Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

keycaps till Coolermaster SK621 eller annat tgb.

Permalänk
Medlem

keycaps till Coolermaster SK621 eller annat tgb.

Hej hela forumet!

Hoppas att någon kanske har lite tips angående nya keycaps eller annat tangentbord.

Jag köpte nyligen ett Coolermaster SK621 vilket är ett sorts 60% med MX low profile Red switchar. Gått från vanliga Mx red. Gillar switcharna, men gillar inte riktigt keycapsen. Då dehar helt raka väggar och lite mellanrum blir det svårt att känna vart en tangent börjar o slutar och trycker därmed ibland lite fel.

Jag gillar storleken, men har också tittat på tangentbord som Anne Pro 2 eller Kemove DK66. (Gillar wired/wireless versioner). Men så gillar jag också ISO nordisk layout, piltangenter är ett plus också.

Så jag letar efter tips på antingen liknande tangentbord behöver inte vara low profile men gärna nordisk layout.

Eller någonstans som kan fixa keycaps till MX Low profile (gärna med backlight stöd) med någon lite mer normal (för att vara mekaniska tangentbord) form på knapparna.

Hoppas någon orkade läsa hela och kanske har något tips.

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

@Cmark: Kommer ju komma PBT profilcaps kring CES 2020 (slutet av januari) om tidtabellen håller:

Ska själv införskaffa till mitt SK621, annars finns ju numer POK3R v2 med samma brytare, funderar på att skaffa ett set caps till det och se hur det funkar på SK621 (jag gillar också dedikerade piltangenter osv. annars skulle jag nog bara köpa brädan rakt av).

Du skriver inte i ditt inlägg hur viktig BT-funktionaliteten är för dig, om du kan tänka dig att leva utan den finns det ju en uppsjö brädor att välja mellan!

Edit: Länk till r/coolermaster-posten på reddit: Reddit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@Cmark: Kommer ju komma PBT profilcaps kring CES 2020 (slutet av januari) om tidtabellen håller:

https://preview.redd.it/jjxwvp1ikj931.jpg?width=3648&format=pjpg&auto=webp&s=2b8f2ff78e192bb2c57668b9ee2eaac16f351f77
https://preview.redd.it/eyvjam0ikj931.jpg?width=3648&format=pjpg&auto=webp&s=0756541798c9e5371ca40e0da5457b4b92b60473

Ska själv införskaffa till mitt SK621, annars finns ju numer POK3R v2 med samma brytare, funderar på att skaffa ett set caps till det och se hur det funkar på SK621 (jag gillar också dedikerade piltangenter osv. annars skulle jag nog bara köpa brädan rakt av).

Du skriver inte i ditt inlägg hur viktig BT-funktionaliteten är för dig, om du kan tänka dig att leva utan den finns det ju en uppsjö brädor att välja mellan!

Edit: Länk till r/coolermaster-posten på reddit: Reddit

Wow, dom har jag missat. Nice info! Hoppas de kommer med iso eller åäö till och med.

BT är inte livsviktigt. Men känner att jag gärna har det till t.ex. iPad och jobblaptopen om jag kopplar in den o jobbar hemifrån. Av alla tgb jag sett ute gillar jag layouten på sk621 mest. Tror jag.

Är det inte lite imponerande av Coolermaster att lyssna på feedback och göra ett extra set keycaps?

Skickades från m.sweclockers.com