Red Dead Redemption 2 laggar med bra prestanda

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2 laggar med bra prestanda

till att börja med så har jag:
16 gb RAM med 3200 i hastighet
Ryzen 5 3600 mhz
RX 5700 GPU
Spelet är installerat på en hdd pga lagringsbrist på ssd.
Jag har typ 60-90 fps enligt ingame benchmark
Vet att lite ändringar kan säkert göra mycket skillnad.
När detta uppstår så gör jag inget speciellt ingame, de bara kommer. startar jag om spelet försvinner det, dock kommer det tillbaka efter 2 timmar typ.
Men jag förstår verkligen inte varför det laggar, mitt vmemory är till hälften använt gör på Medium/High video settings. känns inte som att mina delar skulle brista faktiskt. fattar ingenting! Någon som har upplevt samma problem?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@coffe09: Har du kollat vad som händer med hårddiskens belastning när det börjar hacka?
Är det mycket hack eller microstutter?
Nya spel i magnitud med rdr2 mår ju bäst av att ligga på en ssd så jag gissar att din hdd har något annat som jobbar samtidigt när det händer

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@coffe09: Har du kollat vad som händer med hårddiskens belastning när det börjar hacka?
Är det mycket hack eller microstutter?
Nya spel i magnitud med rdr2 mår ju bäst av att ligga på en ssd så jag gissar att din hdd har något annat som jobbar samtidigt när det händer

Så du menar att HDDn kan vara problemet? ja, den är ju några år gammal. Tänkte att nästa inköp nån gång får bli en M2a. För det andra jag skrev ska ju inte vara prestanda i underkant eller hur? Kollar jag det exempelvis i aktivitetshandteran då?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av coffe09:

Så du menar att HDDn kan vara problemet? ja, den är ju några år gammal.

Jag tror inte det är fel på hdd:n dock kan det vara att det ligger något schemalagt arbete som den inte klarar av samtidigt som den ska hantera spelet. Det kan vara virusscanning, optimering eller någon sorts indexering/syncning(?)

Skrivet av coffe09:

För det andra jag skrev ska ju inte vara prestanda i underkant eller hur? Kollar jag det exempelvis i aktivitetshandteran då?

ja, aktivitetshateraren kan du se om hårddisken används till 99-100% mot vad det nu kan vara när det inte hackar. Då vet du att något annat går igång

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord