Tyvärr ser det nog inte bra ut med att få tillbaka pengarna då. Om man avgiften skulle betalas först i efterhand så kunde man ha lite mera praktiska tillvägagångssätt, men det är alltid svårare att få pengar tillbaka.
Eftersom ansökan inkluderar ett godkännande av deras villkor så har ett avtal formats, trots att inget separat dokument har undertecknats.
En första tanke jag hade var att man kanske kunde ha påtalat fel i deras prestation, om det i samband med anmälan hade påtalats att produkterna hade ett visst värde, men eftersom de endast marknadsför kursen i det skede då kursavgiften godkänts (och kanske produkternas värde först senare) så är det svårt att påstå att produkternas dåliga kvalitet skulle ge grund för prisavdrag.
Sen så har de gjort en del grejer fel när det gäller marknadsföring av kredittjänster samt personuppgiftshanteringen, men det är inget man kan få ersättning eller prisavdrag för, utan närmast något som kanske kunde användas för att sätta press på dem. Men, det skulle också kräva att det fanns åtminstone någon typ av grund för prisavdrag/ersättning.
Men ta oberoende kontakt med Konsumentverket. Om det inte leder till något annat så gör det kanske att Konsumentverket efter hand får upp ögonen för företaget.