I7a 2700K, 8 GB DDR3, GTX 960Ti, 1TB HDD 64 GB SSD. Prissättning?

Permalänk
Avstängd

I7a 2700K, 8 GB DDR3, GTX 960Ti, 1TB HDD 64 GB SSD. Prissättning?

Hej!

Så jag håller på att plocka mina delar och har tre datorer på gång varav en av dem kom till liv igår den har följande specifikationer:

MB MSI https://www.msi.com/Motherboard/B75MA-P45/Specification
Intel I7 2700K @3.5 GHz
MSI GTX 960Ti 2 GB
16 GB DDR3 ram
1 TB HDD system disk Seagate
64 GB Spel disk (för bättre laddningstider)
Stock kylare (kanske byter)
En 120 mm fläkt som drar in luft på baksidan och en som trycker ut på framsidan av chassit.
Corsair CX500 PSU

Datorn står ut Prime95 under 2 timmar och CPU'n blir varm men innan jag bytte kylpasta så kom den upp mot 100 grader nu dyker den över 90 nån gång då och då. Cinibench, Unigine Heaven, Passmark o.s.v. visade alla goda resultat och temperaturerna ser bra ut Fallout 4 flyter bra på ultra och CSGO har en FPS på över 200 utan att något är klockat.

Jag har byggt en budget gaming PC en sådan jag själv skulle köpa om jag saknade dator. Den kommer klara alla nya titlar eftersom de flesta komponenterna är senaste eller näst senaste generationen men inte de bästa av dem.

Jag tänkte lägga ut en annons där jag säljer den med 19" skärm, Mus och tangentbord samt 2.1 ljud. men skriva att en kan enbart ta burken.

Jag är lite osäker på vart jag bör lägga mig i pris vad skulle ni säga är rimligt för burken respektive komplett dator med kablar och allt.

Permalänk
Medlem

Max två papp för datorn. Du missar att skriva vad det är för chassi den kommer i.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Är du verkligen säker på att det är DDR4 ram? alternativt om det verkligen är en 2700k?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

En 2700k är ganska långt från näst senaste generationens hårdvara, lika så GPU... Fast det är möjligt att din produktbeskrivning funkar på blocket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

En 2700k är ganska långt från näst senaste generationens hårdvara, lika så GPU... Fast det är möjligt att din produktbeskrivning funkar på blocket.

Skickades från m.sweclockers.com

"Jag har byggt en budget gaming PC en sådan jag själv skulle köpa om jag saknade dator. Den kommer klara alla nya titlar eftersom de flesta komponenterna är senaste eller näst senaste generationen men inte de bästa av dem."

Jag tolkade det som att han byggt en ny dator av andra komponenter, men det kanske menades för denna? I så fall är det ju ren och skär lögn i alla avseenden

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Max två papp för datorn. Du missar att skriva vad det är för chassi den kommer i.

Okej tack, då lägger jag mig på 3 så köparen har prutmån.

Permalänk
Avstängd

@trickeh2k:

Jag förstod inte vad du tolkade men jag har monterat en komplett dator av random delar jag har liggandes.

Permalänk
Medlem

"Fallout 4 flyter bra på ultra"
Flyter ju inte ens på bra med mitt 1080TI och 8700K. Har du testat med 800x600 i upplösning?

2700K och DDR4 verkar inte stämma heller.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Vad har du för moderkort? Tror inte datorn fungerar om du monterat i7 2700k tillsammans med ddr4.
Den kombon går inte att ha...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ibland:

Är du verkligen säker på att det är DDR4 ram? alternativt om det verkligen är en 2700k?

Denna CPU'n så det stämmer,

jättebra att du ställde frågan för minnena är DDR3, så det blir rätt i annonsen. Jag köpte nämligen ett parti komponenter för hundralappar och det var det andra moderkortet som var DDR4 inser jag nu.

Det var med ett MSI Z170 Pro Gaming moderkort med 16 GB DDR4 och en 6600K CPU, tyvärr är pinsen på socketen Böjda så ska lämmna in den till en lokal datorbutik som är duktiga på reparationer.

