Epic games service is unavailable när jag ska logga in - ubisoft problem?

Permalänk

Epic games service is unavailable när jag ska logga in - ubisoft problem?

Köpte AC Valhalla idag genom Epic games.
Har kopplat mitt konto till ubisoft. Försöker starta spelet i epic games och då dyker det upp en ruta där jag ska logga in. Skriver in min mail och lösen men felmeddelande uppstår "Epic games service is unavailable".

Jag kan starta andra spel jag köpt tidigare genom epic games launcher. Men Valhalla funkar inte.
Man kan logga in till både epic games och ubisoft via webbläsaren.

Trodde jag skulle få lira ikväll...

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Lite googlande gav det här. Värt att prova?

Citat:

Baelzar
Original poster Baelzar 2 posts
Nov 12, 2020, 7:59 PM

If your Epic Games PC installation of Assassin's Creed: Valhalla isn't launching at all - when you either try to launch from within the Epic Games program or via the shortcut that was created and it gives you nothing, no splash screen, just....nothing....this fix worked for me.

Go into your install directory (in my case C:\Program Files\Epic Games\AssassinsCreedValhalla) and double click ACValhalla.exe. That allowed the Ubisoft Connect Launcher to update, which is apparently necessary.

THEN I was able to get it to launch, either by using the existing desktop shortcut, the Epic Games program Launch button, or double-clicking ACValhalla.exe. Hope this helps someone. Skal!

Permalänk

Försökte det ovanför men hjälper inte. Kan inte logga in på Uplay launchern som installerades. Säger "Ubisoft tjänsten ej tillgänglig, försök senare".

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk

Har Ubisoft inge kontaktmail man kan skriva till?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Provat ladda ner och installera Ubisoft Connect (som det heter nu) själv?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Provat ladda ner och installera Ubisoft Connect (som det heter nu) själv?

Laddade ner äldre versioner men vägrar låta mig logga in till Ubisoft. tom ändrat lösenord utan det hjälper.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.ka:

Laddade ner äldre versioner men vägrar låta mig logga in till Ubisoft. tom ändrat lösenord utan det hjälper.

Varför äldre versioner? provat nyaste?

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar om det har nåt med gisslandrama idag som dock visade att vara fejk. https://thepostmillennial.com/breaking-possible-hostage-situa...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Undrar om det har nåt med gisslandrama idag som dock visade att vara fejk. https://thepostmillennial.com/breaking-possible-hostage-situa...

Gissningsvis helt orelaterat, Ubisoft borde väl ha europeiska servrar, samt att det som sagt var fejk

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Varför äldre versioner? provat nyaste?

Testat det också.
Nu påstår ubisoft launchern att mitt internet är det fel på..kontrollera dina inställningar. Men seriöst asså...

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.ka:

Testat det också.
Nu påstår ubisoft launchern att mitt internet är det fel på..kontrollera dina inställningar. Men seriöst asså...

Du kan inte spela någon AC ( förutom kanske skitgamla ) utan Ubisofts launcher, du kan dock spela spelen utan Epic Games launchern.

Men utan Ubisoft Connect lär du inte kunna spela något av Ubisofts spel, testa starta .exe filen direkt från installationsmappen.

Ubisoft-tjänsten är i alla fall uppe.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m4gnify:

Gissningsvis helt orelaterat, Ubisoft borde väl ha europeiska servrar, samt att det som sagt var fejk

Nej du har säkert rätt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.ka:

Testat det också.
Nu påstår ubisoft launchern att mitt internet är det fel på..kontrollera dina inställningar. Men seriöst asså...

Har du fått igång skiten? Ska ju tydligen att gå att spela utan Epic över huvud taget, efter att du aktiverat spelet med Ubisoft launchern. Provat att skita i Epic och bara köra Ubisoft Connect? (Uplay heter det numera)

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Har du fått igång skiten? Ska ju tydligen att gå att spela utan Epic över huvud taget, efter att du aktiverat spelet med Ubisoft launchern. Provat att skita i Epic och bara köra Ubisoft Connect? (Uplay heter det numera)

Nope, är ubisoft connect som är problemet. Ubisoft connect som ber mig logga in men inte fungerar. Har googlat och testat i flera timmar men utan resultat. Logga in på deras hemsida via firefox och chrome funkar utmärkt men uplay går ej.
Gjorde en refund på spelet och fick pengarna tillbaka. Synd då jag väntat på spelet ett halvår.
Hoppas det kommer till steam i framtiden för det har aldrig strulat för mig.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk

Märkte idag att det går att logga in på Ubisoft connect via appen i telefon. Något är fel med min dator.
Frågan är hur man fixar tillgång via datorn?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk

WTF!! fick en snilleblixt, jag avinstallerar min VPN klient och Ubisoft (igen). Då jävlar kom jag in i Ubisoft connect.
Har installerat VPN klienten igen och startat om datorn och jag kan fortfarande logga in.

Då är frågan, ska man köpa spelet via Ubisoft eller Epic games ?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7