HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå inte orimligt att få kompensation för något man blivit utlovad och får två till tre månader efteråt. Jag skriker inte kompensation men detta är ju ett solklart fall på dålig service i flera omgångar.

Vill man vara positiv så kan man ju vara glad för att de faktiskt levererade TV:n men det såg jag som självklart. I vilket fall som helst så fattas något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

detta är ju ett solklart fall på dålig service i flera omgångar

En kampanj som verkar ha sålt långt över förväntningarna, mitt under en rådande pandemi där försenade eller uteblivna leveranser blivit vardagsmat så är problemet, enligt dig, dålig service...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det är väl ändå inte orimligt att få kompensation för något man blivit utlovad och får två till tre månader efteråt. Jag skriker inte kompensation men detta är ju ett solklart fall på dålig service i flera omgångar.

Vill man vara positiv så kan man ju vara glad för att de faktiskt levererade TV:n men det såg jag som självklart. I vilket fall som helst så fattas något.

i villkoren står det så här: "Vid godkänd registrering skickas tilläggsprodukten av Veddesta inom 30 dagar, helgfri vardag till angiven adress. Uppmärksamma att i den mån en vald tilläggsprodukt tillfälligt tar slut i lager kan tilläggsprodukten komma att skickas senare än inom 30 dagar."

De har mao garderat sig för att leverera tilläggsprodukten senare än 30 dagar. Sen om man tycker att det är dålig service etc. är en annan femma och så får man självfallet tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

i villkoren står det så här: "Vid godkänd registrering skickas tilläggsprodukten av Veddesta inom 30 dagar, helgfri vardag till angiven adress. Uppmärksamma att i den mån en vald tilläggsprodukt tillfälligt tar slut i lager kan tilläggsprodukten komma att skickas senare än inom 30 dagar."

De har mao garderat sig för att leverera tilläggsprodukten senare än 30 dagar. Sen om man tycker att det är dålig service etc. är en annan femma och så får man självfallet tycka.

Den var inte slut i lager när jag beställde. Här har du vad de sagt i bekräftelsen via mail:

"Tack för din registrering.
Din registrering kommer att granskas inom 72 timmar. Din Samsung Galaxy Note10 Lite Black (SM-N770FZKDNEE), Samsung JET 75 Multi skaftdammsugare (VS20T7534T5/EE) eller Samsung 27” Curved Gaming Monitor Odyssey G7 (LC27G75TQSUXEN) skickas ut 30 arbetsdagar efter bekräftad godkänd registrering. Notera att det kan ta upp till 40 dagar innan din produkt levereras till ombud.

Med vänlig hälsning
Veddesta Distribution AB"

"Hej,
Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2020-11-15 - 2020-11-25. När din order skickas från vårt lager skickas ett automatiserat e-postmeddelande till dig med ett garantibrev, sedermera ett mail med spårningsinformation där du kan följa ditt paket. Notera att det kan ta upp till 2-3 arbetsdagar innan ditt paket går att spåra.

Med Vänlig Hälsning
Veddesta Distribution AB"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

i villkoren står det så här: "Vid godkänd registrering skickas tilläggsprodukten av Veddesta inom 30 dagar, helgfri vardag till angiven adress. Uppmärksamma att i den mån en vald tilläggsprodukt tillfälligt tar slut i lager kan tilläggsprodukten komma att skickas senare än inom 30 dagar."

De har mao garderat sig för att leverera tilläggsprodukten senare än 30 dagar. Sen om man tycker att det är dålig service etc. är en annan femma och så får man självfallet tycka.

Tillagt i efterhand? I alla fall det där uppmärksamma om delen..

Det är ganska kul att se allt dom ändrat efter man tog sina prints. Det är en hel del. Det är nog det jag tycker är värst, dvs att bara ändra och hoppas ingen märker något. Riktigt fult.

Sen att folk kommer in först nu och läser deras uppdaterade villkor EFTER det sket sig kan inte vi som var tidiga rå för.. var ju helt annan text förut, sen har de lagt till massa ”om världen går under” friskrivningar i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Den var inte slut i lager när jag beställde. Här har du vad de sagt i bekräftelsen via mail:

"Tack för din registrering.
Din registrering kommer att granskas inom 72 timmar. Din Samsung Galaxy Note10 Lite Black (SM-N770FZKDNEE), Samsung JET 75 Multi skaftdammsugare (VS20T7534T5/EE) eller Samsung 27” Curved Gaming Monitor Odyssey G7 (LC27G75TQSUXEN) skickas ut 30 arbetsdagar efter bekräftad godkänd registrering. Notera att det kan ta upp till 40 dagar innan din produkt levereras till ombud.

