Huawei Honor 8, batteriet har blivit förjävligt

Permalänk
Medlem

Batterier kan reklameras. Jag fick nytt, men de var sura. Jag misstänker att det är mycket förfalskningar ute.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

långt svar... FEL!!BASTTERIET TAR TYDLIGEN ENLIGT HUAWEI MEST SKADA AV ATT INTE ANVÄNDAS, DET FÖRSTÖRS AV VILA!

@HazZarD:
problemet jag har är att den dör vid minsta lilla ansträgning, den överhetter nått in i helvete och det har vid 2 tillfällen dessutom hänt att den låser sig, och de står stänger av om 20 sek.... (i en liten grå box längst ner på skärmen) MEN TILL DE MÄRKLIGA DER DURAR OM HELA MOBILEN, VIBRERAR INTE SOM NÄR MAN FÅR SMS ELLER DET RINGER, UTAN SOM OM DEN EXPLODERAR NÄR SOM HELST, DET SURRRAR HÖGT OM DEN OCH EFTER EN HALVMINUT SLUTAR DET OCH DEN DÖR,,,,,

Du säger att batteriet används och blir dåligt, det jag fick till svar i HICARE var, när jag berättade att den är sparsamt använd i ett år men har legat i ca 2 år då min syster (det är hennes gamla) fck ut en ny efter ett år genom sitt abonemangsavtal,
SVARET JAG FICK DÅ JAG HAR GARANTI SOM EJ GÅTT UT, (VAR 10 DAGAR INNAN GARANTIN GICK UT) SVARET JAG ICK VAR ATT BATTERIET BEHÖVER ANVÄNDAS OCH BLIR DÅLIG AV ATT BARA LIGGA, OCH DET ÄR SÄMRE FÖR BATTERIET ATT BARA LIGGA ÄN ATT ANVÄNDA DET.

Vilket i mina öron är helt sjukt, så en mobil som egentligen är helt ny, det var inte en repa syntes inte at hon ens tagit mobilen ur kartongen, och sparsamt använt den i ett år innan den lades i en kartong och där fick den ligga i två år OCH ENLIGT HICARE BLI FÖRSTÖRD!!!!????

SÅ ATT DEN INTE ANVÄNDS ÄR MED SKADLIGT ÄN ATT DEN BRUKAS...
Vill tipsa om de sätt som de står i HICARE som man ska göra om man ska lägga mobilen i vila en längre stund är att tömma batteriet HELT OCH HÅLLET och sen ladda upp det å sen kan man lägga undan den,,,
OCH DE MAN FICK LÄRA SIG OM DE FÖRSTA MOBILERNA PÅ VÅRAT TIDIGA 2000 TAL SOM DÅ ALLTID SKULLE LADDAS HELT Å HÅLLET OCH HELST ALLTID VARA HELT TOMT INNAN MAN LADDADE DOM, ÄR INTE NÅGOT SOM GÄLLER VÅRA NYA LITHIUM BATTERIER, UTAN MED DESSA SKA MAN ALLTID HÅLLA SIG MELLAN 20% OCH 80% FÖR ATT ÖKA LIVSLÄNGDEN ... TYLIGEN....