Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

För mig står det beställning är reserverad (sen en tid som tickar ner) via Livekort den som man ska VPNa genom Turkiet. Skrev till supporten att titta på ärendet dom bad mig att ta upp det med min bank och att beställningen nekades. Bad om att få ett bekräftelse mejl vilket dom vägrar ge mig. Första och sista gången man beställer från den sidan, tummen ner på dom.

Hur betalade du?

Permalänk
Medlem

Tog mitt bankkort och bekräftade sedan med bank-id. Supporten vägrar skicka mig en bekräftelse på att köpet inte gick igenom och eller en bekräftelse på att jag vill använda min ångerrätt. Har nästan aldrig använt en shady sida i mitt liv och idag blev det en påminnelse om varför. Säger inte att det inte kommer funka för andra men i fortsättning håller jag mig innanför våra gränser och trovärdiga butiker. Trygghet går före snålhet känner jag nu som en påminnelse till mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Tog mitt bankkort och bekräftade sedan med bank-id. Supporten vägrar skicka mig en bekräftelse på att köpet inte gick igenom och eller en bekräftelse på att jag vill använda min ångerrätt. Har nästan aldrig använt en shady sida i mitt liv och idag blev det en påminnelse om varför. Säger inte att det inte kommer funka för andra men i fortsättning håller jag mig innanför våra gränser och trovärdiga butiker. Trygghet går före snålhet känner jag nu som en påminnelse till mig själv.

Använder själv bara Klarnas Engångskort numera eller PayPal om förstnämnda inte funkar. Har nog inte rört mitt vanliga kort på sjukt länge nu när det finns smidigare och säkrare alternativ att betala med på nätet

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande fint. 2st "Turkiska 12mån Live Gold" inhandlade hos Livekort.se blev 24mån Game Pass Ultimate! Använde mig av Express VPN, gratisvecka.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Funkar fortfarande fint. 2st "Turkiska 12mån Live Gold" inhandlade hos Livekort.se blev 24mån Game Pass Ultimate! Använde mig av Express VPN, gratisvecka.

Är det bara logga in med det kontot på sitt xbox sen? Aldrig haft xbox förut, bara kört gamepass på datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Är det bara logga in med det kontot på sitt xbox sen? Aldrig haft xbox förut, bara kört gamepass på datorn

Ja. Jag fixade allt på min iPad. Sen när jag drog igång Xboxen så var Game Pass återigen aktivt och laddat med 24mån, nästa förnyelse 2024-01-01

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

Kanske dum fråga, men är det alltså så att efter att följt första inlägget med registrering av Xbox Live Gold(upp till 36 mån) och inaktivering av återkommande betalningar, så köper man bara till 1 månad av Game Pass för 10kr och så konverteras det automatiskt? Ser inget explicit om konvertering så ville bara kolla så man inte står där med "bara" Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownUser:

Kanske dum fråga, men är det alltså så att efter att följt första inlägget med registrering av Xbox Live Gold(upp till 36 mån) och inaktivering av återkommande betalningar, så köper man bara till 1 månad av Game Pass för 10kr och så konverteras det automatiskt? Ser inget explicit om konvertering så ville bara kolla så man inte står där med "bara" Xbox Live.

Du aktiverar koderna för Xbox Live Gold på https://redeem.microsoft.com/

Efter detta ska det på https://account.microsoft.com/services finnas en post för "Xbox Live Gold" bland dina tjänster, och där ska det finnas en länk för att uppgradera från den tjänsten till Xbox Game Pass Ultimate (du får betala för en månad gamepass, vilket första gången kostar 10kr).
Tiden du hade kvar på "Xbox Live Gold"-tjänsten räknas med vid uppgraderingen, vilket är själva poängen.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag var ju så dum så jag aktiverade en sub (10 kr) på min PC och har nu följande:

"Xbox game pass for PC". Detta köpte jag 6/11 och ser att den nu ska förnyas automatiskt 12/2-2022

Nu har jag köpt Xbox series X och fick syn på den här tråden.
Är det kört nu ? eller hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hej!

Jag var ju så dum så jag aktiverade en sub (10 kr) på min PC och har nu följande:

"Xbox game pass for PC". Detta köpte jag 6/11 och ser att den nu ska förnyas automatiskt 12/2-2022

Jag tror du bara kan stänga av förnyandet av Game pass for PC och sedan göra som nämnt ovan.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hej!

Låt ditt nuvarande Game Pass löpa ut (välj att det inte ska förnyas). Sen när du inte har något aktivt Game Pass så köper du billiga Live Gold kort och gör om dessa till Game Pass.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Låt ditt nuvarande Game Pass löpa ut (välj att det inte ska förnyas). Sen när du inte har något aktivt Game Pass så köper du billiga Live Gold kort och gör om dessa till Game Pass.

Hej!
Nu har jag gått in valt att inaktivera förnyelse.

Nu står det under mina prenumerationer:
Xbox game pass för PC
Går ut 5 feb 2022

Behöver jag nu då vänta till efter 5/2?

