Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrizen:

Vad tycker ni om Moss?
Ligger på Daily deal idag, är lite småsugen då det är ett spel som inte verkar så intensivt och som man kan lira sittandes efter en tuff dag på jobbet 🤔

Det har fått väldigt bra kritik (speciellt för att vara VR): https://opencritic.com/game/5618/moss

Quest-versionen är tyvärr inte cross-buy, så om man råkar ha turen att ha fått till en riktigt bra trådlös upplevelse, eller kör med USB-kabel så finns spelet att få tag på billigare direkt från Steam för €11,24: https://store.steampowered.com/app/846470/Moss/

Edit 1:
Jag är också lite sugen på Moss pga att det har fått bra kritik och inte verkar vara något "superkrävande" och aktivt spel. Jag är lite osäker på om jag vill köpa PCVR eller Quest-versionen. PCVR är ju snyggare och jag har bra anslutning och upplevelse via VD. Men samtidigt är det rätt skönt att bara starta spelet direkt från Questen. Meh, smådetaljer...

Edit 2: Oculus lovade att höra av sig senast fredag med en uppdatering gällande mitt Quest 2 med två döda pixlar. Dom har inte skickat någon fraktsedel ännu (av någon anledning?) och skyller på att det är "saker jag behöver fixa från min sida", vad nu det är som ska ta 5 dagar.

Som tur är så är det ju "bara" två döda pixlar, så det går att spela utan problem. Hade varit tråkigare om t.ex. skärmen inte hade fungerat alls. Ändå tråkigt.

Jag är tveksam, men vi får se om dom hör av sig under fredagen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Jag betalade och har blivit ersatt i efterhand. De kunde dock inte betala ut ersättning i pengar så jag fick tillgodokvitto i butiken för hela värdet + några avrundande kronor (40$).

Jag fick precis svar av supporten, även jag ska få 40usd att använda i deras shop. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrizen:

Vad tycker ni om Moss?
Ligger på Daily deal idag, är lite småsugen då det är ett spel som inte verkar så intensivt och som man kan lira sittandes efter en tuff dag på jobbet 🤔

Han bara spela det lite innan dottern tog över, men tittat lite på hon och jag personligen tycker det är/verkar bra. Har det bara på Steam, som jag egentligen tycker är lite onödigt. Har börjat köpa allt som finns som cross buy på Oculus store, på Oculus store, allt annat PCVR är Steam bra.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det har fått väldigt bra kritik (speciellt för att vara VR): https://opencritic.com/game/5618/moss

Quest-versionen är tyvärr inte cross-buy, så om man råkar ha turen att ha fått till en riktigt bra trådlös upplevelse, eller kör med USB-kabel så finns spelet att få tag på billigare direkt från Steam för €11,24: https://store.steampowered.com/app/846470/Moss/

Edit 1:
Jag är också lite sugen på Moss pga att det har fått bra kritik och inte verkar vara något "superkrävande" och aktivt spel. Jag är lite osäker på om jag vill köpa PCVR eller Quest-versionen. PCVR är ju snyggare och jag har bra anslutning och upplevelse via VD. Men samtidigt är det rätt skönt att bara starta spelet direkt från Questen. Meh, smådetaljer...

Edit 2: Oculus lovade att höra av sig senast fredag med en uppdatering gällande mitt Quest 2 med två döda pixlar. Dom har inte skickat någon fraktsedel ännu (av någon anledning?) och skyller på att det är "saker jag behöver fixa från min sida", vad nu det är som ska ta 5 dagar.

Som tur är så är det ju "bara" två döda pixlar, så det går att spela utan problem. Hade varit tråkigare om t.ex. skärmen inte hade fungerat alls. Ändå tråkigt.

Jag är tveksam, men vi får se om dom hör av sig under fredagen.

Skrivet av roosterx:

Han bara spela det lite innan dottern tog över, men tittat lite på hon och jag personligen tycker det är/verkar bra. Har det bara på Steam, som jag egentligen tycker är lite onödigt. Har börjat köpa allt som finns som cross buy på Oculus store, på Oculus store, allt annat PCVR är Steam bra.

Tack för era svar!

Ja precis, ibland är det skönt att bara slå sig ner och slippa starta datorn.

