålet till det varma frånluftsröret (genom att peta ner slangen genom ett hål som man klipper i röret) och på så vis låta vattnet lämna ACn tillsammans med luften ut?

Någon som gjort det?

Vattnet skvätter upp på varma kylflänsar som förångar det och följer med varmluften ut genom fönstret. Basicly.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120627:

På min första portabla AC (Andersson ARC 2.3) gick det att lägga på "cool" läget och då behövde jag aldrig hantera kondensvatten. (vad hände med det egentligen?)

Nu har jag köpt en till AC (GREE GPC12AL) som behöver tömmas på vatten vid nedre hålet när tanken blir full, alternativt ha kontinuerlig tömning från övre hålet. Kan man koppla vattenslangen från övre hålet till det varma frånluftsröret (genom att peta ner slangen genom ett hål som man klipper i röret) och på så vis låta vattnet lämna ACn tillsammans med luften ut?

Någon som gjort det?

Nej, vattnet behöver spridas på stor yta som luft samtidigt passerar och samtidigt som ytan ger mycket värme - vilket är precis vad som sker inne maskin med ett vattenhjul som stänker på kondensorns flänsar hela tiden för maskiner som har den funktionen. Har man inte vattenhjulet med motor för att man köpt billig maskin och inte kontrollerat kondenshanteringen så får man själv hantera all kondens som bildas och det genom kondensvattenslang och/eller tömma byttor med kondens hela tiden.

En kg vatten (ungefär 1 liter) behöver 2428 kJ/kg för att omvandlas från flytande vatten till ånga vid 23 grader C vilket motsvarar 0.674 kWh i värmemängd - det är alltså rejäl värmemängd som behöver tillföras om det skall ångas upp - men i sin tur också tullas av AC:s totala kylkapacitet när det kondenserar ut vatten ur luft och då kan upplevas att AC:n ger sämre och varmare kalluft ut (sensibla kylan) än när det är torr luft.

Därför kan man inte bara droppa kondensvatten i luftslagen som går ut genom fönstret utan att riskera läcka och vattenskador utanför maskinen - för liten yta och för lite värme som förångar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Jag tycker den borde klara självtömning så länge man inte bor i regnskogen, hoppas support kan hjälpa dig.
Klarade den 3 dagar så kanske något gick sönder? Jag vet inte tyvärr, min funkar finfint.

Det är jätte tråkigt då den är ungefär 2 veckor gammal också från Webhallen. Så hoppas supporten har en bra lösning på detta!