HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk

Spelade klart God of War vilket var mäktigt på tvn

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

Tips till er som behöver HDMI 2.1 kablar. PremiumCord HDMI 2.1 kabel 8K 60hz, 4k 120HZ 2m för 58kr
https://www.amazon.se/gp/product/B07TKM79VJ/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Skrivet av FreakaliS:

Tips till er som behöver HDMI 2.1 kablar. PremiumCord HDMI 2.1 kabel 8K 60hz, 4k 120HZ 2m för 58kr
https://www.amazon.se/gp/product/B07TKM79VJ/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Beställde två man kan aldrig ha för lite kablar hemma

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Fick spelskärmen idag, är inte särskilt imponerad tanke på att spelskärmen kostar dryga 5000kr nypris. Det är dock en schysst bonusgåva. Finns inte mycket att gnälla på tanke hur billigt man fick sin Q950T.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Fick spelskärmen idag, är inte särskilt imponerad tanke på att spelskärmen kostar dryga 5000kr nypris. Det är dock en schysst bonusgåva. Finns inte mycket att gnälla på tanke hur billigt man fick sin Q950T.

Fixk du någon avisering att den hade skickats?
Jag gjorde registreringen men fick ingen bekräftelse så jag startade ett ärende m Veddesta och fick då svar att den registrerades 7/10. Jag har dock inte fått någon mer återkoppling el bekräftelse efter mailkonversationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Fixk du någon avisering att den hade skickats?
Jag gjorde registreringen men fick ingen bekräftelse så jag startade ett ärende m Veddesta och fick då svar att den registrerades 7/10. Jag har dock inte fått någon mer återkoppling el bekräftelse efter mailkonversationen.

Japp fick en via mejl och sms från Bring. Anar att din skickas ut nästkommande vecka.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Fick spelskärmen idag, är inte särskilt imponerad tanke på att spelskärmen kostar dryga 5000kr nypris. Det är dock en schysst bonusgåva. Finns inte mycket att gnälla på tanke hur billigt man fick sin Q950T.

Vad är du inte så nöjd med om man får fråga?

/ C

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakaliS:

Tips till er som behöver HDMI 2.1 kablar. PremiumCord HDMI 2.1 kabel 8K 60hz, 4k 120HZ 2m för 58kr
https://www.amazon.se/gp/product/B07TKM79VJ/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Tack. Det blir en beställning. Kanske hittar något annat med.

Skrivet av TheBodyLotion:

Fick spelskärmen idag, är inte särskilt imponerad tanke på att spelskärmen kostar dryga 5000kr nypris. Det är dock en schysst bonusgåva. Finns inte mycket att gnälla på tanke hur billigt man fick sin Q950T.

Till och med 6300 kr nypris.

Permalänk
Medlem

Äntligen står TV:n i hallen!

Vad rekommenderar ni för väggfäste till en 65Q95T? Samsungs no gap fäste lockar ju, men att betala 10% av TV:ns pris på ett fäste känns lite magstarkt. Finns det nått billigare som fortfarande är vettigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Äntligen står TV:n i hallen!

Vad rekommenderar ni för väggfäste till en 65Q95T? Samsungs no gap fäste lockar ju, men att betala 10% av TV:ns pris på ett fäste känns lite magstarkt. Finns det nått billigare som fortfarande är vettigt?

Denna, de brukar ha den för typ 299 på rea titt som tätt

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Äntligen står TV:n i hallen!

Vad rekommenderar ni för väggfäste till en 65Q95T? Samsungs no gap fäste lockar ju, men att betala 10% av TV:ns pris på ett fäste känns lite magstarkt. Finns det nått billigare som fortfarande är vettigt?

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv-tillbehor/vaggfaste-...

Permalänk
Medlem

spelskärm

Jag fick min spelskärm idag! Mycket nöjd rikigt bra bild och stor skillnad mot min tidigare 60hz ips skärm.

Permalänk
Medlem

Från användaromdömena: ” Ej för nyare TV
Säkert en bra produkt. Tyvärr så framgick det inte på sajten att den inte passar nyare Samsung från 2020. Det blev till att lämna tillbaka produkten och leta vidare.” :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Äntligen står TV:n i hallen!

Vad rekommenderar ni för väggfäste till en 65Q95T? Samsungs no gap fäste lockar ju, men att betala 10% av TV:ns pris på ett fäste känns lite magstarkt. Finns det nått billigare som fortfarande är vettigt?

När jag var och hämtade min TV så frågade jag dem i butiken ifall dem hade något fäste. Kommer tyvärr inte ihåg namnet men det låg på runt 600-700 kronor och skulle fungera. Så kanske ring till butiken du hämtade TVn under dagen imorgon och fråga dem.
Det dem påpekade var att Samsungs egna dyra väggfäste var no-gap fäste, medan deras hade lite avstånd från vägen, men minimalt.

