Permalänk
Medlem

Fel på Processorn?

Sitter och försöker köra nya CoD men ligger ständigt på 35-40 FPS. Faller numera även bort från discord, jag hör inte polarna och de hör inte mig. Ser att CPU ligger runt 95-100 % och tror detta är boven i dramat, ngn som vet? Min spec ligger nedanför.

Moderkort: MK MSI Z170 Krait Gaming 3X.

CPU: Intel Core i5-6600K 3.5 GHz, 6MB.

Ramminne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB.

Grafikkkort: GeForce GTX 1070 8 GB.

Monitor: AOC 144 Hz 1 ms respons.

Tacksam för svar!

Fel moderkort.
Permalänk
Medlem

ladda ner nya grafikkorts drivrutiner om det inte är gjort på länge.

samt kolla windows update om någon uppdatering ligger där.

Permalänk
Medlem

vad jag vet "kan ha fel" men 6600k är inte kompatibla med z390 är för 8th och 9th generation processer

Permalänk
Medlem

@Ziggy_: Tänkte skriva samma sak.

en 6600k går inte att ha på ett Z390 Väll(De är för 8/9 gen processors)??

Permalänk
Medlem

@macbang: Har gjort detta, inte där felet ligger.

Permalänk
Medlem

@Ziggy_: Skrev fel moderkort, hade dock tänkt köpa det jag skrev från början. Uppdaterad spec!

Permalänk
Medlem

@Ziggy_: Skrev fel moderkort, hade dock tänkt köpa det jag skrev från början. Uppdaterad spec!

Permalänk
Medlem

Kolla hur dina temperaturer ligger när du spelar.
Har du kopplat in skärm till grafikkort och inte råkat koppla det till moderkort?
Du har inget annat som ligger och drar massa CPU-kraft i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

Stäng även av " discord overlay ". när det är igång i spel, bruka det kapa fps rejält.

Permalänk
Medlem

Kolla temperaturen på CPU när du spelar.

Permalänk
Medlem

gogglade lite snabbt.

för att inte CPU ska flaska i modern warfare så behöver din cpu fixa minst 8 trådar annars kommer din cpu tydligen få arbeta arslet av sig.

helt enkelt spelet är troligen optimerat för cpuer med typ 8+ kärnor/trådar i åtanke.

6600k har väl bara 4 kärnor inga HT om ja inte minns fel.

Permalänk
Viking
Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Ja men mer än 35-40 fps borde man ändå ju få med en 6600K tycker jag. Det får man väl tom i BF5 som torde vara ännu mer CPU-krävande.