Med vänlig hälsning
Veddesta Distribution AB"

"Hej,
Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2020-11-15 - 2020-11-25. När din order skickas från vårt lager skickas ett automatiserat e-postmeddelande till dig med ett garantibrev, sedermera ett mail med spårningsinformation där du kan följa ditt paket. Notera att det kan ta upp till 2-3 arbetsdagar innan ditt paket går att spåra.

Med Vänlig Hälsning
Veddesta Distribution AB"

Skrivet av Calma:

Tillagt i efterhand? I alla fall det där uppmärksamma om delen..

Det är ganska kul att se allt dom ändrat efter man tog sina prints. Det är en hel del. Det är nog det jag tycker är värst, dvs att bara ändra och hoppas ingen märker något. Riktigt fult.

Sen att folk kommer in först nu och läser deras uppdaterade villkor EFTER det sket sig kan inte vi som var tidiga rå för.. var ju helt annan text förut, sen har de lagt till massa ”om världen går under” friskrivningar i efterhand.

Nej, det är inte tillagt i efterhand utan från dokumentet med de fullständiga villkoren (https://images.samsung.com/is/content/samsung/p5/se/offer/qle...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

Nej, det är inte tillagt i efterhand utan från dokumentet med de fullständiga villkoren (https://images.samsung.com/is/content/samsung/p5/se/offer/qle...).

Har inte tillgång till mina prints just nu så kan inte bekräfta. Känner dock inte igen texten. Orimligt dock.. så i teorin kan de skicka G7 skärmen om 4 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

Nej, det är inte tillagt i efterhand utan från dokumentet med de fullständiga villkoren (https://images.samsung.com/is/content/samsung/p5/se/offer/qle...).

De har ändrat i det dokumentet tidigare men inte just denna delen. Det jag sa står kvar: det fanns kvar i lager när jag beställde och jag fick bekräftelse på leveransperiod. Den delen gäller alltså inte här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Den var inte slut i lager när jag beställde. Här har du vad de sagt i bekräftelsen via mail:

"Tack för din registrering.
Din registrering kommer att granskas inom 72 timmar. Din Samsung Galaxy Note10 Lite Black (SM-N770FZKDNEE), Samsung JET 75 Multi skaftdammsugare (VS20T7534T5/EE) eller Samsung 27” Curved Gaming Monitor Odyssey G7 (LC27G75TQSUXEN) skickas ut 30 arbetsdagar efter bekräftad godkänd registrering. Notera att det kan ta upp till 40 dagar innan din produkt levereras till ombud.

Med vänlig hälsning
Veddesta Distribution AB"

"Hej,
Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2020-11-15 - 2020-11-25. När din order skickas från vårt lager skickas ett automatiserat e-postmeddelande till dig med ett garantibrev, sedermera ett mail med spårningsinformation där du kan följa ditt paket. Notera att det kan ta upp till 2-3 arbetsdagar innan ditt paket går att spåra.

Med Vänlig Hälsning
Veddesta Distribution AB"

Då håller de ju vad de lovar. Om de skickar den till dig den 25/11 då har du produkten v49-v50, beroende på transporttiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Då håller de ju vad de lovar. Om de skickar den till dig den 25/11 då har du produkten v49-v50, beroende på transporttiden

De har sagt vecka 02-04 till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

En kampanj som verkar ha sålt långt över förväntningarna, mitt under en rådande pandemi där försenade eller uteblivna leveranser blivit vardagsmat så är problemet, enligt dig, dålig service...

Ja, helt klart. Först ändrar Samsung kampanjvillkor trots att vi köpt enligt andra villkor, sedan får jag vänta 1,5 månad på att kunna hämta min TV, och beräknas få skärmen mellan 15 november och 25 november. Nu beräknas jag få den 11 januari-31 januari. Jag tycker det är orimligt att få vänta så länge. Det tror jag alla i min position gör, det verkar vara folk som är avundsjuka och inte hann ta del av kampanjen själv försöker minimera saken. Att skylla på en pandemi efter så lång tid är löjligt. Två månaders extra försening bör ju leda till kompensation eller någon lösning tycker jag. Allt annat är uselt gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

det verkar vara folk som är avundsjuka och inte hann ta del av kampanjen själv försöker minimera saken.

Alternativt människor som ser lite längre än näsan räcker och förstår att allt inte kretsar kring dem själva.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Alternativt människor som ser lite längre än näsan räcker och förstår att allt inte kretsar kring dem själva.

Klyschor. Hur mycket hade du själv tyckte varit rimligt att vänta? Är två månaders extra försening inget att bry sig om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Hur mycket hade du själv tyckte varit rimligt att vänta? Är två månaders extra försening inget att bry sig om?

I sammanhanget är det ingenting att bry sig om. Hade Samsung suttit med sjuttiofem pallar skärmar i en lagerlokal i Svenljunga som de blankt vägrar skicka ut hade det varit en annan sak. Nu beror problemet på att både produktions- och transportled globalt sett lider förseningar, det är inget Samsung på rimligt sätt kan påverka. Det handlar inte om dålig service, det handlar om en taskig situation för alla parter. Att då fokusera på att gnälla åt sig kompensation istället för att acceptera läget är tämligen småaktigt.

