Permalänk

Kylning chassi tips?

Hej. Jag har mitt spelrum i en liten garderob 3kvm! Det finns en inluftventil i väggen så luft kommer in men datorn i sig producerar ganska mycket värme när man spelar och den värmen vill jag leda ut.
På baksidan av pc chassit ventileras varmluften ut men det blir ändå varmt i rummet, och dålig luft. Jag skulle vilja ha en typ böljlig slang eller annan lösning som leder luften från fläkten ut genom rummet. Har någon tips påå bra lösning?

Permalänk
Medlem

En slang till spisfläkt samt en fläkt som drar ut luft frän datorn kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du kanske skulle kunna göra ett venthål även i dörren in till garderoben, varmluft stiger ju (nähä) så upptill ett venthål. Finns ju å köpa fina ventgaller lite här å där och det är ju billigare att göra hål i dörren än i vägg om ens möjligt det!

Annars kanske någon billigare variant av AC aggregat som kyler ner rummet?
Att leda bort värmen från chassit med rör kanske inte blir så snyggt heller, aldrig testat själv!

Vad har du annars för chassi och hur många fläktar osv?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem

typ ett sång här kit
https://www.elon.se/vitvaror/koksflaktar/ovrigt-tillbehor-kok...

plus en till väggstos att montera på baksidan av chassit.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte funderat på att ställa själva datorn utanför rummet och bara dra in kablar för USB/bildskärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Du har inte funderat på att ställa själva datorn utanför rummet och bara dra in kablar för USB/bildskärm?

Det är nog bästa förslaget hittills!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för alla tips!
Tyvärr kan jag inte ställa chassit utanför i hallen.
Någon frågade om chassi, det är ett fractal design från inet. Mesta värmen kommer från baksidan längst upp.
Jag ska prova ventilationsslangen med platta och se hur jag kan få fast den i vikdörren

Skickades från m.sweclockers.com