Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Ja, det billigaste verkar vara runt en 250kr.
Om inte den tidigare guiden jag länkade var tydlig nog så har livekort en på svenska: https://livekort.se/sv/vpn-activation-instructions

Kort och gott:

  • Ha ingen aktiv prenumeration

  • Köp billigt guld från utlandet

  • Aktivera guldet genom VPN

  • Stäng av VPN

  • Köp en månad Game Pass Ultimate

Tack... då innebär det att med tanke på att jag redan har en aktiv prenumeration ( i dagsläget har jag Xbox game pass för PC fram till 2022-02-04) så kan jag ju inget annat göra än att vänta ut det...

Med tanke på att jag faktiskt får mitt Xbox imorgon och vill få till Ultimate så verkar det inte finnas något annat sätt än att jag skapar ett nytt Microsoftkonto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Tack... då innebär det att med tanke på att jag redan har en aktiv prenumeration ( i dagsläget har jag Xbox game pass för PC fram till 2022-02-04) så kan jag ju inget annat göra än att vänta ut det...

Med tanke på att jag faktiskt får mitt Xbox imorgon och vill få till Ultimate så verkar det inte finnas något annat sätt än att jag skapar ett nytt Microsoftkonto?

Du skulle kunna bita i det sura äpplet och köpa en månad ultimate för 135kr vilket kommer konvertera ditt Game Pass PC till Ultimate och när det sedan löper ut 2022-03-04 så köper du ett par år guld och gör konverteringen då.

I det stora hela tjänar du fortfarande på det.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Du skulle kunna bita i det sura äpplet och köpa en månad ultimate för 135kr vilket kommer konvertera ditt Game Pass PC till Ultimate och när det sedan löper ut 2022-03-04 så köper du ett par år guld och gör konverteringen då.

I det stora hela tjänar du fortfarande på det.

Fungerar det även som så om jag redan har Game Pass Ultimate och förlänger Xbox Live Gold i 2 år. Kan jag då konvertera det till Ultimate för 135:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Fungerar det även som så om jag redan har Game Pass Ultimate och förlänger Xbox Live Gold i 2 år. Kan jag då konvertera det till Ultimate för 135:-?

Om du redan har en aktiv prenumeration så får du en månad Game Pass Ultimate per tre månader Xbox Live Gold.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Här kommer min dumma fråga:
Jag har Xbox Live Gold (ej Game Pass) fram till 10 januari. Måste jag vänta ut den prenumerationen innan jag kan fylla på med mer gold och sen göra om det till Game Pass? Eller kan jag fylla på och göra om på en gång?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Här kommer min dumma fråga:
Jag har Xbox Live Gold (ej Game Pass) fram till 10 januari. Måste jag vänta ut den prenumerationen innan jag kan fylla på med mer gold och sen göra om det till Game Pass? Eller kan jag fylla på och göra om på en gång?

Hela poängen är ju att ha massa Xbox Live Gold som man sedan konverterar till Game Pass Ultimate.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Hela poängen är ju att ha massa Xbox Live Gold som man sedan konverterar till Game Pass Ultimate.

Jag förstår det, men undrar om jag kan fylla på med ytterligare guld utöver de redan aktiva jag har? I och med att det står i guiderna att man inte ska ha några aktiva prenumeration igång, och mitt befintliga guld är ju en typ av prenumeration.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag förstår det, men undrar om jag kan fylla på med ytterligare guld utöver de redan aktiva jag har? I och med att det står i guiderna att man inte ska ha några aktiva prenumeration igång, och mitt befintliga guld är ju en typ av prenumeration.

Sekunden du aktiverar en Xbox Live Gold-kod så har du en aktiv prenumeration. Det hela går ut på att samla på sig massa Xbox Live Gold-prenumeration för att sedan konvertera det till Game Pass Ultimate.

Så ja.

Edit: Du kan köpa ett år av Xbox Live Gold via Xbox direkt av Microsoft om du vill och sedan konvertera det till Xbox Game Pass. Det blir ju inte lika billigt som att köpa Xbox Live Gold-kort via nätet, men det går. Fixa Xbox Live Gold på valfritt sätt så kan du konvertera det till Xbox Game Pass Ultimate.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag förstår det, men undrar om jag kan fylla på med ytterligare guld utöver de redan aktiva jag har? I och med att det står i guiderna att man inte ska ha några aktiva prenumeration igång, och mitt befintliga guld är ju en typ av prenumeration.

Den stora frågan är hur det staplas med t.ex. ett Turkiskt Xbox Live-kort, det bör finnas information där ute om vad som gäller om du försöker applicera Live från en annan region på en nuvarande prenumeration.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Den stora frågan är hur det staplas med t.ex. ett Turkiskt Xbox Live-kort, det bör finnas information där ute om vad som gäller om du försöker applicera Live från en annan region på en nuvarande prenumeration.