EDIT
Tror det var denna, kollade på Vogels egna hemsida och den ska fungera enligt tillverkaren.
https://www.vogels.com/en/c/wall-3305-fixed-tv-wall-mount
Går att skriva modellen på ens TV om du vill dubbelkolla

Extra info
Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Från användaromdömena: ” Ej för nyare TV
Säkert en bra produkt. Tyvärr så framgick det inte på sajten att den inte passar nyare Samsung från 2020. Det blev till att lämna tillbaka produkten och leta vidare.” :/

Tror att personen som skrivit inte har förstått att no-gap wall mount endast passar Q95T och några 8k modeller 2020 . Tidigare år har fler QLED-modeller funkat med no gap.

Saxat från produktsidan
"Passar väggfästet din TV?
Detta väggfäste passar 49"-65" QLED TV från Samsung. Väggfästet är kompatibelt med följande modeller:

2017: Q7, Q8, Q9
2018: Q7CN, Q7FN, Q9FN, Q900
2019: Q85R, Q90R, Q900R, Q950R
2020: Q95T, Q950TS"

Permalänk

Fick följande nyss Kära kund,

På grund av högt tryck i vår QLED-kampanj så har det dessvärre uppstått förseningar i våra leveranser av monitor LC27G75TQSUXEN.

Leveranstiden beräknas till: vecka 49-51.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Skojar dem? Jag fick "Leveranstiden beräknas till: vecka 02-04, 2021". Jag har redan fått vänta extremt länge på TV:n i sig. Jag ska försöka få 32-tummaren eller något annat som kompensation. Skärmen tappar i värde/jag går miste om en upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Fick följande nyss Kära kund,

På grund av högt tryck i vår QLED-kampanj så har det dessvärre uppstått förseningar i våra leveranser av monitor LC27G75TQSUXEN.

Leveranstiden beräknas till: vecka 49-51.

Samma här... :/

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Skojar dem? Jag fick "Leveranstiden beräknas till: vecka 02-04, 2021". Jag har redan fått vänta extremt länge på TV:n i sig. Jag ska försöka få 32-tummaren eller något annat som kompensation. Skärmen tappar i värde/jag går miste om en upplevelse.

Samma troliga veckor här, tror det var beräknat mitten av november tidigare.

Permalänk
Medlem

fick precis syn på den här videon om samsung q90 2020 serie, en genomgång hur man ställer in 4k 120 Hz i spelläge samt rekommendation av hdmi kabel.

https://www.youtube.com/watch?v=w0a_GQ-Ze-8

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Fick följande nyss Kära kund,

På grund av högt tryck i vår QLED-kampanj så har det dessvärre uppstått förseningar i våra leveranser av monitor LC27G75TQSUXEN.

Leveranstiden beräknas till: vecka 49-51.

Skrivet av TKD_1337:

Skojar dem? Jag fick "Leveranstiden beräknas till: vecka 02-04, 2021". Jag har redan fått vänta extremt länge på TV:n i sig. Jag ska försöka få 32-tummaren eller något annat som kompensation. Skärmen tappar i värde/jag går miste om en upplevelse.

Skrivet av Banco:

Samma här... :/

Skrivet av Smasher89:

Samma troliga veckor här, tror det var beräknat mitten av november tidigare.

Å jag som reggade min idag! Nu blev jag orolig för att den tar slut. Att det tar tid har jag dock inga problem med! Måtte jag inte få en telefon eller dammsugare! Har tjänstetelefon och både ny robot och vanlig dammsugare. Hade blivit omåttligt besviken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Å jag som reggade min idag! Nu blev jag orolig för att den tar slut. Att det tar tid har jag dock inga problem med! Måtte jag inte få en telefon eller dammsugare! Har tjänstetelefon och både ny robot och vanlig dammsugare. Hade blivit omåttligt besviken!

De har ju redan skämt ut sig som de är. De har ju valt att låta oss få vänta länge istället för tvinga oss på en annan produkt så jag tror inte de ändrar sig. Samsung har ju inte slutat producera skärmar så jag tror du kan vara lugn. Däremot så kommer jag inte acceptera detta då jag redan väntat för länge, vilket är butikens och tillverkarens fel (gemensam kampanj).

Permalänk
Medlem

Jag fick också försening till V49-51.
Hmm..

Känns sådär att vänta 5-6 veckor till när jag förväntade mig en skärm i början av november.

