Hej, jag har precis uppgraderat min dator ifrån en ASUS Z97-A till ASUS ROG Strix Z390-F Gaming och den vill inte boota. Jag kommer till BIOS men kommer aldrig vidare, jag har testat med en annan HDD från min andra dator och då bootar den.
Jag har även testat HDD:en på mina andra dator som nu innehåller mitt gamla Z97-A moderkort och datorn går i gång utan problem.
Jag har testat båda hårddiskarna på båda datorerna och det enda som inte funkar är den första hårddisken som jag ska använda. Detta är tredje gången jag byter moderkort för just det operativsystemet och aktiveringen försvann efter första bytet som det ska göra och jag har kommit fram till att operativsystemet är nu "låst" till det moderkortet.
Jag kommer inte tillräckligt långt för att aktivera det igen så jag har nu slut på idéer.
Det enda som är nytt är moderkort och processor allt annat har jag använt i över 2 år på båda datorerna. Så det är det enda jag kan komma på som skulle kunna ställa till det.
Någon som har någon idé om hur det går att lösa eller om det skulle kunna vara något annat problem?
För att sammanfatta: Jag har testat 2 olika hårddiskar med 2 olika operativsystem och båda funkar på Dator Nr2 men hårddisken jag vill använda på Dator Nr1 funkar inte. Den hårddisken jag ska använda på Dator Nr2 funkar and boota Dator Nr1. Jag tror det är pga att Windows inte ska kunna installeras på flera datorer
EDIT:
Moderkort: ASUS ROG Z390-F Gaming
CPU: Intel Core I5 9600K Unlocked
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING OC
RAM: Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) / 2666MHz
MVH Alexander