Permalänk
Medlem

Har haft kontakt med supporten angående Medal of Honor under tre veckor nu. Spelet kraschade när jag spelade via Virtual desktop och försvann helt och hållet ur biblioteket. Allt annat fungerar som det ska inklusive alla andra spel. Har till och med gjort en fabriksåterställning utan framgång. Alla andra spel gick bra att läsa tillbaka utom Medal of Honor. Har kvittot kvar digitalt från Oculus store men syns inte i inköpshistoriken i appen?

Enligt supporten ska jag ha två konton, vilket jag undrar hur det ska ha gått till eftersom jag bara har ett Facebook-konto och om jag använder någon av mina 2 e-post adresser så länkas jag direkt till Facebook-kontot.

På mobilen och i min "padda" och dator nr 2 samma sak, Medal of Honor" borta ur biblioteket och ser ut som om jag aldrig inhandlat det???

Någon annan som haft liknade problem? Mitt tålamod börjat ta slut så snart öppnar jag väl ett ärende hos paypal men de får några veckor till på sig att lösa problemet.

stavfel...
Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Har haft kontakt med supporten angående Medal of Honor under tre veckor nu. Spelet kraschade när jag spelade via Virtual desktop och försvann helt och hållet ur biblioteket. Allt annat fungerar som det ska inklusive alla andra spel. Har till och med gjort en fabriksåterställning utan framgång. Alla andra spel gick bra att läsa tillbaka utom Medal of Honor. Har kvittot kvar digitalt från Oculus store men syns inte i inköpshistoriken i appen?

Enligt supporten ska jag ha två konton, vilket jag undrar hur det ska ha gått till eftersom jag bara har ett Facebook-konto och om jag använder någon av mina 2 e-post adresser så länkas jag direkt till Facebook-kontot.

På mobilen och i min "padda" och dator nr 2 samma sak, Medal of Honor" borta ur biblioteket och ser ut som om jag aldrig inhandlat det???

Någon annan som haft liknade problem? Mitt tålamod börjat ta slut så snart öppnar jag väl ett ärende hos paypal men de får några veckor till på sig att lösa problemet.

Du har inget "gamalt oculus" konto som du handlat spelet på som inte är migrerat till ett Facebook-konto?
Har du kvar digitala kvittot så borde du se vilken e-mail/användare du köpt med.
Spelet är ett PC-spel så att fabriksåterställa questen har nog ingen betydelse i den meningen.
Du borde ha spelet liggandes på hårddisken, men den syns inte i oculus programet på datorn`?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Du har inget "gamalt oculus" konto som du handlat spelet på som inte är migrerat till ett Facebook-konto?
Har du kvar digitala kvittot så borde du se vilken e-mail/användare du köpt med.
Spelet är ett PC-spel så att fabriksåterställa questen har nog ingen betydelse i den meningen.
Du borde ha spelet liggandes på hårddisken, men den syns inte i oculus programet på datorn`?

Nej, inget gammalt konto vad jag känner till och v23 av operativet så går inte skapa flera konton vad jag känner till.
Har kvar kvittot men kan inte se vilket konto det är installerat på bara vilken e-post adress Paypal fakturerat till, försökt logga in via båda de e-post adresser jag använder men båda länkar ju till samma Facebook-konto så om jag har haft något annat konto utan min vetskap så kommer jag inte åt det nu.

Hade spelet liggande på hårddisken ett tag men klumpade mig och ominstallerade Oculus i samma katalog som spelen låg i och när det inte fungerade så avinstallerade jag och återinstallerade i default katalog och där försvann alla spel som låg på hårddisken.
Gick alldeles utmärkt att ladda ner och återinstallera allt utom Medal of Honor.

Syns som sagt inte i Oculus-appen på någon av mina enheter. 30/12 Köpte jag Flying Aces även det ett spel som installeras på HD och det är det inga problem med det. Inte heller Ansgar's Wrath eller Stormland eller Lone Echo. Allt återinstallerade och ligger på hd:n som det ska men icke Medal of Honor???

mer info i svaret
Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Nej, inget gammalt konto vad jag känner till och v23 av operativet så går inte skapa flera konton vad jag känner till.
Har kvar kvittot men kan inte se vilket konto det är installerat på bara vilken e-post adress Paypal fakturerat till, försökt logga in via båda de e-post adresser jag använder men båda länkar ju till samma Facebook-konto så om jag har haft något annat konto utan min vetskap så kommer jag inte åt det nu.

Hade spelet liggande på hårddisken ett tag men klumpade mig och ominstallerade Oculus i samma katalog som spelen låg i och när det inte fungerade så avinstallerade jag och återinstallerade i default katalog och där försvann alla spel som låg på hårddisken.
Gick alldeles utmärkt att ladda ner och återinstallera allt utom Medal of Honor.