Vad är era erfarenheter med böjda pins? är det räddnings bart?

Tack igen för att du påpekade DDR versionen så det ej blev fel och nu kan jag slänga i mer minne jag har

Permalänk
Avstängd

@Fidel Castro: Jag hade blandat ihop dem, den funkar den funkar otroligt bra faktiskt men det var DDR3 ej DDR4 jag blandade ihop.

Moderkortet är ett MSI B75

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrtle:

@trickeh2k:

Jag förstod inte vad du tolkade men jag har monterat en komplett dator av random delar jag har liggandes.

"...eftersom de flesta komponenterna är senaste eller näst senaste generationen men inte de bästa av dem"

Det finns inga komponenter ovan som är ens näst senaste generationen, vi är inne på 9:e generationen av Intel-processorer och att då påstå att en i7 2700k är "senaste, eller näst senaste" känns ju rätt fel när den tillhör 2:a generationen.

Grafikkortet tillhör Maxwell, efter det kom Pascal som sedan ersattes av Turing. 64GB SSD känns ju inte heller riktigt som "top of the line".

Den kommer på sin höjd orka driva ett fåtal nya titlar runt konsol-fps om du kör låga inställningar och 1080p.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

@trickeh2k: "Den kommer på sin höjd orka driva ett fåtal nya titlar på minimum om du kör låga inställningar och 1080p."

Precis min tanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

"...eftersom de flesta komponenterna är senaste eller näst senaste generationen men inte de bästa av dem"

Det finns inga komponenter ovan som är ens näst senaste generationen, vi är inne på 9:e generationen av Intel-processorer och att då påstå att en i7 2700k är "senaste, eller näst senaste" känns ju rätt fel när den tillhör 2:a generationen.

Grafikkortet tillhör Maxwell, efter det kom Pascal som sedan ersattes av Turing. 64GB SSD känns ju inte heller riktigt som "top of the line".

Den kommer på sin höjd orka driva ett fåtal nya titlar på minimum om du kör låga inställningar och 1080p.

Han säljer en 19" skärm såg jag nu också. 19" är ju oftast 1024x800 upplösning. Och då kan den ju fungera bra och han "ljuger" inte om prestandan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

@Sh4d0wfi3nd: PRecis vi slirar lite

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

960Ti finns inte

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrtle:

Hej!

Så jag håller på att plocka mina delar och har tre datorer på gång varav en av dem kom till liv igår den har följande specifikationer:

MB MSI https://www.msi.com/Motherboard/B75MA-P45/Specification
Intel I7 2700K @3.5 GHz
MSI GTX 960Ti 2 GB
16 GB DDR3 ram
1 TB HDD system disk Seagate
64 GB Spel disk (för bättre laddningstider)
Stock kylare (kanske byter)
En 120 mm fläkt som drar in luft på baksidan och en som trycker ut på framsidan av chassit.
Corsair CX500 PSU

Datorn står ut Prime95 under 2 timmar och CPU'n blir varm men innan jag bytte kylpasta så kom den upp mot 100 grader nu dyker den över 90 nån gång då och då. Cinibench, Unigine Heaven, Passmark o.s.v. visade alla goda resultat och temperaturerna ser bra ut Fallout 4 flyter bra på ultra och CSGO har en FPS på över 200 utan att något är klockat.

Jag har byggt en budget gaming PC en sådan jag själv skulle köpa om jag saknade dator. Den kommer klara alla nya titlar eftersom de flesta komponenterna är senaste eller näst senaste generationen men inte de bästa av dem.

Jag tänkte lägga ut en annons där jag säljer den med 19" skärm, Mus och tangentbord samt 2.1 ljud. men skriva att en kan enbart ta burken.

Jag är lite osäker på vart jag bör lägga mig i pris vad skulle ni säga är rimligt för burken respektive komplett dator med kablar och allt.

