Permalänk
Medlem

Köpråd Extern GPU enhet

Har funderat på att investera lite pengar för att få slippa detta eländiga fps problem när jag spelar Path of exiles, D3, Cs/go m.m
och det jag är inne på är då ett externt grafikkort då det verkar krångligt att byta det invändiga.
Måste även funka utmärkt till Path of exiles 2 & Diablo4 "kan bli köp av stationär när något av dom släpps & då har jag ju redan ett grafikkort om jag inte förstått det hela fel"

-------------------------------------------------------------------------------
Laptopen jag tänkt använda ihop med detta är 2.5 år gammal.

Acer Aspire 7
Intel Core i7 7:e gen. 7700HQ / 2.8 GHz
8GB DDR4 SDRAM - Finns utrymme för uppgradering

Växelströmsadapter
Inmatning : AC 120/230 V (50/60 Hz)
Utmatning : 135 Watt, 19 V

Extern Monitor: Acer XF20H - TN Panel - 1920 x 1080 - 144hz - FreeSync & G-Sync Kompatibel
--------------------------------------------------------------------

Skulle nu vara mycket tacksam för lite hjälp och synpunkter på denna lösning, samt om ni sitter på kunskapen och orken att länka eventuella köpråd som möjligtvis kunde passa laptopen jag sitter med. Prislapp får väl inte överstiga 5-6 Tusen för hela paketet!

MVH! Moses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwedan:

Har funderat på att investera lite pengar för att få slippa detta eländiga fps problem när jag spelar Path of exiles, D3, Cs/go m.m
och det jag är inne på är då ett externt grafikkort då det verkar krångligt att byta det invändiga.
Måste även funka utmärkt till Path of exiles 2 & Diablo4 "kan bli köp av stationär när något av dom släpps & då har jag ju redan ett grafikkort om jag inte förstått det hela fel"

-------------------------------------------------------------------------------
Laptopen jag tänkt använda ihop med detta är 2.5 år gammal.

Acer Aspire 7
Intel Core i7 7:e gen. 7700HQ / 2.8 GHz
8GB DDR4 SDRAM - Finns utrymme för uppgradering

Växelströmsadapter
Inmatning : AC 120/230 V (50/60 Hz)
Utmatning : 135 Watt, 19 V

Extern Monitor: Acer XF20H - TN Panel - 1920 x 1080 - 144hz - FreeSync & G-Sync Kompatibel
--------------------------------------------------------------------

Skulle nu vara mycket tacksam för lite hjälp och synpunkter på denna lösning, samt om ni sitter på kunskapen och orken att länka eventuella köpråd som möjligtvis kunde passa laptopen jag sitter med. Prislapp får väl inte överstiga 5-6 Tusen för hela paketet!

MVH! Moses

Vad har du för dator modell och GPU?

För att eGPU ska funka smidigt så måste du ha Thunderbolt 3 annars så går det att köra genom NVMe porten men kräver att du borrar i chassiet eller att göra om datorn till en stationär dator.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Som jag kan se så har din dator bara USB 3 gen 1 som bara klarar av 5Gbps. Du behöver som Anders9110 säger TB3 för att kunna köra eGPU.

Permalänk
Medlem

Man får tacka för svaren! Skönt när det bara finns ett alternativ att välja då!