Syns som sagt inte i Oculus-appen på någon av mina enheter. 30/12 Köpte jag Flying Aces även det ett spel som installeras på HD och det är det inga problem med det. Inte heller Ansgar's Wrath eller Stormland eller Lone Echo. Allt återinstallerade och ligger på hd:n som det ska men icke Medal of Honor???

Då låter det som att nått är galet på deras sida om spelet inte syns längre på kontot.
Bara få dom att fixa konto-strulet eller be dom gå genom och visa vad dom menar med 2 konton. alt att refunda det via paypal och köpa om spelet på Steam vilket jag rekomenderar man gör med alla PC-spel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ger dom en par veckor till att lösa problemet, svarat på ungefär samma frågor 3 varv nu så jag hoppas att även de börjar inse att problemet ligger hos Oculus inte hos mig. Om det inte är löst då är det dags att kontakta Paypal och be om en refund.

Varför just STEAM förresten? EPIC med flera finns ju också, kanske bara STEAM som har just det spelet förstås?

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Ger dom en par veckor till att lösa problemet, svarat på ungefär samma frågor 3 varv nu så jag hoppas att även de börjar inse att problemet ligger hos Oculus inte hos mig. Om det inte är löst då är det dags att kontakta Paypal och be om en refund.

Varför just STEAM förresten? EPIC med flera finns ju också, kanske bara STEAM som har just det spelet förstås?

Jag skulle i första hand köpa VR spel på Steam då dom har SteamVR plattformen för det. Kör du tex virtual desktop så är det bara Steam och Oculus spel som syns där vad jag vet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag skulle i första hand köpa VR spel på Steam då dom har SteamVR plattformen för det. Kör du tex virtual desktop så är det bara Steam och Oculus spel som syns där vad jag vet.

Det är det enda som syns i Games-fliken, men det går att starta VR-spel inuti Epic-klienten om man vill. Inte lika smidigt förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag skulle i första hand köpa VR spel på Steam då dom har SteamVR plattformen för det. Kör du tex virtual desktop så är det bara Steam och Oculus spel som syns där vad jag vet.

Där har du ju en poäng förstås.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Köper i första hand spelen på Steam. Då vet jag att det kommer att fungera oavsett vilket headset jag skaffar i framtiden.
Revive finns ju men Facebook kan ju sätta käppar i hjulet.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Avstängd

tänkte testa sidequest, under " Organisationens namn " kan jag sätta ditt vad som helst ( lagligt namn självklart )

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

tänkte testa sidequest, under " Organisationens namn " kan jag sätta ditt vad som helst ( lagligt namn självklart )

mvh

Ja du kan ha vilket namn du vill på din org.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ja du kan ha vilket namn du vill på din org.

Oki tack ska du ha.

Hm märkte nu att av nån konstig anledningar så står det fel datum på mitt fördelsedag på kontot på SQ. Kan jag ändra den eller bör jag inte oroa mig, eller kan jag bara strunta i den låt låta det stå så.

Permalänk
Medlem

Jag har nu lugnat mig lite och bestämt mig för att låta Oculus ersätta min Quest 2 pga. dess två döda pixlar.

Jag fick då svaret att dom ska "kolla på lösningar" och återkommer med förslag eller en uppdatering om 4-5 dagar. Blir så trött, hur svårt kan det vara att maila en returfraktsedel? Dom har ju redan bett om mail dit den ska skickas. Suck...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag beställde också ett ersättningskit för barnens Quest och nu har jag också fått det där rackarns SMS:et om importkostnader. Dock "bara" 259 kr... Men helskumt att kostnaderna varierar så mycket.

Någon som har en uppdatering på det hela eller är det bara att vägra betala och invänta svar från UPS?

Visa signatur

If you don't live for something, you'll die for nothing

Permalänk
Medlem
Skrivet av detlef:

Jag beställde också ett ersättningskit för barnens Quest och nu har jag också fått det där rackarns SMS:et om importkostnader. Dock "bara" 259 kr... Men helskumt att kostnaderna varierar så mycket.

Någon som har en uppdatering på det hela eller är det bara att vägra betala och invänta svar från UPS?

Det är bara att vägra betala, kanske löser sig.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Har gjort beställningen här också.. hm kan dom bara inte markera packetet som Gift? Eller är det då endast frakt det gäller?

Permalänk
Skrivet av detlef:

Jag beställde också ett ersättningskit för barnens Quest och nu har jag också fått det där rackarns SMS:et om importkostnader. Dock "bara" 259 kr... Men helskumt att kostnaderna varierar så mycket.

Någon som har en uppdatering på det hela eller är det bara att vägra betala och invänta svar från UPS?