Hm, enligt nedanstående text från Livekort.se funkar det inte

Citat:

VPN Activation Turkey
Observera! Koden ska endast lösas in om kontot inte har någon pågående Xbox Live Gold/Xbox Game Pass Ultimate-prenumeration

EDIT: Orkade inte mecka, så det fick bli 2st 12 månader + 1st 6 månader "international" kort från Livekort.se. Fick en gratis månad på 6 månaderskortet, så 12+12+7 månader kostade 1222kr (47kr i avgift för att betala med kontokort 🙄). Sen Game Pass Ultimate för 135kr = 1357kr.

Så ca 48kr/mån landade det på.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Körde på två stycken á 12 månaders turkiska Xbox Live-kort och uppgraderade till Ultimate. Fick totalt 25 månader för 790 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Körde på två stycken á 12 månaders turkiska Xbox Live-kort och uppgraderade till Ultimate. Fick totalt 25 månader för 790 kr.

Det är inte krångligare än att vara inne på turkisk vpn när man aktiverar dom turkiska korten, sen stänga ner och aktivera till utlimate via sin vanliga anslutning?

Dom gnäller inte att kontot är svenskt men korten är turkiska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Det är inte krångligare än att vara inne på turkisk vpn när man aktiverar dom turkiska korten, sen stänga ner och aktivera till utlimate via sin vanliga anslutning?

Dom gnäller inte att kontot är svenskt men korten är turkiska?

Nej, det gick riktigt smidigt utan några som helst problem. Jag körde via instruktionen på Livekort.se och skötte allting via telefonen.

Permalänk
Medlem

Försökte nu beställa via Livekort.se. La beställningen på 2 Xbox Gold Live Pass (Turkiet) och valde kortbetalning. Sedan verkar det ha gått troll i deras system? Trots korrekta uppgifter så är verkar deras system kräva någon form av manuell hantering. Status: "Pågående". Dessutom så har två beställningar genererats trots att jag bara lade en order. Mycket skumt.

*Uppdatering: Nu fick jag bekräftelse på rätt order och kunde ladda ner koderna. Får se om allt fungerar som det ska...

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att det fungerade utan problem. Köpte 2x12mån turkisk Gold på livekort.se, aktiverade via vpn. Sedan gjorde om allt till Ultimate.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara meddela om att detta fungerar fortfarande för de nya. Lyckades med 2x12mån turkisk och en svensk 6 månader.

Permalänk
Medlem

Testade precis detta med 2x12 mån Turkiskt Live Gold. Skillnaden var att jag fick betala 135 kr för konverteringen till Ultimate. Oavsett blev det en bra deal! 25 Månader Ultimate för 370+370+135 = 875 kr (=35 kr/mån).

Permalänk

Vet inte vad jag gör för fel.

Man har köpt 3st 12månaders Turkiska och löst in dom.

Hur gör jag nu?

Om jag väljer Sverige på min vpn så kan jag inte uppgradera till ultimate då står det att live koderna är för annan region.

Om jag är på Turkisk vpn plats kan jag inte betala med tex kort då det krävs adress i Turkiet.

Visa signatur

| Cooler Master HAF 912 Plus | Intel Core i5-11400F | Noctua D15 med 3st Noctua A15 140mm | MSI MEG Z590 Torpedo | Corsair Vengeance 2 x 16 GB 3200MHz | PNY GeForce 3070 Ti | 1x Samsung 980 1TB M.2 | 1x Kingston NV1 M.2 2TB | 1x WD Blue SN550 M.2 1TB | DVD Liteon iHAS22-18B iXtreme Burner Max FW | Blu-ray Liteon iHBS112-115 | Cooler Master Silent Pro 1000W | Windows 10 Pro | Samsung P2770H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sabelström:

Vet inte vad jag gör för fel.

Man har köpt 3st 12månaders Turkiska och löst in dom.

Hur gör jag nu?

Om jag väljer Sverige på min vpn så kan jag inte uppgradera till ultimate då står det att live koderna är för annan region.

Om jag är på Turkisk vpn plats kan jag inte betala med tex kort då det krävs adress i Turkiet.

http://www.bilddump.se/bilder/20220108102654-107.150.94.110.jpg

http://www.bilddump.se/bilder/20220108102857-45.12.220.53.jpg

Du loggar in på ditt konto som vanligt medan du är inne på en turkisk vpn och fyller i koderna här https://redeem.microsoft.com

När det är klart så stänger du av vpn, loggar in som vanligt och väljer att "prova" Ultimate för 10kr/mån.

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Du loggar in på ditt konto som vanligt medan du är inne på en turkisk vpn och fyller i koderna här https://redeem.microsoft.com

Det gick utan problem.

Skrivet av K-D][Aramis:

När det är klart så stänger du av vpn, loggar in som vanligt och väljer att "prova" Ultimate för 10kr/mån.

Det är då jag får upp felmeddelandet som jag bifogat.

Men om jag är på Turkisk VPN kommer det upp betalningsalternativ.

Visa signatur

| Cooler Master HAF 912 Plus | Intel Core i5-11400F | Noctua D15 med 3st Noctua A15 140mm | MSI MEG Z590 Torpedo | Corsair Vengeance 2 x 16 GB 3200MHz | PNY GeForce 3070 Ti | 1x Samsung 980 1TB M.2 | 1x Kingston NV1 M.2 2TB | 1x WD Blue SN550 M.2 1TB | DVD Liteon iHAS22-18B iXtreme Burner Max FW | Blu-ray Liteon iHBS112-115 | Cooler Master Silent Pro 1000W | Windows 10 Pro | Samsung P2770H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sabelström:

Det gick utan problem.