Nu vet jag inte riktigt vad som skiljer quest och pcvr versionen åt (hur får man reda på sådant?), annars är ju ca 11 Eur ett väldigt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrizen:

Tack för era svar!

Ja precis, ibland är det skönt att bara slå sig ner och slippa starta datorn.

Nu vet jag inte riktigt vad som skiljer quest och pcvr versionen åt (hur får man reda på sådant?), annars är ju ca 11 Eur ett väldigt bra pris.

Det som skiljer är grafiken annars är det samma spel och spelas på samma sätt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det som skiljer är grafiken annars är det samma spel och spelas på samma sätt.

Ja, grafiken är ju bättre på PCVR-versionen. Frågan är hur mycket. Ibland är det ju som sagt bara skönt att starta spelet direkt från Questen.

Jag har kört en del Until You Fall och tills igår så har jag bara kört PCVR-versionen. Den är snyggare, men väl håller på och slåss så är det inget jag tänker på alls. Jämförde tidigare texturer på broar och växter, men sånt struntar jag i när jag faktiskt spelar. Nästan mer värt bara att kunna se hur många kalorier man har "gjort av med" (hur bra det nu stämmer) per spel i Move än att det är lite snyggare när man står stilla och letar skillnader.

Har märkt av några lagg i Quest-versionen av Until You Fall, men i slutändan så blir det nog ungefär lika mycket för PCVR.

Klart, köper man Moss på Steam så kan man spela det på ett framtida icke-Oculus headset förstås!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, grafiken är ju bättre på PCVR-versionen. Frågan är hur mycket. Ibland är det ju som sagt bara skönt att starta spelet direkt från Questen.

Jag har kört en del Until You Fall och tills igår så har jag bara kört PCVR-versionen. Den är snyggare, men väl håller på och slåss så är det inget jag tänker på alls. Jämförde tidigare texturer på broar och växter, men sånt struntar jag i när jag faktiskt spelar. Nästan mer värt bara att kunna se hur många kalorier man har "gjort av med" (hur bra det nu stämmer) per spel i Move än att det är lite snyggare när man står stilla och letar skillnader.

Har märkt av några lagg i Quest-versionen av Until You Fall, men i slutändan så blir det nog ungefär lika mycket för PCVR.

Klart, köper man Moss på Steam så kan man spela det på ett framtida icke-Oculus headset förstås!

Jag försöker hålla mig mest till Steam men sen en tid till ska har det blivigt mer Quest. Mycket pga det som släpps på Quest håller hög kvalitet och jag har nästan helt slutat att spela nå annat än VR spel.
Men det klart vissa spel gör sig bäst på PC och vissa spel är perfekt att ha stand alone, speciellt som mig själv som har med mig Questen och inte bara kör hemma vid datorn.
Senaste spelet jag köpte var in death: unchained.
Valde Quest versionen för den har mycket mer innehåll än PC versionen + att det är ett spel man lätt spelar några rundor och med det ett spel som är kul att ha med sig stand alone

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Om inte bluetooth jävlas är det Guardian...

Jag ritade en ny del av lägenheten där jag har större yta, säg 4x3m ungefär, nä då käbblar Guardian om att ytan måste vara minst 1x1m för att vara spelbar...
Hallå eller?! Har precis ritat up en jädra yta och den dillar om att det är för litet, så den gick över automatiskt till statisk rörelsezon och jag kunde fan inte komma ifrån det, fick rita långt in i möblerna för att den skulle tycka att ytan räckte
Mätte snabbt efter jag slängde av mig skiten och fick det till 2,8m så jag fattar inte...

Jag har verkligen fått måndagsexemplar, eller snarare känns det som att jag är ett...

Gällande latency, Network blir då och då orange upp mot 20ms, är det något som kan orsaka alla dom problemen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Om inte bluetooth jävlas är det Guardian...

Jag ritade en ny del av lägenheten där jag har större yta, säg 4x3m ungefär, nä då käbblar Guardian om att ytan måste vara minst 1x1m för att vara spelbar...
Hallå eller?! Har precis ritat up en jädra yta och den dillar om att det är för litet, så den gick över automatiskt till statisk rörelsezon och jag kunde fan inte komma ifrån det, fick rita långt in i möblerna för att den skulle tycka att ytan räckte
Mätte snabbt efter jag slängde av mig skiten och fick det till 2,8m så jag fattar inte...