Jag fick sms i fredags att jag skulle betala 219 kr. Jag har inte betalat än och när jag spårar paketet är det uppdaterat med ”cleared customs” idag. Även att det ska levereras idag. Återkommer med hur det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnsa:

Vart står det "Förtullad"? Hittar inget på min spårning, den är dock "På väg" nu (så den är inte längre "Sändningen hålls av förtullningsagenten av orsaker som UPS ej kan påverka")

Hade någon av er fått sms eller info innan? Eller dök det upp någon vid dörren som ville ha betalt utan förvarning?

Likt någon tidigare så fick jag följande svar av Oculus:
"Thank you for bringing this to our attention. Please do not make any payments as we are currently following up with UPS to get this resolved.

Sincerely,
Amy
Oculus Support | Facebook Reality Labs"

Uppdatering:
Efter att den i måndags förra veckan kommit förbi "Sändningen hålls av förtullningsagenten av orsaker som UPS ej kan påverka" (då det inte heller fanns någon estimerad leverans) stod det att den skulle levereras innan måndagens slut.

Det kom dock inget paket och nu finns det inte längre någon estimerad leveranstid. Status uppdateras varje morgon med "Warehouse scan" på Arlanda.

Jag har inte heller fått något SMS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enganbengan:

Jag fick sms i fredags att jag skulle betala 219 kr. Jag har inte betalat än och när jag spårar paketet är det uppdaterat med ”cleared customs” idag. Även att det ska levereras idag. Återkommer med hur det gick.

Om jag spårar mitt paket har det status "I transit" och har passerat tullen och var senast i Järfälla. Beräknad ankomst imorgon.

Jag kommer nog göra som någon annan nämnde i tråden tidigare, att jag betalar och ser glad ut och hoppas att jag får igen pengarna på ett eller annat sätt. Barnen blir ganska röda runt ögonen av originaldelen det så vi behöver det trots allt.

Visa signatur

If you don't live for something, you'll die for nothing

Permalänk
Medlem

Nu har jag tagit kontakt med UPS ekonomiavdelning angående min importavgift. De har skapat ett ärende och ska återkomma per mejl, troligen senare i eftermiddag, om avgiften kan strykas eller om paketet hellre ska returneras till USA.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Eleven på rea i Quest store idag, bra spel.

Satan att jag missade detta, vad tog de för pris på rean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Satan att jag missade detta, vad tog de för pris på rean?

Vet ej då jag redan äger det, men skulle tro max 20% på ordinarie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Satan att jag missade detta, vad tog de för pris på rean?

Förmodligen en daily deal, brukar inte vara några "jättereor". Du kan gott köpa det för fullpris utan att ha förlorat speciellt pga missad rea.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Någon som spelat Boneworks via Link/VD? Jag lyckas inte få bilden att bli uppdatera jämnt när man rör på huvudet. Det handlar inte om prestanda. Allting fungerar utmärkt om jag håller huvudet still (och går med analogspakarna) samt även om jag endast roterar huvudet. Men så fort jag fysiskt förflyttar huvudet, exempelvis i sidled, så blir det en "judder/stutter"-effekt som om head-trackingens positionsuppdatering är osynkad eller sker med för låg frekvens. Att byta mellan 60/72/90Hz gör ingen skillnad, likaså med grafikinställningar i spelet. Får ta och skippa Boneworks om jag inte hittar någon lösning.

I övrigt så märkte jag också att så fort man håller något i handen, exempelvis en kaffekopp, och rör handen vertikalt upp och ner så rör sig även hela omgivningen lite. Ser väldigt underligt ut och sabbar inlevelsefaktorn.

Saints and Sinners verkar fungera i alla fall. Blir att börja på det senare idag istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TacticalRetreat:

Någon som spelat Boneworks via Link/VD? Jag lyckas inte få bilden att bli uppdatera jämnt när man rör på huvudet. Det handlar inte om prestanda. Allting fungerar utmärkt om jag håller huvudet still (och går med analogspakarna) samt även om jag endast roterar huvudet. Men så fort jag fysiskt förflyttar huvudet, exempelvis i sidled, så blir det en "judder/stutter"-effekt som om head-trackingens positionsuppdatering är osynkad eller sker med för låg frekvens. Att byta mellan 60/72/90Hz gör ingen skillnad, likaså med grafikinställningar i spelet. Får ta och skippa Boneworks om jag inte hittar någon lösning.

I övrigt så märkte jag också att så fort man håller något i handen, exempelvis en kaffekopp, och rör handen vertikalt upp och ner så rör sig även hela omgivningen lite. Ser väldigt underligt ut och sabbar inlevelsefaktorn.

Saints and Sinners verkar fungera i alla fall. Blir att börja på det senare idag istället.