Jag får nämligen mitt Xbox inom ett par dagar och vill ju då försöka fixa Ultimate? Utifrån min aktuella situation.. är den enda lösningen att faktiskt skapa ett nytt Microsoftkonto :(?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hej!
Nu har jag gått in valt att inaktivera förnyelse.

Nu står det under mina prenumerationer:
Xbox game pass för PC
Går ut 5 feb 2022

Behöver jag nu då vänta till efter 5/2?

Jag får nämligen mitt Xbox inom ett par dagar och vill ju då försöka fixa Ultimate? Utifrån min aktuella situation.. är den enda lösningen att faktiskt skapa ett nytt Microsoftkonto :(?

Du borde väl kunna logga in med ditt Xbox-konto och nyttja Game Pass’et på Xboxen? Fast då kanske det krävs ett Game Pass Ultimate för Xbox? Nu blev jag osäker

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Du borde väl kunna logga in med ditt Xbox-konto och nyttja Game Pass’et på Xboxen? Fast då kanske det krävs ett Game Pass Ultimate för Xbox? Nu blev jag osäker

Är lite osäker på vad du menar. Jag har aldrig heller ägt ett Xbox så vet inte riktigt hur det fungerar.

Jag tänker typ att när jag startar Xboxet så lär jag ju ombedd att logga in mig. Då lär jag ju logga in mig med mitt nuvarande microsoftkonto. Mitt nuvarande konto har då enbart Xbox game pass för PC. Där har jag nu avaktiverat den automatiska förnyelsen.

Under hantera prenumerationer så har jag följande (se bild):
https://imgshare.io/image/rNyDo4

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Är lite osäker på vad du menar. Jag har aldrig heller ägt ett Xbox så vet inte riktigt hur det fungerar.

Jag tänker typ att när jag startar Xboxet så lär jag ju ombedd att logga in mig. Då lär jag ju logga in mig med mitt nuvarande microsoftkonto. Mitt nuvarande konto har då enbart Xbox game pass för PC. Där har jag nu avaktiverat den automatiska förnyelsen.

Under hantera prenumerationer så har jag följande (se bild):
https://imgshare.io/image/rNyDo4

Ja precis. Du loggar in med ditt befintliga Microsoftkonto och det nuvarande Game Pass för PC måste uppgraderas till Game Pass Ultimate för 10:- enligt bilden du länkade.

Är nog bäst att köra på det så du kan komma igång snabbt o lira på Xboxen. Sen kan du om du vill låta ditt Game Pass Ultimate utgå om du vill ”fixa billigt Game Pass Ultimate” med hjälp av billiga Turkiska Live Gold kort som görs om till Game Pass Ultimate

Mkt text. Hoppas jag inte rört till det… Har inte haft Xbox speciellt länge

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Ja precis. Du loggar in med ditt befintliga Microsoftkonto och det nuvarande Game Pass för PC måste uppgraderas till Game Pass Ultimate för 10:- enligt bilden du länkade.

Är nog bäst att köra på det så du kan komma igång snabbt o lira på Xboxen. Sen kan du om du vill låta ditt Game Pass Ultimate utgå om du vill ”fixa billigt Game Pass Ultimate” med hjälp av billiga Turkiska Live Gold kort som görs om till Game Pass Ultimate

Mkt text. Hoppas jag inte rört till det… Har inte haft Xbox speciellt länge

Tror också att det fungerar som du skriver.

@adde1337 : Kan nog tillägga att du inte kan utnyttja 10:- Ultimate en andra gång utan får betala 149:- någonting för att uppgradera igen sedan, men det är en liten peng mot att betala det varje månad. När jag uppgraderade köpte jag Gold från Sverige för att slippa VPN, visserligen dyrare från Sverige men ville inte krångla så mycket.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tror också att det fungerar som du skriver.

@adde1337 : Kan nog tillägga att du inte kan utnyttja 10:- Ultimate en andra gång utan får betala 149:- någonting för att uppgradera igen sedan, men det är en liten peng mot att betala det varje månad. När jag uppgraderade köpte jag Gold från Sverige för att slippa VPN, visserligen dyrare från Sverige men ville inte krångla så mycket.

Hej!

Det stod att jag kunde uppgradera till ultimate för 10kr.
Även om det inte går så är jag naturligtvis beredd på att betala en gång innan jag köper 12 mån från typ turkiet.

Det jag dock inte förstår är varför man inte bara kan köpa 12 mån från turkiet direkt.. och sedan bara lägga in koden?

Eller är det att det först kräver en aktuell prenumereration ?

Jag försökte läsa originalet posten för att förstå men känns som det är annorlunda från hur man gör nu?

När behövs själva VPN:en ? När man ska köpa från livekort eller när man ska mata in själv koden hos microsoft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hej!

Även om det inte går så är jag naturligtvis beredd på att betala en gång innan jag köper 12 mån från typ turkiet.

Det jag dock inte förstår är varför man inte bara kan köpa 12 mån från turkiet direkt.. och sedan bara lägga in koden?

Jag försökte läsa originalet posten för att förstå men känns som det är annorlunda från hur man gör nu?

När behövs själva VPN:en ? När man ska köpa från livekort eller när man ska mata in själv koden hos microsoft?

