Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Nån annan som tycker spelet är ganska suddigt/blurrigt?
Sharpness slidern har jag på 10 bara

Jag tror jag har hittat ditt problem...

Skrivet av Beginner:

I slutet på en grotta. Åker på en "Your account is locked. Error Code 395002"

Vad innebär det?

Ryska haxx0rs? Vem vet. Vad säger den om du provar att helt enkelt bara logga in igen? Funkar det inte, prova posta på Blizzards technical support meddelandebräda så kan de kanske hjälpa dig, folk här lär inte kunna göra så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag tror jag har hittat ditt problem...

Ryska haxx0rs? Vem vet. Vad säger den om du provar att helt enkelt bara logga in igen? Funkar det inte, prova posta på Blizzards technical support meddelandebräda så kan de kanske hjälpa dig, folk här lär inte kunna göra så mycket...

Går inte att logga in igen för "Account is locked" under någon tid, kommer inte riktigt ihåg vad det står. Stänger jag ner D4 och startar om är det bara att logga in igen.

Har skrivit på deras bugforum. Ser att det är fler som skrivit om det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det var på tiden att det blev nerfat.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Rip björn

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Märkligt det här, jag är helt beroende av potion och måste köra som tank fast jag är sorc. Så är det väl inte tänkt? Vara är hp-reg, nåt man får senare?!

En annan skum grej är att det känns som att jag blir svagare ju mer jag levlar. Är lvl 27 nu och har stora problem, kommer inte vidare i storyn, dör direkt i bosstriden. Är sjukt svårt nu. Nån annan som märker av detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Märkligt det här, jag är helt beroende av potion och måste köra som tank fast jag är sorc. Så är det väl inte tänkt? Vara är hp-reg, nåt man får senare?!

En annan skum grej är att det känns som att jag blir svagare ju mer jag levlar. Är lvl 27 nu och har stora problem, kommer inte vidare i storyn, dör direkt i bosstriden. Är sjukt svårt nu. Nån annan som märker av detta?

Viktig med defence, flame shield är en bra skill där du även kan enchanta cheat death om du vill. Har du problem med bossar är ett bra tips skills som du inte behöver skjuta hela tiden utan bara kastar en gång sen kan springa runt. Typ hydra, flame wall och blizzard. Teleport är även en viktig skill, samt så använda space så du hoppar för att ducka attacker gör mycket enkelt. 2 poäng i align the elements gör att du kan ta nått slag från bossar

Permalänk
Medlem

Lyckades bli lvl 30 äntligen. Rätt utmanade spel ändå har fått vika mig på några dungeons där slutbossen inte gick mer än halva livet och det är snålt med potions som droppar så är det tufft även som en barb.

Permalänk
Medlem

Testade ännu en gång Barbar (testade även vid betan)
MEN GUD vad tråkig den är, slutade spela med den vid lvl21.

Hoppat över till Rouge, så mycket roligare!
Blir nog full lvl på den för sedan gå över till en Necro.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Testade ännu en gång Barbar (testade även vid betan)
MEN GUD vad tråkig den är, slutade spela med den vid lvl21.

Hoppat över till Rouge, så mycket roligare!
Blir nog full lvl på den för sedan gå över till en Necro.

Jaså, jag tänkte spela barbarian. Vad är så tråkigt med den jämfört med rogue?

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Jaså, jag tänkte spela barbarian. Vad är så tråkigt med den jämfört med rogue?

Otroligt segt fram tills högre nivåer. Rogue är snabb men tappar av mot slutet istället.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

är necromancer lvl 48 nu, har använt ett vapen på lvl 28 ända till nu enbart för legendary kraften.
även fast vapnet var så långt efter har skadan varit väldigt bra, men fick en ring med samma legendary kraft så bytte ut vapnet mot ett random lvl 42 vapen och min skada just nu är riktigt bra!
vet att många har klagat på necro men har inga problem här, men har inte testat summoner build.
har varit på WT2 hela tiden

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av raz3r1:

är necromancer lvl 48 nu, har använt ett vapen på lvl 28 ända till nu enbart för legendary kraften.
även fast vapnet var så långt efter har skadan varit väldigt bra, men fick en ring med samma legendary kraft så bytte ut vapnet mot ett random lvl 42 vapen och min skada just nu är riktigt bra!
vet att många har klagat på necro men har inga problem här, men har inte testat summoner build.
har varit på WT2 hela tiden

Du kunde ju tagit ut Legendary kraften från ditt vapen och lagt in i ett nytt ju 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frystorkad:

Eye strain! Vill flika in att om du, liksom jag, blir väldigt trött i ögonen av spelet, sänk sharpness-inställningen rejält. Jag gick från 90 till 10 och ögonen slappnade av avsevärt nästan direkt efter ändringen. Skulle gjort det i förrgår så kanske inte ögonvitorna hade blivit knallröda. Nästan som om jag har ögoninflammation när det blir såhär, känns alldeles svullet senast jag upplevde det så extremt var när jag började spela Terraria för en massa år sedan. Små detaljer går tydligen hårt åt mina ögon. Optikern har inte sett några fel heller.