Orsakar det hela så stort problem för dig kommer du kunna tvinga igenom en hävning av hela köpet istället.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

I sammanhanget är det ingenting att bry sig om. Hade Samsung suttit med sjuttiofem pallar skärmar i en lagerlokal i Svenljunga som de blankt vägrar skicka ut hade det varit en annan sak. Nu beror problemet på att både produktions- och transportled globalt sett lider förseningar, det är inget Samsung på rimligt sätt kan påverka. Det handlar inte om dålig service, det handlar om en taskig situation för alla parter. Att då fokusera på att gnälla åt sig kompensation istället för att acceptera läget är tämligen småaktigt.

Orsakar det hela så stort problem för dig kommer du kunna tvinga igenom en hävning av hela köpet istället.

Det är en taskig situation, en situation som kan bli något bättre om de har en lösning eller kan ge kompensation. Löften måste betyda något och någon hävning hjälper knappast, däremot ett täckningsköp.

Samsungs webbshop verkar ha skärmen i lager, t.ex.

https://www.samsung.com/se/monitors/odyssey-g7/LC27G75TQSUXEN...

Permalänk
Medlem

Att spela Battlefield 5 (datorversionen, inte testat något annat spel ännu) på den här TV:n är en stor fröjd för ögat, även i 1440p!

Permalänk
Medlem

Jag fick min kampanjvara godkänd idag med leverans mellan 2-12 december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag fick min kampanjvara godkänd idag med leverans mellan 2-12 december.

Förmodligen standardmail. 30-40 dagar. De som registrerade sig för länge sen har ju fått förskjutet till V2-4, 2021.

Eller så har de löst lite fler skärmar..

Permalänk
Medlem

Någon som har hört av sig till Veddesta angående den uppskjutna leveransen av skärmen?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Någon som har hört av sig till Veddesta angående den uppskjutna leveransen av skärmen?

@TKD_1337 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Någon som har hört av sig till Veddesta angående den uppskjutna leveransen av skärmen?

Jag drog ett mail till dom i fredags dock inget svar ännu

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på några inställningar som ska fungera bra för bilden på Samsung QE65Q90T?

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers,

Köpte Q95T, 65 tumsvarianten och behöver lite hjälp.
Någon som fått till det med inställningarna när det är mycket rörelse tex vid fotboll och som skulle vilja dela med sig av sina tankar och inställningar?
Tycker nämligen inte det ser bra ut med livesändningar från tex Viasat, framförallt när det är utzoomat men däremot när man tittar på film på Viasat eller djurprogram på National Geographic så är det en fantastisk bild.

Tack på förhand!

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Någon som har hört av sig till Veddesta angående den uppskjutna leveransen av skärmen?

Skrivet av Calma:
Skrivet av antherz:

Jag drog ett mail till dom i fredags dock inget svar ännu

Samma. När Samsungs nätbutik och många andra återförsäljare har skärmen i lager finns det inga bra ursäkter till att inte kunna leverera till utlovat datum tycker jag. Det är inte som med RTX 3080.

Permalänk
Medlem

Hur har ni fått höra om uppskjuten leverans av skärm?
Valde mobilen, men inte hört något mer än efter jag fick mail om leveransperioden som skulle vara i november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Hur har ni fått höra om uppskjuten leverans av skärm?
Valde mobilen, men inte hört något mer än efter jag fick mail om leveransperioden som skulle vara i november.

Fick Mail om det. Att det pga hög efterfrågan på skärmen skulle det bli försening i leveransen.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ev. sälja iväg TV:n och på så sätt kanske få en billig skärm. Skulle isf. vara smidigt att slippa koppla in den. Enligt kampanjsidan ska man slå på TV:n för att se serienummer, men det står ju serienr. bak på högra sidan av TV:n. Är det någon som har koll om detta är samma nr som man ser i TV-inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bele:

Jag tänkte ev. sälja iväg TV:n och på så sätt kanske få en billig skärm. Skulle isf. vara smidigt att slippa koppla in den. Enligt kampanjsidan ska man slå på TV:n för att se serienummer, men det står ju serienr. bak på högra sidan av TV:n. Är det någon som har koll om detta är samma nr som man ser i TV-inställningarna?

Jag använde mig av den som fanns på baksidan av tvn när jag skickade iväg för gåvan, har fått min skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Jag använde mig av den som fanns på baksidan av tvn när jag skickade iväg för gåvan, har fått min skärm.

Tack så mkt för snabbt svar!

Permalänk

Tycker tvn gör ett väldigt bra jobb med material som också är HD, ska bli spännande och testa Xbox serie x nästa vecka

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65