Supermicro 813MTQ-350CB (1U Chassi /w PSU & Bakplan!)

Permalänk
Medlem

Supermicro 813MTQ-350CB (1U Chassi /w PSU & Bakplan!)

Budade nyligen hem en Supermicro server från tradera pga komponenterna och är inte intresserad av att börja bygga rack så ska troligen migrera till ett Lian Li A71 med mer 3.5"-platser.

Därav har vi ett stycke SuperChassis 813MTQ-350CB inkl. 350w PSU till salu!
Kompontenterna på bild ingår inte!
Det är endast chassi, psu och fläktar! (Ja, HDD-vaggorna med om du undra. Inga komponenter helt enkelt!)

Finns i Varberg, möte inom Halland/Göteborg går väl ordna vid överrenskommelse.
Kan även skickas men köpare står för frakt. (Kostade mig 200kr att få hem via DB Schenker)

Vi sätter 500kr så är ni välkomna med bud om det inte passar!

https://www.supermicro.com/products/chassis/1U/813/SC813MTQ-3...

MVH

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem

Är intresserad av att köpa den och kommer befinna mig i Borås på tisdag eftermiddag så om det finns möjlighet att träffas någonstans i närheten så kanske man slipper frakten.
Ingår cpu kylarna på bilden eller kommer du använda dessa i andra burken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doglas:

Är intresserad av att köpa den och kommer befinna mig i Borås på tisdag eftermiddag så om det finns möjlighet att träffas någonstans i närheten så kanske man slipper frakten.
Ingår cpu kylarna på bilden eller kommer du använda dessa i andra burken?

Tyvärr är Borås inget håll jag brukar röra mig mot och utan körkort själv blir det omständigt.. Inom vilket postnummer bor du? Kan räkna ut vad frakten går på och kanske justera priset lite efter det. Kylarna är nog inte helt omöjliga att få med heller.

OBS! Det är inget kontrollerkort eller kabel för bakplanet med.

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kewmify:

Tyvärr är Borås inget håll jag brukar röra mig mot och utan körkort själv blir det omständigt.. Inom vilket postnummer bor du? Kan räkna ut vad frakten går på och kanske justera priset lite efter det. Kylarna är nog inte helt omöjliga att få med heller.

OBS! Det är inget kontrollerkort eller kabel för bakplanet med.

Jag förstår! Kommer även att passera Götebrog torsdag 18/7 nästa vefcka om det passar bättre?

Vad är det för sockel på kylarna?

Ursäkta min dumhet men vad menas med "kontrollerkort eller kabel för bakplanet"? Jag har ett Supermicro X9SCM-F moderkort som tydligen ska passa men kommer det att behövas kompletteras med något menar du?(Förutom ram och cpu givetvis.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doglas:

Jag förstår! Kommer även att passera Götebrog torsdag 18/7 nästa vefcka om det passar bättre?

Vad är det för sockel på kylarna?

Ursäkta min dumhet men vad menas med "kontrollerkort eller kabel för bakplanet"? Jag har ett Supermicro X9SCM-F moderkort som tydligen ska passa men kommer det att behövas kompletteras med något menar du?(Förutom ram och cpu givetvis.)

Göteborg funkar bättre, ska dit i helgen så kan lämna det där uppe så länge isåfall.
Det är LGA 1366 så det passar nog dessvärre inte din bräda?

Kontrollerkort/Diskkontroller är t.ex ett 3Ware 9690SA-4I / Kabeln (som jag fick med men ska flytta över) som behövs för själva hot-swap funktionen om jag förstod killen jag köpte det av rätt. Men som jag förstod det gick det även koppla bakplanet direkt i moderkortet. Allt detta är lite nytt för mig så har inte riktig koll, har mailat honom igen för att konfirmera.

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem

@Kewmify:

Alright! Det funkar för mig.

Var det med någon PCI riser så jag kan montera något annat PCI kort i den?

Permalänk
Medlem

@Doglas: Den är inte med på bilden med medföljer också ja!

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem

@Kewmify:

Härligt!

Måste ändå komplettera med CPU kylare då verkar det som men bjuder 400:- om jag kan hämta i Göteborg 18/7

Permalänk
Medlem

@Doglas: Det är taget! Kan ju låta annonsen ligga till på fredag, men händer nog inte mycket mer här.
Fick svar ang. Bakplanet och det krävs inget speciellt kontrollerkort eller liknande. Det är standard SATA/SAS så bara till att koppla på moderkortet

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem

@Kewmify:

Fantastiskt!

Jag hör av mig via PM när det börjar närma sig.