Jag har verkligen fått måndagsexemplar, eller snarare känns det som att jag är ett...

Gällande latency, Network blir då och då orange upp mot 20ms, är det något som kan orsaka alla dom problemen?

Vid v23 release så fick jag stora problem med Guardian.
Allt löste sig efter att jag gjorde en factory reset, du kanske borde testa det om du inte redan gjort det.
Att radera Guardian data kan också fixa problem.
Network latency tror jag bara kommer påverka hur du upplever "lagget" för jag antar du pratar om VD performance overlay?
Nu är VD ganska bra på att förhindra "lagg känsla" men det är iaf det som påverkas.

Tillägger att jag lider med att läsa om dina problem, låter verkligen inte som en trevlig upplevelse du har.
Om du har ett måndags.ex som ev är defekt på nå sätt vet jag tyvärr inte.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Om inte bluetooth jävlas är det Guardian...

Gällande latency, Network blir då och då orange upp mot 20ms, är det något som kan orsaka alla dom problemen?

Låter som V23 problemen jag hade... Om du kollar genom passthrough, blinkar nån lampa då?

20ms network kommer inducera problem i spel helt klart, den bör ligga under 13-15ms. VD kräver 90FPS stabilt och latenser som håller sig låga, dvs vita, annars gör det sig snabbt märkbart genom antingen stutters, black borders när du tittar runt eller problem med tracking.

Guardianproblem ligger utanför VD.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Vid v23 release så fick jag stora problem med Guardian.
Allt löste sig efter att jag gjorde en factory reset, du kanske borde testa det om du inte redan gjort det.
Att radera Guardian data kan också fixa problem.
Network latency tror jag bara kommer påverka hur du upplever "lagget" för jag antar du pratar om VD performance overlay?
Nu är VD ganska bra på att förhindra "lagg känsla" men det är iaf det som påverkas.

Tillägger att jag lider med att läsa om dina problem, låter verkligen inte som en trevlig upplevelse du har.
Om du har ett måndags.ex som ev är defekt på nå sätt vet jag tyvärr inte.

Jag får nog ta mig tid att göra det, måste dock leta upp guiderna för att få igång allt mellan datorn och Questen igen, då jag inte minns alls hur man gjorde

Skrivet av Exydia:

Låter som V23 problemen jag hade... Om du kollar genom passthrough, blinkar nån lampa då?

20ms network kommer inducera problem i spel helt klart, den bör ligga under 13-15ms. VD kräver 90FPS stabilt och latenser som håller sig låga, dvs vita, annars gör det sig snabbt märkbart genom antingen stutters, black borders när du tittar runt eller problem med tracking.

Guardianproblem ligger utanför VD.

Hmm, blinkar? Menar du lampor jag har i hemmet eller någon specifik interface lampa som finns när man använder passthrough?
När jag använder passthrough så blinkar många av ljuskällorna jag har tack vare led, men oavsett ljus i rummet så är FPS på allt typ 20 känns det som

Hur tusan kan jag ta del av V25 tidigare då? Går det?

Jag har sänkt ner till 72Hz för att se om det hjälpte mot något men icke

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Hmm, blinkar? Menar du lampor jag har i hemmet eller någon specifik interface lampa som finns när man använder passthrough?
När jag använder passthrough så blinkar många av ljuskällorna jag har tack vare led, men oavsett ljus i rummet så är FPS på allt typ 20 känns det som

Ja precis, ljuskällorna, borde ha skrivit det. Det är nog grunden till dina problem. Kan du pröva sätta "tracking frequency" till 50Hz, respektive 60Hz och se om ljuskällorna slutar blinka?

Vad gäller din network ms så kan du testa nästa gång att sänka bitraten successivt tills den blir stabilt i vitt, dvs under 13~15ms.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk

Jag körde med en TP-Link AX10 som accesspunkt till min Q2 och hade stora problem med network latency fast den visade 1200Mb anslutning. Det visar sig att TP-Link har problem med sina AX10 och AX50 routrar och virtual desktop.
På sida 12 i detta suppport-forumet kan man se att TP-Link verkar ha en lösning i sikte men ingen vet när.

https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/234812?page...

