3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Där blev den gröna bocken gul, men det var jag rätt förberedd på. Det enda jag egentligen hoppas på är att få mitt kort innan Cyberpunk, och även det känner jag mig tryggare med. Nu när man är på det blå-vita laget, vågar jag fråga hur jag ligger till med Zotac 3080 Trinity OC-beställning, Patrik? Ordernumret slutar på 591.

Permalänk
Medlem

Fick tilldelat msi 3080 gaming x från inet nu, mest troligen kommer jag skicka tillbaka detta då jag också antagligen fått tilldelning på gigabyte 3080 aorus master kortet, och tar hellre det över msi kortet. På fredag får man se.

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ser ut som att du är med i andra leveransen som är inkommande som är beräknad om tidigast 2 veckor, så der ser ljust ut

/Patrik

Grymt, stort tack för grym support.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

@webhallen stort tack Patrik för alla uppdateringar, uppskattas verkligen! Har en fråga bara:

På Palit 3090 Gamerock OC som började listas på Webhallen idag står det för närvarande 0 kundbokningar. Detta verkar inte stämma då jag själv har ett köp på den (order *312). Kan man få ett nys om hur många av dessa som bokats och hur många ni planerar att få in v46?

Tack på förhand!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Det finns alltså hopp, äntligen!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Warder:

Där blev den gröna bocken gul, men det var jag rätt förberedd på. Det enda jag egentligen hoppas på är att få mitt kort innan Cyberpunk, och även det känner jag mig tryggare med. Nu när man är på det blå-vita laget, vågar jag fråga hur jag ligger till med Zotac 3080 Trinity OC-beställning, Patrik? Ordernumret slutar på 591.

Lättare är om du säger ordertid och första två bokstäverna i ditt namn ordernummer ser jag inte lika snabbt. (måste öppna alla då)

Skrivet av SweViver:

@webhallen stort tack Patrik för alla uppdateringar, uppskattas verkligen! Har en fråga bara:

På Palit 3090 Gamerock OC som började listas på Webhallen idag står det för närvarande 0 kundbokningar. Detta verkar inte stämma då jag själv har ett köp på den (order *312). Kan man få ett nys om hur många av dessa som bokats och hur många ni planerar att få in v46?

Tack på förhand!

It's only you (uppdaterat nu)
Glömde lägga in ordern i systemet också, men du är garanterad ett kort iaf

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Lättare är om du säger ordertid och första två bokstäverna i ditt namn ordernummer ser jag inte lika snabbt. (måste öppna alla då)
/Patrik

Ah sorry! Jag är ny på det här med att få bra kundservice.

Första två bokstäverna är ST och ordertid är 11-02 23:03, dvs väldigt nyligen, men innan du tipsade forumet om just detta kort. Jag är mest sugen på att få någon sorts hum om var jag ligger till så jag kan koppla bort mig från stressen någorlunda iaf!

Permalänk

@webhallen Patrik, finns det några andra kort som kommer dyka upp som inte finns på produktsidan? t.ex Palit gamerock 3070, eller Palit Jetstream 3070?

Permalänk

INFO! Inet ska framöver gå ut med köplatser, deras inköpschef sa det precis på deras livestream.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

INFO! Inet ska framöver gå ut med köplatser, deras inköpschef sa det precis på deras livestream.

Kan även tilläggas att man får denna genom att mejla deras kundtjänst.
Han sa också att 1000 tals kort är på väg in och att proppen börjar lossna!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Warder:

Ah sorry! Jag är ny på det här med att få bra kundservice.

Första två bokstäverna är ST och ordertid är 11-02 23:03, dvs väldigt nyligen, men innan du tipsade forumet om just detta kort. Jag är mest sugen på att få någon sorts hum om var jag ligger till så jag kan koppla bort mig från stressen någorlunda iaf!

hade nog vågat säga att du har tilldelning i nästa leverans

Skrivet av Fragilehands:

@webhallen Patrik, finns det några andra kort som kommer dyka upp som inte finns på produktsidan? t.ex Palit gamerock 3070, eller Palit Jetstream 3070?

Troligen, men just nu för att inte ha massivt at kort som inte har något datum alls så lägger jag upp allt eftersom jag blir erbjuden korten. I dessa tider så kan jag lägga hur mycket order jag vill men hjälper inget när leverantören "tilldelar" oss kort. Därav en massa olika varianter av snarlika kort när det mest optimala hade varit att hålla sig till antingen OC eller icke OC punkt basta.

Med det sagt så finns det kort jag vet som är på gång men ej är lanserade och sen finns det kort som bara ploppar upp i min allokering som jag inte hade förut och då brukar jag göra något av det här om det är intressant nog.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Kan även tilläggas att man får denna genom att mejla deras kundtjänst.
Han sa också att 1000 tals kort är på väg in och att proppen börjar lossna!

Inte alls förvånad över att den börjar lossa precis efter AMDs presentation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

hade nog vågat säga att du har tilldelning i nästa leverans

Ahh, så det är så här det känns att inte famla i blindo. Tusen tack för svaret!