Skrivet av TKD_1337:

Däremot så kommer jag inte acceptera detta då jag redan väntat för länge, vilket är butikens och tillverkarens fel (gemensam kampanj).

Hur planerar du att spela det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Å jag som reggade min idag! Nu blev jag orolig för att den tar slut. Att det tar tid har jag dock inga problem med! Måtte jag inte få en telefon eller dammsugare! Har tjänstetelefon och både ny robot och vanlig dammsugare. Hade blivit omåttligt besviken!

Det är ju en alldeles nyutgiven skärm så den borde ju inte ta slut iaf.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

http://www.bilddump.se/bilder/20201030161430-85.229.189.161.p...

Här är också intressant. När jag beställde stod det, extraprodukt upp till 7.990kr på köpet.

På vissa TV har de ändrat till "värde: 6.995kr".
Men eftersom jag har allt noterat i form av prints borde de rent teoretiskt kunna skicka ut 32" då den kostar 7.990kr på Samsung om de ej kan leverera 27" snabbare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag fick också försening till V49-51.
Hmm..

Känns sådär att vänta 5-6 veckor till när jag förväntade mig en skärm i början av november.
Hur planerar du att spela det här?

Jag har precis skickat ett mail och ska se vad de svarar på det. Jag tycker faktiskt de borde kunna ge en kontant ersättning så man kan göra ett eget köp eller behålla pengarna. Alternativt kompensation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag har precis skickat ett mail och ska se vad de svarar på det. Jag tycker faktiskt de borde kunna ge en kontant ersättning så man kan göra ett eget köp eller behålla pengarna. Alternativt kompensation.

Att punga ut 7000 kr i kontantersättning är naturligtvis inte ett realistiskt alternativ. Förseningar kan ske (se grafikkorten nu, tycker du ÅF skall ge ersättning och kompensation för detta?) och jag gissar att de inte har utlovat leverans inom ett visst tidsspann?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

http://www.bilddump.se/bilder/20201030161430-85.229.189.161.p...

Här är också intressant. När jag beställde stod det, extraprodukt upp till 7.990kr på köpet.

På vissa TV har de ändrat till "värde: 6.995kr".
Men eftersom jag har allt noterat i form av prints borde de rent teoretiskt kunna skicka ut 32" då den kostar 7.990kr på Samsung om de ej kan leverera 27" snabbare..

Det är lite kul. Speciellt som flera återförsäljare säljer skärmen för 6290 kr och det är deras ordinarie pris. Lite missvisande men de har ju samtidigt gjort klart att 27-tummaren är den som avses. Det blir ju så oklart med såna här "gåvor". Återförsäljaren och tillverkaren kan skylla på varandra. Får du en skärm med döda pixlar är det bara att acceptera.

Samsung har inte skött det här snyggt. Snigelleverans först, ändrade kampanjvillkor, och nu en skärm som beräknas anlända några veckor in av 2021.

Jag vet faktiskt inte hur det är rent juridiskt. Det verkar vara lite av en gråzon men i slutändan är det ju ändå butiken man handlat från och de om någon kan hjälpa en ställa krav.

Jag beställde TV:n den 5 september. Samsungs "gåva" kommer då ha anlänt efter över fyra månaders väntan för min del! Helt oacceptabelt. Teknik är en färskvara, denna skärmen kan vara överglänst av andra i t.ex. pris rätt omgående. Då har en stor anledning till köpet inte utmynnat i det man tänkt och blivit lovad.

Skrivet av Shakermaker:

Att punga ut 7000 kr i kontantersättning är naturligtvis inte ett realistiskt alternativ. Förseningar kan ske (se grafikkorten nu, tycker du ÅF skall ge ersättning och kompensation för detta?) och jag gissar att de inte har utlovat leverans inom ett visst tidsspann?

Jo, de har det. Därmed en helt annan grej. Jag har fått vänta på mitt RTX 3080 sedan dagen man kunde beställa men de har ju inte lovat något leveransdatum. Däremot förväntar jag mig att få mina spelgåvor eller kompensation men den saken skulle Nvidia och butikerna lösa tydligen.

Jag tror inte heller på kontant ersättning men det är upp till de att hitta passande lösningar. Jag hade kunnat tänka mig en 32" t.ex. Vi får se men att bara beklaga sig gör inte mycket för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Samsung har inte skött det här snyggt. Snigelleverans först, ändrade kampanjvillkor, och nu en skärm som beräknas anlända några veckor in av 2021.

Hellre det än att vara fast med en telefon

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Hellre det än att vara fast med en telefon

Ja, det är ju lite bättre men det var faktiskt inte ens ett alternativ. Jag baserade mitt köp på att TV:n var billig och att skärmen inkluderades.