Fråga om mobiler och upplösning

Permalänk

Fråga om mobiler och upplösning

Hej!

Klickade runt på twitch i mobilappen här om dagen och några streams hade bara en svart bild men jag hörde ljud.
Trodde först att det va något fel på deras stream men märkte sedan att det va för att de streama i 1440p och min lilla skit mobil har 720p upplösning.

Borde inte upplösningen konvertera till en upplösning som mobilen kan använda? Av någon anledning så kunde jag inte välja en lägre upplösning.
Vad beror detta på? Är det bara så att vissa mobiler inte kan konvertera 1440p till en upplösning som den kan använda eller har det med twitch att göra?

Visa signatur

// Have a Good One

Permalänk
Inaktiv

Lär ha göra med twitch. Kolla om det finns inställningar för upplösning i appen?

Permalänk

@anon42512: Finns ingen inställning som jag kan hitta. Kan endast se det i 1440p eller klicka i auto men får fortfarande en svart skärm. Har testat att installera om appen men det hjälpte inte.

Det är inte hela världen, är mest nyfiken på varför.
Ska kontakta twitch om det och höra om det finns en lösning.

Visa signatur

// Have a Good One

Permalänk
Inaktiv

Tänkte om det finns några inställningar i appen för vad den ska skala ner det till eller liknande, inte på specifika streams

De lösningar jag sett är att välja source eller nåt annat än auto. Gör det även om det blir fel upplösning (om du inte redan provat det förstås)

En annan grej jag läste är att telefonen kanske inte har stöd för just den decodern streamen använder.

Permalänk

@anon42512: Har provat att source och auto men har inte hjälpt.
Har letat efter andra inställningar också men jag hittade inget.

Har kollat på flera streamers som streama i 1440p och ingen som fungerade.
Mobilen har några år bakom sig så kan vara så att den är för gammal.

Visa signatur

// Have a Good One