Caps lock "hänger" sig!!!

Permalänk
Medlem

Caps lock "hänger" sig!!!

Min caps lock tangent har fått dampryck. När man trycker på den så aktiveras versaler och LED börjar lysa. trycker man igne så händer inte ett skit! Man måste trycka på en av shift tangenterna för att det ska gå att få gemener igen. Problemet är givetvis endast irriterande, då man inte använder caps lock. Trodde man ja. För detta medför att alla spel fuckar ur efter ett tag och det låtter piiiip med jämna mellanrum från pc-speakern. Helt plötsligt så försvinner alla kontroller som har med tangentbordet att göra. Musen påverkas inte. Inget hänger sig och det går att tabba ctr-alt-del.

Det är inte tangentbordets fel. Jag har provat med annat. Har avinstallerat drivisar till tangenbord. Kollat så att ingen av handikapp funktionerna är aktiverade. (går det att ta bort dom helt? Så att möjligheten att aktivera dem inte längre finns?)

HJÄLP!

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk

Sedan när kan en knapp i plast få damp?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Igår 15:32 kanske?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Precis. Sen igår 15:32. Är du inte läskunnig?

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem

Provat byta tangentbord för att helt utesluta tangentbordet?

Visa signatur

/ Assar

Permalänk
Medlem

Assar, han hade ju gjort det?

Judas_I : testa därimot ditt tg-bord på en annan dator, gärna en längre stund..

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Jag körde det på min gamla dator i 4 veckor medans den nya var på lagning... Utan problem.
Det här problemet uppenbarade sig efter att jag tvingades välja mellan att skicka in datorn på service eller betala en tusenlapp för nyy mobo.
(misslyckad flashning av bios + att mobot var nån modiferad verision av ett msi kort som inte hade bioschipset i en socket utan fastlött. JÄVLA SKIT GREJOR!)
Man jag misstänker att felet ligger i mjukvaran. Då troligast microsoft windows. Det brukar ju vara det programmet som är källan till problemen och orsaken till varför kring utrustning blir sönderslagen.
Jag vill helst inte avliva mitt windows och ominstallera. Orkar inte ladda hem alla program och drivisar igen. Svordomar och slag på tangentbord och mus har inte gett resultat. Inte ens i negativ riktning.

Kör med ett annat tangenbord nu och problemet kvarstår.

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."