Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan ha en vän som spelar D4 på dator hemma och kan logga in som gäst för att spela splitscreen ihop?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Jag tänkte kolla läget här innan jag köper grisen i säcken. Hade stora problem under betan med ständiga DC:ar och kraschar på grund av "The game ran out of memory". Det blev så illa att jag gav upp innan betan var slut.

Hur är stabiliteten sen i fredags? Det kanske är för tidigt att fråga innan den 6:e?

Hade stora problem i betan med out of memory jag också. Investerade i mer RAM + begagnat 3090 och stötte ändå på ett par out of memory i fredags. Efter att ha justerat pagefilen till att vara något större har jag inte upplevt några fler out of memory.

Att tillägga är att average VRAM usage på mitt 3090 är ~20GB. Kan för mitt liv inte förstå vad som äter så mycket minne.

Visa signatur

”How fast light ever travels - Darkness is already there waiting for it” - Terry Pratchett

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Har inte sett några tider på dom bossarna men har dödat alla engång 2 igår och 1 i lördags.
Bara tur att jag sett att dom kommit upp på kartan.

Vet du något om vilka tider som dessa dyker upp? Brukar väl vara typ standardtider antar jag? 18, 20 eller något?

Permalänk

Ni som kör Necro och Minions vad har ni för build? Kör just nu med Hemorrhage, Blood surge, Corps explosions, Iron maiden, Skeletal mage mastery, Golem mastery, kan man optimera detta på ngt vis? Tänkte om jag missat ngt. Funderar också på vad man ska välja som Key passive? Shadow blight kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Så man drunknar i legandaries längre fram alltså ? Har fått bara 1 legendary som lvl 30 och det var via gamble xD

Jag skulle inte direkt säga drunkna, inte som i D III där det regnar legendaries. Men inte heller som i D II där det aldrig droppar Här är det rätt lagom ändå får jag säga.

Permalänk
Medlem

Haha sjukaste, tydligen springer hästen fortare om musen är längre bort från hästen. Förmodligen något som följt med från när de implementerat handkontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Fasen, lite beslutsångest. Level 31, kört Rouge med Twisting Blades som main damage. Funderar lite på att byta till Penetrating Shot och börja lira ranged. Tycker det är omständigt med all mobility med Twisting Blades-build.

Åsikter? Fördelar/Nackdelar? Spelar väl kanske mindre roll eftersom man är så pass låglevlad.

Jag kör också twisting blades, kombinerat med poison imbue och poison trap. Det fungerade bra innan, men blev 100 ggr bättre när jag fick legendary aspect som får "returning blades" att snurra runt en (tror den heter Blade dancer). Är lvl 45˜ish nu.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Haha sjukaste, tydligen springer hästen fortare om musen är längre bort från hästen. Förmodligen något som följt med från när de implementerat handkontroller.

Ja det är sjukt irriterande. Pluggade in kontrollern och det är EXTREMT mycket smidigare att springa runt med hästen då.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat diablo innan men körde öppna betan, fasen vad kul det var!

Kan ingenting om hur det fungerar. Har inte riktigt förstått hur stor del av spelet som är tänkt att lira med andra spelare. Men ser att det finns klaner i Diablo, är det motsvarande guild i wow? Har spelat mycket wow för guildet och känslan av att vara en del av en grupp, finns samma möjligheter i Diablo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Spelar du på WT 1 eller 2? WT 1 är ju busenkelt. Bossarna dör som flugor o gör inte så ont med iaf rätt build.

Jag kör wt2, har ändrat min build och kör wt1 mot bossar jag inte klarar. Går klart bättre nu

Permalänk
Medlem

Vilken lvl låg ni på när ni klarade spelet på tier 1?
Jag har stött på lite hårt motstånd som Barb och är lvl 37

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

finns det annat än tier 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

finns det annat än tier 2?

Undrade samma sak, hittade det här:

"To unlock World Tier 3 in Diablo 4, players must complete the main campaign and the Cathedral of Light Dungeon in Kyovashad on World Tier 2. This will then unlock the ability to change over to World Tier 3. Be prepared because the game recommends you are somewhere between levels 50-70 to play on the World Tier 3 difficulty option."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Vilken lvl låg ni på när ni klarade spelet på tier 1?
Jag har stött på lite hårt motstånd som Barb och är lvl 37

Jag är 53 och har inte kört klart kampanjen än. Är på sista akten nu. Man stöter på saker att göra hela tiden 😄
Kört tier 2 några levlar nu, man städar allt på skärmen. Werewolf lightning druid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Vet du något om vilka tider som dessa dyker upp? Brukar väl vara typ standardtider antar jag? 18, 20 eller något?