För övrigt ett bra spel. Ganska mycket mer aktiv strid mot vad jag upplevt tidigare i Diablo-spelen. Kör rogue. Ovant att röja runt så mycket, men det är skoj

Vill också nämna att jag sitter med ett 1080 Ti och spelar det i 4k med supertexturerna som i stort sett dubblar spelets lagringsutrymme. Lite vek prestanda först. Aktivering av FSR 2 gjorde däremot underverk, med rejäl prestandaskjuts och i stort sett ingen märkbar försämring i grafik. Hoppas det implementeras i fler spel så kanske jag kan skjuta på nytt grafikkort något år till

Skönt och höra, då borde det vara helt ok med ett 1070 Ti i 1440p eller?
Hade planer på en uppdatering men tänkte testa först med nuvarande setup om det är spelbart.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga - vad gör man med all loot, speciellt vapen och armor, som antingen är sämre eller som man inte vill ha?

Är det bara att sälja allt hela tiden?

Vart ska man sälja saker för att få mest valuta? Spelar det någon roll?

Vad bör man absolut inte sälja? Gems?

Ska man spara/sälja eller ”extracta” orangea saker?

Permalänk
Skrivet av Chrillthebill:

En snabb fråga - vad gör man med all loot, speciellt vapen och armor, som antingen är sämre eller som man inte vill ha? Är det bara att sälja allt hela tiden?

Salvage, så du får material att crafta med. Guld får man rätt mycket ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

En snabb fråga - vad gör man med all loot, speciellt vapen och armor, som antingen är sämre eller som man inte vill ha? Är det bara att sälja allt hela tiden?

Sälja och salvage, du vill se till att du alltid har tillräckligt med crafting mats men du behöver pengar med. Salvage alltid legendary för de ger unika mats

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Release var 01 inatt ju?

Ifall man vill betala 400 mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Ifall man vill betala 400 mer?

Release var i fredags 01.
Kostnaden är inte relevant i sammanhanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Release var i fredags 01.
Kostnaden är inte relevant i sammanhanget.

Officiell release är fortfarande 6/6.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk

Börjar dra ihop sig till release och kom på att jag bara sitter med en switch pro kontroll. Någon som spelar med en pro kontroll och vad är nackdelarna mot en Xbox eller ps kontroll?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Startade en Sweclockers clan (SWEC)

Skickade en request 😬✨️
Meow#22559

Permalänk
Medlem

funderar på att testa en annan build till mig sorc, kör en fireball build nu

vet att saker har hänt sen patchen, vad rekomederas för en "end game" build?.. e typ 50 nu

Permalänk
Medlem

Level 52 nu och det blir bara roligare och roligare. Nu har man så pass bra legendaries och build att man städar nästan lika fort som i D III.
Blizzard är tillbaks i toppform med detta, jisses alltså.

Permalänk
Medlem

Bra sugen på detta nu. Lutar åt en sork.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

funderar på att testa en annan build till mig sorc, kör en fireball build nu

vet att saker har hänt sen patchen, vad rekomederas för en "end game" build?.. e typ 50 nu

De e typ 3 builds som e starka, firewall/meteor, arc/ball lightning & ice shards. Man kan nog spela conjurer med på typ 75 men låg trash clear men skyhög single dmg.

Permalänk
Medlem

Rätt så taggad nu. Avslutade mass effect 1 igår, inför det här. Imorrn blir det spelande! Fixa i ordning så mkt som möjligt hemma idag. Vika tvätt. Träna. Gå och lägga sig tidigt. Sen upp i ottan på lediga dagen och speeeeela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Måste säga att på PC var det här en sjukt smidig launch av Blizzard, supersmidigt hela helgen. Ska bli intressant att se när pöbeln får komma online om det går lika smidigt då.

Finns det några tider för när den där world bossen kommer tillbaka ännu?

Har inte sett några tider på dom bossarna men har dödat alla engång 2 igår och 1 i lördags.
Bara tur att jag sett att dom kommit upp på kartan.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Level 52 nu och det blir bara roligare och roligare. Nu har man så pass bra legendaries och build att man städar nästan lika fort som i D III.
Blizzard är tillbaks i toppform med detta, jisses alltså.

Så man drunknar i legandaries längre fram alltså ? Har fått bara 1 legendary som lvl 30 och det var via gamble xD

Permalänk
Medlem

Kör rouge ranged, jävligt kul! Men blir intressant hur länge det håller längre fram.. om dps håller.

Ngn annan som kör Rouge ranged?
Är lvl 22 just nu.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kör rouge ranged, jävligt kul! Men blir intressant hur länge det håller längre fram.. om dps håller.

Ngn annan som kör Rouge ranged?
Är lvl 22 just nu.

Japp, jag kör ranged rogue (lvl 51). Var lite motigt i bossfighter ett tag men nu har jag tillräckligt bra gear för att kunna klara det mesta känns det som. Kör T1.
Har inriktat mig på Poison Imbue och har valt Combo Points som specialty, pilbågen är en Trickster. Kör så länge det går, tar det stopp senare så får man kolla upp nån guide.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4