Det är då jag får upp felmeddelandet som jag bifogat.

Men om jag är på Turkisk VPN kommer det upp betalningsalternativ.

Fan vad skumt. Kan dock inte se bilderna du bifogat?

Är själva kontot svenskt i grunden?

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Fan vad skumt. Kan dock inte se bilderna du bifogat?

Är själva kontot svenskt i grunden?

Konstigt jag kan ju se dom.

http://www.bilddump.se/bilder/20220108102654-107.150.94.110.j...

http://www.bilddump.se/bilder/20220108102857-45.12.220.53.jpg

Hmm svenskt i grunden ja, men skapade det nog 2016, sen har jag typ inte använd det.

Lyckades fixa det till ultimate genom en 18kr kod, men stod turkish eller något efter uppgraderingen.

Får vell se hur det funkar. Såg dock nu att det var inställt på land Turkiet, kan det ändrats efter jag loggade in via vpn?
Ändrat till Sverige nu så får vell se om det funkar med mitt xbox som kommer i veckan.

Visa signatur

| Cooler Master HAF 912 Plus | Intel Core i5-11400F | Noctua D15 med 3st Noctua A15 140mm | MSI MEG Z590 Torpedo | Corsair Vengeance 2 x 16 GB 3200MHz | PNY GeForce 3070 Ti | 1x Samsung 980 1TB M.2 | 1x Kingston NV1 M.2 2TB | 1x WD Blue SN550 M.2 1TB | DVD Liteon iHAS22-18B iXtreme Burner Max FW | Blu-ray Liteon iHBS112-115 | Cooler Master Silent Pro 1000W | Windows 10 Pro | Samsung P2770H |

Permalänk
Medlem

Beställde två 12 månaders koder idag från Electronic First för aktivering via Brasilianskt VPN, fungerade bra på första koden men ej andra då kontot nu är kopplat till Svensk region. Går säkert att ändra men kräver att jag släpper medgivandet mot barnens Microsoft-konton. Snabb support och det kommer nog lösa sig smidigt inom ett par dagar.

Köpte även en 6 månaders kod genom ENEBA (ej i lager på EF) men denna fungerade ej. Koden var redan aktiverad. Helt annan upplevelse då de ska hålla på pengarna i över tre veckor och sega/obefintliga svar.

Inga gratismånader mm och facit i hand hade jag köpt tre 12 mån licenser för användning inom EU för att slippa strulet.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Inga gratismånader mm och facit i hand hade jag köpt tre 12 mån licenser för användning inom EU för att slippa strulet.

Ja, det kan vara värt att betala 500kr per år från Elgiganten istället. Det blir ju lite dyrare, men ändå mycket lägre än ordinarie pris och är endast tre enkla steg.

1. Köp 12 eller fler månader från Elgiganten.se.
2. Registrera hos Microsoft.
3. Uppgradera till Ultimate.

Då slipper man VPN och eventuellt krångel med inofficiella key-sellers från diverse sidor.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, det kan vara värt att betala 500kr per år från Elgiganten istället. Det blir ju lite dyrare, men ändå mycket lägre än ordinarie pris och är endast tre enkla steg.

1. Köp 12 eller fler månader från Elgiganten.se.
2. Registrera hos Microsoft.
3. Uppgradera till Ultimate.

Då slipper man VPN och eventuellt krångel med inofficiella key-sellers från diverse sidor.

Exakt. Klart enklast.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Fortfarande 6+12+12 som gäller för bäst pris per krona (en gratismånad för auto renewal per kod) Så 7+13+13+1? För det var väl problem om man hamnade över 36 mån vill jag minnas.

Edit: Vet att det står i OP men saker han ha hänt under dessa år

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Fortfarande 6+12+12 som gäller för bäst pris per krona (en gratis månad för auto renewal per kod) Så 7+13+13+1? För det var väl problem om han hamnade över 36 mån vill jag minnas.

Edit: Vet att det står i OP men saker han ha hänt under dessa år

När jag gjorde det i december fick jag inga gratismånader för 12-månader-korten, bara för 6 månader. Så det blev 12+12+7+1.

Jag har också förstått att det ska vara problematiskt om man hamnar över 36 månader.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag påbörjade min 3månaders gratis xbox ultimate här under december.
Fungerar fortfarande denna metod då på något sätt?
Och om inte, går det att skapa ett nytt konto bara typ?
Är egentligen bara intresserad av PC passet.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Jag påbörjade min 3månaders gratis xbox ultimate här under december.
Fungerar fortfarande denna metod då på något sätt?
Och om inte, går det att skapa ett nytt konto bara typ?
Är egentligen bara intresserad av PC passet.

Du får vänta tills nuvarande löper ut. Sen ska det fungera att göra konverteringen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Du får vänta tills nuvarande löper ut. Sen ska det fungera att göra konverteringen igen.

Ah okej. Tack!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die