Jag har nu tagit hem en Asus AX58U för att jämföra och det är som natt och dag, fantastiskt flyt och stabilt nätverk. Tyvärr kostar Asus 3x så mycket som jag gav för TP-Link Ax10:an.....

Visa signatur

i7-7700K, 16GB
RTX3080 Aorus Master

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det har fått väldigt bra kritik (speciellt för att vara VR): https://opencritic.com/game/5618/moss

Quest-versionen är tyvärr inte cross-buy, så om man råkar ha turen att ha fått till en riktigt bra trådlös upplevelse, eller kör med USB-kabel så finns spelet att få tag på billigare direkt från Steam för €11,24: https://store.steampowered.com/app/846470/Moss/

Edit 1:
Jag är också lite sugen på Moss pga att det har fått bra kritik och inte verkar vara något "superkrävande" och aktivt spel. Jag är lite osäker på om jag vill köpa PCVR eller Quest-versionen. PCVR är ju snyggare och jag har bra anslutning och upplevelse via VD. Men samtidigt är det rätt skönt att bara starta spelet direkt från Questen. Meh, smådetaljer...

Edit 2: Oculus lovade att höra av sig senast fredag med en uppdatering gällande mitt Quest 2 med två döda pixlar. Dom har inte skickat någon fraktsedel ännu (av någon anledning?) och skyller på att det är "saker jag behöver fixa från min sida", vad nu det är som ska ta 5 dagar.

Som tur är så är det ju "bara" två döda pixlar, så det går att spela utan problem. Hade varit tråkigare om t.ex. skärmen inte hade fungerat alls. Ändå tråkigt.

Jag är tveksam, men vi får se om dom hör av sig under fredagen.

Jag har spelat igenom Moss 2ggr nu, har PCVR version och kört via link kabel, och har nyss kört det direkt på Quest 2. Och det är härligare att spela direkt i headsetet utan kabel i vägen givetvis , grafiskt så är det knappt skillnad, förutom att vattnet samt vatteneffekter är statiskt i quest versionen, och eventuellt några andra detaljer som då inte jag ser skillnad på. Spelet är mysigt, relativt kort, och inte allt för svårt.

Permalänk
Avstängd

hm nån kunnig, testade att kolla vad datorn klarar av testade Hard Bullet demot. men märker att datorn har delay när jag tex vill släppa / kasta ner vapnet ... vad kan detta bero på. Är det datorn eller internet som krånglar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

hm nån kunnig, testade att kolla vad datorn klarar av testade Hard Bullet demot. men märker att datorn har delay när jag tex vill släppa / kasta ner vapnet ... vad kan detta bero på. Är det datorn eller internet som krånglar ?

kör du virtual desktop ?
öppna performance overlay som finns under streaming menyn.
Du kan få fram VD menyn utan att hoppa ur spel om du håller in menyknappen på vänster kontroll.
Jag rekomenderar att kolla denna video också den vill jag minnas var klockren i sin beskrivning.
https://www.youtube.com/watch?v=lUl4BPnqbkE&t=1654s

Internet har inget med VD att göra, däremot ditt lokala WIFI som du är kopplad till Questen med.
Din dator kan också påverka.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

kör du virtual desktop ?
öppna performance overlay som finns under streaming menyn.
Du kan få fram VD menyn utan att hoppa ur spel om du håller in menyknappen på vänster kontroll.
Jag rekomenderar att kolla denna video också den vill jag minnas var klockren i sin beskrivning.
https://www.youtube.com/watch?v=lUl4BPnqbkE&t=1654s

Internet har inget med VD att göra, däremot ditt lokala WIFI som du är kopplad till Questen med.
Din dator kan också påverka.

ne kör med kabel glömde påpeka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

ne kör med kabel glömde påpeka det.

Ok då är det datorn, du kan prova ändra rendering resolution osv i Link inställningarna.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ok då är det datorn, du kan prova ändra rendering resolution osv i Link inställningarna.

oki, tack då är det väll link inställningarna som är på datorn eller headsetet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

oki, tack då är det väll link inställningarna som är på datorn eller headsetet ?