Konstiga tider den jag gjorde senast som var igår så var tiden 20.20 så ingen jämn siffra vet inte varför.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Första riktiga buggen infann sig tidigare idag. Körde Cathedral of Light för att låsa upp WT3, när jag skulle därifrån så blev skärmen svart. Hände ingenting, väntade ca 5min sen stängde jag ner spelet. Loggar in igen och ingen progress är sparad, får göra om det nu.
Var väl inte jättesvårt men rätt trist ändå. PS5 är min plattform.

Edit: Så, då var det fixat.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se hur det funkar nu när den riktiga släpper är imorrn.
Tror det kommer bli lite knas.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag hittade en bugg också i nån dungeon, kommer inte ihåg vilken men jag lyckades teleportera mig under marken med min sorcerer.

Lyckades inte teleportera tillbaka så fick använda exit dungeon för att ta mig ut o så springa igenom hela igen (det hände precis i slutet så klart).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av immutable:

Jag hittade en bugg också i nån dungeon, kommer inte ihåg vilken men jag lyckades teleportera mig under marken med min sorcerer.

Om man mappar om skillknapparna 1-4 till WASD istället och flyttar de existerande knapparna till andra knappar, så visar spelet ibland upp UI-panelen som förut låg på S när man trycker på den knappen.

Verkar mest hända när förmågan man lagt där är på cooldown.

Permalänk
Medlem

Tog första World Boss, gick klockrent. Ingen potion behövdes ens.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Vilken lvl låg ni på när ni klarade spelet på tier 1?
Jag har stött på lite hårt motstånd som Barb och är lvl 37

Jag har precis avslutat akt 1 och spelar som barb, är level 39 och kör tier 2 sedan start Just nu fullständigt krossar jag allt, så blir nyfiken på vilken build du kör?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

54 barb. Tier 3 smälter som smör i solen

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Ni som kör Necro och Minions vad har ni för build? Kör just nu med Hemorrhage, Blood surge, Corps explosions, Iron maiden, Skeletal mage mastery, Golem mastery, kan man optimera detta på ngt vis? Tänkte om jag missat ngt. Funderar också på vad man ska välja som Key passive? Shadow blight kanske?

Blood surge, reap, curse som inte är iron maiden, golem, bonestorm, skele mastery+golem mastery. Sen finns det rätt roliga minion buffar i paragonträdet som gör gigantisk skillnad. Riktigt mysigt när man fick sin Unique som gör att minionsen också castar bloodsurge när man själv gör det.

Permalänk
Medlem

Verkar som att 150 members är max i klanen, så ni vet om det inte kommer någon invite någon gång. Spelet säger inte så mycket mer än att ett fel uppstod när jag försöker bjuda in

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

I kostnaden för spelet ingår tillgång till servrar. I dagens läge är det inget problem att dynamisk sjösätta fler servrar beroende på efterfrågan. Antalet sålda spel och var dom är sålda ger en bra indikation på var och hur mycket servrar som behövs.

Att ta extra betalt för early release är bara girigt. Att lägga early realeas dagen på en fredag visar att det inte riktigt har att göra med oron för trycket på servrarna då trycket hade varit lägre på en vardag (som den vanliga releasen är). Att ha en early release över huvud taget är bara att lägga extra stress på dom som faktiskt gör spelet.

Ur företagsperspektiv är det "smart", det är ju gratis pengar. Ur konsumentperspektiv är det girigt, man utnyttjar särskilt människor som är neurologiskt avvikande, deprimerade, eller har problem med impulskontroll av andra anledningar. Allt som pågår här är väldigt konsumentovänligt och att säga att det är bra för konsumenter att få betala mer pengar för något visar bara på hur bra dessa företag är på att lura oss.

Vilken tur att du inte kan någonting om serverbelastning. Det är inte "bara att aktivera mer servrar". Vi håller där, för diskussionen går ingenvart.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Förslag på build till en barbar, var finner jag det? Går inget bra med min, jag suger. Misstänker att jag satsat på fel build.

WW-barb eller ? oavsett så måste du satsa på shouts, iron skin, warcry osv annars tål man inget speciellt i bossfights o dryga elit fiender.

Permalänk
Medlem

Någon annan som blev DC precis? Kommer inte igen med detta felmeddelande

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Trodde jag hade koll och det har varit enkelt fram tills en viss boss. Har dött tio gånger med min Barbarian.
Det är inte jätteenkelt för en nybörjare att förstå hur man ska bygga upp sin karaktär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Någon annan som blev DC precis? Kommer inte igen med detta felmeddelande<Uppladdad bildlänk>

Och nu detta haha det går bra nu

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Samma här

Saknar plötsligt Early Access...då var det minsann inga problem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9