Permalänk
Medlem

Snabbkoppling till vattenkylning

har hittat några nippelkopplingar http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/6365.htm på jobbet... enda skillnaden är att tryckringen på "mina" är orange och inte blå... spelar det någon roll???

är det någon som vet om dessa håller för vatten??? jag menar dom är ju pneumatiska komponenter...

iofs så har vapochill likadana/liknande kopplingar på http://kylning.com/info.php?cPath=85_110&products_id=508

edit : länk...

Permalänk
Medlem

De där nipplarna håller för vatten, det är inga bekymmer med det. Har själv använt sådana till vattenkopplingar.. även fast de är för luft.
Tänk dock på......................... De bygger på funktionen att du har tryck i slangarna.. trycket "tätar" så att säga. hur de funkar om du skall ha datorn avstängd i lååååååånga perioder vet jag inte. då funkar de kanske inte alls..

hur som helst. Lycka till..

Mvh: Brulle

Visa signatur

[Asus P5N-E SLI Deluxe][C2D E6600 @ 2x3150mhz][2Gb Corsair XMS2 6400][Asus GF8800GTS][WD Raptor]

Permalänk
Medlem

jo jag tänkte på det oxo ifall mjuka silikon/pvc slangen skulle "trilla" ur kopplingen... vad kör du med för slangar???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brulle
om du skall ha datorn avstängd i lååååååånga perioder vet jag inte. då funkar de kanske inte alls..

räknas 2 timmar som en lååååång tid...

Permalänk
Medlem

Hillu igen mannen. de slangarna jag körde med var visserligen de där styva luftslangarna som det e tänkt att användas till dem. det läckte inte med dem. Men de flesta kör ju silikon och jag misstänker att de kommer att börja läcka när man inte har vattentrycket på.

fast om du lyckas bända till de hårda luftslangarna så why not...

kör på.. testa systemet utanför din dator först bara. 2-3 dagar utan läcka så e det ju bara att dunka in det i burken !

Visa signatur

[Asus P5N-E SLI Deluxe][C2D E6600 @ 2x3150mhz][2Gb Corsair XMS2 6400][Asus GF8800GTS][WD Raptor]

Permalänk
Medlem

Kan man inte köra med vanliga trädgårdsslang-kopplingar istället då?
Jag har själv funderat lite på det, eftersom jag har en extern tank så är det lite bökigt att åka på LAN.

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

det går säkert med sådana kopplingar. men har du tänkt på........... det e ofta de läcker när man är ute och vattnar ?!?!?!

hade kört med pvc eller silikonslang. och satt fast det med SLANGKLÄMMOR och inte buntband.

slangklämmer kan man använda om och om igen. medans de där "straps" eller buntbanden är 1 gångs grejjer.

Visa signatur