Permalänk
Medlem

Värmeproblem i garderob?

Hej, flyttar till en nytt ställe snart, där finns de en garderob/förråd, lite större än 1kvm.
Tänkte stoppa all nätverksutrustning samt min NAS där. Är det en dålig ide med tanke på värme?

Dörren är rakt in i sovrummet så vill kunna ha den stängd under natten.
Fanns ingen som helst ventilation vad jag kunde se annars.

Setup:
Edgerouter X
1x Switch
UPS
NAS; 6HDD, AMD Phenom X6 1055t

Permalänk
Medlem

Såga ett hål för en säg 120mm fläkt i toppen och se till så den inte är helt supertät i övrigt så du får lite cirkulation om det behövs. du kan ju alltid testa innan och se om det blir bastu-varmt

Permalänk
Medlem

@Mackiin: Kan räcka med en fläkt som rör runt lite så luften inte blir stillasående!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

@Mackiin:
Skulle också rekommendera en fläkt så nära taket och sidan som möjligt. Se till så du har ett insug längst ner i motsatta hörnet ev botten på dörren så det blir cirkulation.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vad finns bakom garderoben & sidorna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag placerade en hembyggd NAS för back-up i en garderob på 0,77 kvm. Det blev väldigt varmt. Min lösning var en fläkt med utsug så högt som möjligt. Den blåser ut den varma luften i lägenheten. Jag tror man vanligen underskattar hur mycket värme datorutrustning alstrar.