Men hallå, snacka om att luras på fel sida. Allt där är lastgammalt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Jag sålde en bärbar dator för något år sedan som enbart var kontors duglig och värd kanske 500 kr för 3000. Tricket är att hitta en köpare som vill ha en specifik produkt och leverera den, i detta fallet så kunde jag förse med väska och en hel del tillbehör komplett installerad och klar med allt som personen ville ha. Så jag tänker nu med hitta en person med lite pengar som vill ha en dator som är komplett och kan klara av att spela nya titlar även om det är på minsta och kanske inte ens 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

960Ti finns inte

https://www.sweclockers.com/nyhet/21368-nvidia-forbereder-gef...

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Du var snabbare med att länka haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrtle:

Hej!

Så jag håller på att plocka mina delar och har tre datorer på gång varav en av dem kom till liv igår den har följande specifikationer:

MB MSI https://www.msi.com/Motherboard/B75MA-P45/Specification
Intel I7 2700K @3.5 GHz
MSI GTX 960Ti 2 GB
16 GB DDR3 ram
1 TB HDD system disk Seagate
64 GB Spel disk (för bättre laddningstider)
Stock kylare (kanske byter)
En 120 mm fläkt som drar in luft på baksidan och en som trycker ut på framsidan av chassit.
Corsair CX500 PSU

Datorn står ut Prime95 under 2 timmar och CPU'n blir varm men innan jag bytte kylpasta så kom den upp mot 100 grader nu dyker den över 90 nån gång då och då. Cinibench, Unigine Heaven, Passmark o.s.v. visade alla goda resultat och temperaturerna ser bra ut Fallout 4 flyter bra på ultra och CSGO har en FPS på över 200 utan att något är klockat.

Jag har byggt en budget gaming PC en sådan jag själv skulle köpa om jag saknade dator. Den kommer klara alla nya titlar eftersom de flesta komponenterna är senaste eller näst senaste generationen men inte de bästa av dem.

Jag tänkte lägga ut en annons där jag säljer den med 19" skärm, Mus och tangentbord samt 2.1 ljud. men skriva att en kan enbart ta burken.

Jag är lite osäker på vart jag bör lägga mig i pris vad skulle ni säga är rimligt för burken respektive komplett dator med kablar och allt.

Jag skulle nog alla dagar köra SSDn som systemdisk. med 64GB får man ju inte plats med många spel... Sen verkar inget av den vara senaste eller näst senaste, utan det är verkligen gamla grejer det handlar om. Men har du tur så kanske du kan hitta någon som är villig att faktiskt betala 3k, men det är inte snällt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrtle:

Jag sålde en bärbar dator för något år sedan som enbart var kontors duglig och värd kanske 500 kr för 3000. Tricket är att hitta en köpare som vill ha en specifik produkt och leverera den, i detta fallet så kunde jag förse med väska och en hel del tillbehör komplett installerad och klar med allt som personen ville ha. Så jag tänker nu med hitta en person med lite pengar som vill ha en dator som är komplett och kan klara av att spela nya titlar även om det är på minsta och kanske inte ens 1080p.

Du är alltså ute efter att blåsa någon som inte har så bra koll och tjäna en hacka på blocket?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Han säljer en 19" skärm såg jag nu också. 19" är ju oftast 1024x800 upplösning. Och då kan den ju fungera bra och han "ljuger" inte om prestandan.

Då kanske det inte är helt orimligt ändå att den klarar av ett fyra år gammalt spel på ultra

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att läsa om denna dator i tråden https://www.sweclockers.com/forum/trad/1236103-det-har-med-bl...

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Fast verkar vara jädrigt snålt med produktsidor för det kortet så känns som att det aldrig släpptes?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Lanserades aldrig, finns dock 960(OEM) med 3/4GB VRAM som har samma specs som 970M och vad 960Ti skulle ha. VRAM på TS kort överensstämmer inte med 960(OEM).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Fast verkar vara jädrigt snålt med produktsidor för det kortet så känns som att det aldrig släpptes?

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nvidia_graphics_process...

Ser den inte heller här? Verkar inte som den släpptes alltså.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nvidia_graphics_process...

Ser den inte heller här? Verkar inte som den släpptes alltså.

Nä det verkar inte bättre, så antingen försöker TS trolla duktigt eller så har hen inte "så bra" koll överhuvudtaget.