Konstigt. låter endå som nå prestanda problem antingen dator eller nätverket för jag spelade senast igår 2 timmar boneworks med VD utan några som helst problem.
Tillägger att när jag hade nätverksproblem förut så var det väldigt tydligt i boneworks man fick "black bars" som fladdra på sidorna när man rörde huvudet osv.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Journey of the Gods är dagens deal, dvs. 20% rabatt: https://www.oculus.com/experiences/quest/1853479764707533/

Det är även cross-buy, så man får det till både PCVR och Quest standalone. Har bara testat demot lite själv, så kan inte uttala mig om spelet, men av vad jag har förstått så ska det vara ganska bra.

OBS! Det är endast rea på Quest-delen av Oculus affär. Även om du bara har en Rift/Rift S så kan du köpa via Quest-delen och få det till PCVR.

Edit: Om man har en Quest 1/2 verkar det inte finnas någon större (om någon?) anledning att spela spelet via Link/VD, då det verkar vara utvecklat för Quest och sedan portat över till PCVR utan extra ögongodis. Bra att veta kanske.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Vad anses vara den bästa wifi6 routern just nu för trådlöst? Skulle det funka med en https://www.inet.se/produkt/5411551/d-link-dir-x1860-ax1800-w...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Vad anses vara den bästa wifi6 routern just nu för trådlöst? Skulle det funka med en https://www.inet.se/produkt/5411551/d-link-dir-x1860-ax1800-w...

Spelar inte så stor roll vilken Wifi AP/Router man väljer.
Den skall klara av att koppla upp sig med med 867 Mbit/s som länkhastighet med 5 Ghz.
Inom handeln så är det med betäckning AC1200 eller bättre som behövs.

Det är mycket viktigare att ha en AP/Router som är dedikerad än att ha en värsting router som också servar andra enheter.
Wifi är delat medium så bara en enhet kan använda det i taget. Så för att kunna skicka en kontinuerlig dataström krävs en dedikerad AP/Router.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Vad anses vara den bästa wifi6 routern just nu för trådlöst? Skulle det funka med en https://www.inet.se/produkt/5411551/d-link-dir-x1860-ax1800-w...

Skrivet av Prelatur:

Spelar inte så stor roll vilken Wifi AP/Router man väljer.
Den skall klara av att koppla upp sig med med 867 Mbit/s som länkhastighet med 5 Ghz.
Inom handeln så är det med betäckning AC1200 eller bättre som behövs.

Det är mycket viktigare att ha en AP/Router som är dedikerad än att ha en värsting router som också servar andra enheter.
Wifi är delat medium så bara en enhet kan använda det i taget. Så för att kunna skicka en kontinuerlig dataström krävs en dedikerad AP/Router.

Vill bara tillägga att det funkar lika bra att dedikera ett 5GHz SSID till din Quest som att köra en dedikerad AP/Router.

Vad gäller routers, undvik "Archer"-modellerna, verkar vara lite av en hit-or-miss enligt folket på VD Discorden. Behöver stänga av AX-läget och nedgradera firmware för att få en bra upplevelse. Det diskuteras även att CPUn kan vara lite för vek i dom flesta modellerna som kan introducera stuttering.

AC funkar lika bra som AX för VD, än så länge ger inte AX någon bättre upplevelse i VD. Så om du redan äger en AC-router kan det vara värt att pröva dela upp dina SSID i 2.4/5 och endast logga in med ditt Quest på 5GHz.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk

@Molotov
Jag startar spelen via VDs meny, alltså inte via SteamVR eller så, vad jag förstår är det så man ska göra.
Stup i kvart så buggar även SteamVR som startas via VD med något meddelande i den lilla rutan som dyker upp
Har inga spel på vanliga Questen, finns inga som intresserats/varit mycket dyrare än tredjeparts/steams butik
Jag har för mig bluetooth var kopplat till min telefon så jag skulle kunna göra saker, minns inte vad, men det är inte vitalt att ha påslaget då?
Kan inte prova link, har inte tillräckligt lång kabel för det :/ Dyrt att köpa dessutom

Får väl testa att installera om VD och allt därtill men som extremt van PC användare hatar jag att navigera med kontroller och dylikt, allt tar så lång tid

@Exydia

Har RTX 2080 Super, 32GB Ram, i5 9600k @4Ghz
Kör Quest 2 via Telenors nya Wifi 6 router 5Ghz, försökt hitta så den lägger sig på fritt band men deras interface för inställningar är hopplöst, men tror inte det är många som har samma band.
Kör alla mina egna andra saker på 2,4Ghz

@Allexz
Jo det är ju så, det är på sätt och vis imponerade att det oftast funkar såpass bra via dator trådlöst till Questen, men samtidigt med VD och PCVR så har man ju betalat för appen och då "ska" det funka bra

Är det någon här som kan ta bild på era inställningar ni har i VDs meny innan man startar spelen? "Streaming" och den andra fliken som har med bitrate och det att göra?