Jag tror att du kan köpa livekort och lägga in även fast du har en aktiv prenumeration, problemet är att det inte konverterar 1:1, 12 månader gold blir drygt 3-4 månader gamepass ultimate.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hej!

Det funkar helt enkelt inte att mata in Live Gold kort och konvertera 1:1 om man redan har ett aktivt Game Pass.

VPN behövs när man registrerar Live Gold på sitt Microsoftkonto, den behövs även när man konverterar.

Det finns även instruktioner på Livekort.se. Kan hända att det finns ännu billigare alternativ än Livekort, jag orkade inte leta så mkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Jag tror att du kan köpa livekort och lägga in även fast du har en aktiv prenumeration, problemet är att det inte konverterar 1:1, 12 månader gold blir drygt 3-4 månader gamepass ultimate.

Okej..

Men är det inte den här jag ska köpa ? Den är ju 12 månsder ultimate ?
https://livekort.se/sv/xbox-game-pass-ultimate-12months

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Det funkar helt enkelt inte att mata in Live Gold kort och konvertera 1:1 om man redan har ett aktivt Game Pass.

VPN behövs när man registrerar Live Gold på sitt Microsoftkonto, den behövs även när man konverterar.

Det finns även instruktioner på Livekort.se. Kan hända att det finns ännu billigare alternativ än Livekort, jag orkade inte leta så mkt

Tack

Så det jag behöver göra nu är.

1) uppgraderara till ultimate
2) stopp automatiskt förnyelse
3) vänta till prenumeration har gått ut ?
4) köpa 12 mån ultimate gamepass från livekort.se och följa instruktionerna avseende VPN och hur man lägger in koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Tack

Så det jag behöver göra nu är.

1) uppgraderara till ultimate
2) stopp automatiskt förnyelse
3) vänta till prenumeration har gått ut ?
4) köpa 12 mån ultimate gamepass från livekort.se och följa instruktionerna avseende VPN och hur man lägger in koden.

Nej, du ska inte köpa Ultimate-koder. Du köper vanlig Xbox Live Gold när prenumerationen har gått ut. Använd koden och sedan uppgraderar du till Ultimate via Microsoft.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Okej..

Men är det inte den här jag ska köpa ? Den är ju 12 månsder ultimate ?
https://livekort.se/sv/xbox-game-pass-ultimate-12months

Nej, den här tråden handlar om Xbox Live Gold konvertering till Game Pass Ultimate.

Billigt gold:
https://www.allkeyshop.com/blog/buy-xbox-live-gold-cd-key-com...

Guide:
https://www.reddit.com/r/XboxGamePass/wiki/index/gold-ultimat...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Nej, den här tråden handlar om Xbox Live Gold konvertering till Game Pass Ultimate.

Billigt gold:

Guide:

Vaffasiken, priset stämmer ju inte alls sen när man klickar på länken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Vaffasiken, priset stämmer ju inte alls sen när man klickar på länken?

G2A är lite fulare än dom övriga, jag rekommenderar Eneba.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

G2A är lite fulare än dom övriga, jag rekommenderar Eneba.

Såg att livekort hade för ca 300kr, finns det billigare tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Billigt gold:

Guide:

Hmm okej. Jag är ju helt novis vad gäller det här...

Vad är det jag ska göra för att kunna få ultimate billigt ?
Typ bara köpa 12 mån ultimate från turkiet och m.h.a VPN lösa in koden ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Om du vill slippa "krångel" med turkiskt xbox live gold (vilket känns lite shady imo, men jag vet nog för lite) så kan du köpa lokalproducerat svensk xbox live gold från t ex elgiganten för 499 kr. Två sådana och en 6 månaders ska funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Såg att livekort hade för ca 300kr, finns det billigare tro?

Ja, det billigaste verkar vara runt en 250kr.

Skrivet av adde1337:

Om inte den tidigare guiden jag länkade var tydlig nog så har livekort en på svenska: https://livekort.se/sv/vpn-activation-instructions

Kort och gott:

• Ha ingen aktiv prenumeration

• Köp billigt guld från utlandet

• Aktivera guldet genom VPN

• Stäng av VPN

• Köp en månad Game Pass Ultimate

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Jag har idag xbox game pass för PC som går ut 5 feb 2022
Jag ska troligtvis få mitt xbox imorgon. Hur ska jag göra för att få till ultimate game pass? (Så billigt som möjligt)

Helt ärligt vet jag inte vad som händer när du loggar in på ditt nya Xbox. Du har ju specifikt Xbox Game Pass för PC. I värsta fall har du inget Game Pass på Xbox när du loggar in (man fick ju extra bra pris för PC). I bästa fall så får du Xbox Game Pass på Xbox automatiskt.

I vilket fall som helst så ska du vänta tills din nuvarande prenumeration går ut. Först då köper du Xbox Live Gold-kort och lägger till på ditt konto. Till sist så uppgraderar du till Xbox Game Pass Ultimate för 10kr/149kr (beroende på erbjudande) och så konverteras all Xbox Live Gold-tid till Game Pass Ultimate.

Visa signatur

press nu1mlock