Link ställs in på datorn i Oculus programvaran

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Link ställs in på datorn i Oculus programvaran

oki kanon tusen tack =D

Permalänk

Om man vill ha en ny bekvämare och bättre mask/cover, de som sitter mot ansiktet, vilken rekommenderar ni då?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem
Skrivet av goffemannen:

Om man vill ha en ny bekvämare och bättre mask/cover, de som sitter mot ansiktet, vilken rekommenderar ni då?

VRCover eller liknande variant av ersättnings interface är populär, men har ingen egen åsikt.
Själv använder jag ett i silicon som man sätter över original skumgummit, det tycker jag är bra speciellt om man spelar så man börjar svettas.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

VRCover eller liknande variant av ersättnings interface är populär, men har ingen egen åsikt.
Själv använder jag ett i silicon som man sätter över original skumgummit, det tycker jag är bra speciellt om man spelar så man börjar svettas.

Du tänker på denna?

https://eu.vrcover.com/products/facial-interface-foam-replace...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har fått till båda mina headset för flera dagar sen.

Fick meddellande på mobilen precis nu om att den är uppdaterad, gissar på q2'an(och möjligtvis q1'an med, då det känns som om det inte går på region, men på konto. Inte testat det än.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av Exydia:

Ja precis, ljuskällorna, borde ha skrivit det. Det är nog grunden till dina problem. Kan du pröva sätta "tracking frequency" till 50Hz, respektive 60Hz och se om ljuskällorna slutar blinka?

Vad gäller din network ms så kan du testa nästa gång att sänka bitraten successivt tills den blir stabilt i vitt, dvs under 13~15ms.

Jag sänkte nu till 32Mbps och då låg network på 10ms.
Men fick fortfarande frysningar då och då och direkt efter spikar network

Så antar att även den nya skitroutern från telenor suger piss, även med Wifi 6...

Permalänk
Medlem

Fått v25 också, så verkar på gång även i Sverige.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag sänkte nu till 32Mbps och då låg network på 10ms.
Men fick fortfarande frysningar då och då och direkt efter spikar network

Så antar att även den nya skitroutern från telenor suger piss, även med Wifi 6...

10 ms på 32Mbps är inte toppen, nej. Såvida det inte spikar så är det dock något annat som gör att du får stuttering.

Det kan vara:

  • Någon av dom andra latenserna som spikar

  • Nvidias drivrutiner(pröva 446.14)

  • Om det är Alyx/Bonework eller nåt annat spel med dynamisk upplösning påslagen

Om du inte får ut någon information från VD Performance Overlay, dvs ingen latens går till orange så är problemet troligtvis drivrutiner. Såvitt jag vet är det den enda faktorn som kan ge upphov stuttering utan märkbara förändring på latenserna.

Skrivet av Exydia:

Funkar bra ändå. Får ut 2.7 Gbps nu när jag har bytt till en "VR-Ready" port på mitt modekort. Tyvärr så klarar den inte av att ladda headsetet samtidigt som man spelar.

När jag får hem min HOTAS så skall jag köra ett endurance test och se hur länge batteriet håller (eller om jag ger upp innan dess).

Update; Igår körde jag drygt 6h Elite och batteriet låg på 33% när jag var klar.
Fick också V25 igår.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk

Det lustiga är att jag märker ingen skillnad på grafiken på 32Mbps och 150Mbps faktiskt

Men hade inställt på 90Hz för att testa, det var inte alltid den klara av 90Hz, spelade denna gången Pavlov VR.

Men har någon här köpt ASUS RT-AX56U för Questen? Funkar det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Det lustiga är att jag märker ingen skillnad på grafiken på 32Mbps och 150Mbps faktiskt

Men hade inställt på 90Hz för att testa, det var inte alltid den klara av 90Hz, spelade denna gången Pavlov VR.

Jag har visserligen inte testat så lågt som 32Mbit, men jag tycker mig i alla fall inte se någon märkbar skillnad på 80 och 120 eller vad det var jag testade. Med 120 (eller vad det nu var) så låg jag precis på gränsen till orange Network latency, så jag sänkte till 80 för att ha lite extra "buffert". Om det nu funkar så..

Om du väljer 90Hz så måste datorn även klara av 90fps konstant. Så fort det går under så kommer det börja hacka. Nu vet jag inte hur krävande Pavlov VR är, men det är ändå ganska många pixlar på Medium i Virtual Desktop, och High ytterligare en hel del.

Visa signatur

press nu1mlock