Har glömt att uppdatera denna tråden.
Skar ut alla Plexi bitarna i min laserskärare. Gängade hålen i distansbitarna och limmade sedan ihop allt med vanligt snabblim.
Monterade alla komponenterna på bas kretskortet. Använde varmluft för lysdioderna och lödpenna till resten. Tog sin tid att montera.
Monterade styrkortet med sin usb hub(USB2513B) och huvudkontroller(ATxmega32A4U).
Upptäckte vid provning att shiftregistrerna behövde en flank på en input som jag hade satt till konstant hög. Som tur va gick det att lösa med ett litet snitt och en bygel till intilliggande ingång som var styrd.
Test av det hela systemet. Mjukvaran är inte särskilt speciell, utgick från USB stacken och tangentbords exemplet i Atmel ASF. Lade till mjukvara för att läsa av tangenterna och uppdatera lysdioderna. Båda använder var sin Spi buss så kan med marginal läsa av tangenterna i samma polltid som USBn kör. Uppdaterar lysdioderna med en timer med låg prioritet i 30Hz för att ha marginal att göra mer komplexa animationer och grafik.
Efter att jag var säkert på att lysdioder och ingångar fungerade korrekt monterade jag brytarna. Här testas alla komponenter ihop för första gången. Gillade den transparenta looken, kanske skulle ha satsat på det.
Monterade isär allt igen och spraymålade chassiet.
Allt monterat igen.
Baksidan med usb mottagaren till musen monterad.
Styrkortets placering och lucka för åtkomst.
Har inte gjort så mycket grafik än men tangenterna tänds i vitt när man trycker på dem.
Några Gifar