Permalänk

@Webhallen

Hur går det med leveransen av Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER?

Permalänk
Medlem

@Webhallen

För oss som har beställt ett Asus TUF OC 3080 lite senare (2020-10-15 13:26)... när kan vi tänkas få våra kort? Första två bokstäverna i förnamnet är GE.

Tack för den finfina supporten!

Permalänk
Inaktiv

@webhallen kommer ni sänka priserna på Zoran?
Ser ut som att dom centralt iaf har dumpa priserna.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/jnt18x/zotac_just_cu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

@Webhallen

För oss som har beställt ett Asus TUF OC 3080 lite senare (2020-10-15 13:26)... när kan vi tänkas få våra kort? Första två bokstäverna i förnamnet är GE.

Oh boy 🙈

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mikaelh89:

@Webhallen

Hur går det med leveransen av Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER?

Hoppas på denna vecka

Skrivet av DjuDju:

@Webhallen

Det är en bit ifrån köplats 650 har man på den tiden :/ ser bara 2 veckor åt taget så svårt att säga, men antal inkommande kort har rampats upp mer för varje vecka!

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon300311:

@webhallen kommer ni sänka priserna på Zoran?
Ser ut som att dom centralt iaf har dumpa priserna.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/jnt18x/zotac_just_cu...

Nej det vore olämpligt om inte tillverkaren själv supporterar en sådan sak vilket jag tvivlar starkt på att de gör.
I dessa tider känns det mer som att en enskild butik försöker ragga fler bokningar till Zotac då som ni ser så är det ett massivt gap i bokningar mellan Asus/MSI och Zotac te.x

/Patrik

Visa signatur

Permalänk

@Webhallen

Hur ser leveranserna för Asus Strix 3080 OC ut för denna vecka / Nästa Vecka.

Vore kalas om du kan kolla min tilldelning, Namn: Erik Ordertid 15:09:12

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

@webhallen hämtat ut mitt 3080 idag kommer spelkoden via mail automatiskt eller behöver jag göra något?

Permalänk
Medlem

@Webhallen jag beställde en phanteks revolt pro 1000w (artikelnummer: 312303) från er för ett tag sen. Har ni något ETA på den?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Munken_89:

@Webhallen

Hur ser leveranserna för Asus Strix 3080 OC ut för denna vecka / Nästa Vecka.

Vore kalas om du kan kolla min tilldelning, Namn: Erik Ordertid 15:09:12

Du har tilldelning i den leveransen, vågar inte säga datum dock

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Goeez:

@webhallen hämtat ut mitt 3080 idag kommer spelkoden via mail automatiskt eller behöver jag göra något?

Imorgon lär du få den, det görs en körning varje natt

Skrivet av suqoria:

@Webhallen jag beställde en phanteks revolt pro 1000w (artikelnummer: 312303) från er för ett tag sen. Har ni något ETA på den?

Tagga gärna mig i vårt egna forum (länk i signatur), många gillar inte OT i denna tråd. (till er andra som undrar saker som är OT)
Men har ställt frågan till leverantör och uppdaterar produktsida så fort jag får svar

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@webhallen Vill börja med att säga tack för den enorma transparensen, det är sjukt uppskattat! Sedan undrar jag hur det går för Strix OC, lite mer specifikt min order lagd 15:13 den 09/17, om det är något du kan svara på. Namn börjar på Br.

Edit: Såg nyss ditt meddelande om ert egna forum, ska se till att ställa mina frågor där i fortsättningen.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Du har tilldelning i den leveransen, vågar inte säga datum dock

/Patrik

Hej, hur ser Asus tuff non oc leverans ut? Jag har en tid på 15.09.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Mvh

Net On Net hade ingen konfirmerad leverans denna vecka på tuf non oc när jag pratade med dom idag.
Nu verkar dom dock inte få särskiltl många leveranser alls, då dom inte verkar vara Nvidia partner.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zigg:

@webhallen Vill börja med att säga tack för den enorma transparensen, det är sjukt uppskattat! Sedan undrar jag hur det går för Strix OC, lite mer specifikt min order lagd 15:13 den 09/17, om det är något du kan svara på. Namn börjar på Br.

Edit: Såg nyss ditt meddelande om ert egna forum, ska se till att ställa mina frågor där i fortsättningen.

Ingen tilldelning jag kan se just nu, här är det bäst att kolla på kötabellen på produktsidan

Skrivet av lejonhead:

Mvh

Extremt magert, fick 5st kort idag. och har 10 till på väg.. 15.09 är plats 30ish

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Extremt magert, fick 5st kort idag. och har 10 till på väg.. 15.09 är plats 30ish

/Patrik

Någon som är förvånad att de skulel producera färre non oc än oc? De har större vinstmarignal på oc modellerna

Permalänk
Viking
Skrivet av Xermalk:

Någon som är förvånad att de skulel producera färre non oc än oc? De har större vinstmarignal på oc modellerna

Men om endast ca 2% av alla kort som tillverkas är non-OC så skulle man kanske inte sälja dem redan från början?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz