Intel ---> AMD vid nybygge, installera om windows?

Permalänk
Medlem

Intel ---> AMD vid nybygge, installera om windows?

Hej!

Jag går från Intel till AMD nu när jag uppgraderad burken hemma. Har fullversions windows 10 pro på en 128 gigs ssd (gammal så jag vet att 128 gig är löjligt lite idag). Kan jag bara klona över detta till min nya 1 tb nvme ssd? Eller måste jag installera om windows helt och hållet?

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Osmanix:

Hej!

Jag går från Intel till AMD nu när jag uppgraderad burken hemma. Har fullversions windows 10 pro på en 128 gigs ssd (gammal så jag vet att 128 gig är löjligt lite idag). Kan jag bara klona över detta till min nya 1 tb nvme ssd? Eller måste jag installera om windows helt och hållet?

Du bör installera om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du bör men, det kan Funka att klona och göra en återställning i Windows 10.
Åtminstone jag tycker det är otroligt smidigt och snabbt med det inbyggda återställningsverktyget.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du bör installera om.

Skrivet av Wyver:

Du bör men, det kan Funka att klona och göra en återställning i Windows 10.
Åtminstone jag tycker det är otroligt smidigt och snabbt med det inbyggda återställningsverktyget.

Tack för svar, det blir en ren nyinstallation nu när annat ändå är nytt

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb