Microsoft avtäcker Xbox Series X-nytt under resten av året

Permalänk
Medlem
Skrivet av schadow1:

Den stora frågan är kan man installera windows 10 på den.

Stora svaret är förstås nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Alltså Game Pass Ultimate är ju en sån jävla grym tjänst, sopar ju banan med alla andra.
Damen spelar Game pass på Xbox
Jag spelar Game pass på Xbox och PC.
Innan året är slut spelar jag game pass på mobil eller jobbdator medans jag reser till/från jobb eller på lunchrast.
Och detta för bara 135kr per månad. Än så länge är det så jävla värt pengarna och finns flera spel på min to play lista.

Heja Xbox!!!

Jag fattade det som att spelen inte är där för alltid?
Vad sker om man halv-gillar ett spel man vill varva men inte i talande stund, bara köpa det då eller?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Jag fattade det som att spelen inte är där för alltid?
Vad sker om man halv-gillar ett spel man vill varva men inte i talande stund, bara köpa det då eller?

Yes, du kan köpa spelet till rabatterat pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Live Gold, som är vad som krävs för att spela online, kostar 79 i månaden om man bara köper det månadsvis rakt av från MS. Kraftiga rabatter går dock att hitta enkelt i andra butiker eller om man köper mer åt gången. På samma sätt kostar Gamepass för Xbox 99 per månad men finns nästan alltid att hitta bra mycket billigare. Gamepass Ultimate, alltså för både PC och XB, är vad som kostar 135 per månad.

Man får också mer än bara onlinespelande med Live Gold, några spel varje månad är väl den stora grejen men man får också en hel del rabatter i butiken, molntjänster och sådär.

Spelen är inte nödvändigtvis låsta för all framtid, många äldre spel (till och med en del från förra generationen) har ju exempelvis uppdaterats nu när One X kom med bättre grafikinställningar, ibland med flera alternativ för exempelvis högre framerate eller högre upplösning. Mods är inte vanligt men det finns.

Sen kan de ju lite mer än bara spel och Netflix. UHD BR och Plex är ganska trevligt exempelvis. Jag använder också foto-appen en del för att visa bilder (från OneDrive) på ett enkelt sätt på teven.

Håller med. XB är grymt trevlig, och mycket prisvärd, som mediaspelare (dessutom med 4K BD-optiskt förutom alla appar/tjänster).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/