Permalänk
Medlem

Ny mobil & abonnemang

Kommer snart att byta jobb och blir tyvärr av med min jobbmobil samtidigt, så för första gången på länge måste jag köpa en mobil och skaffa ett abonnemang.

Skall ha någon iphone modell (har en 8a idag), funderar på antingen en SE, 11 eller 12mini.
Använder mig mest av spotify, slö surf, dass-spelande, tränings-app och video/film (netflix, youtube o.s.v. till 90% via wifi) så går inte så mycket data trafik.
Så vad är bäst/billigast?
Funderar på mobil/abonnemang hos Tre, verkar ge bra rabatt på själva telefonen men inte så billiga abonnemang. Telia och Tele2 är ju bra mycket dyrare.
Eller skall man bara köpa en telefon och skaffa nått billigt abonnemang som te.x. Hallon?

Permalänk
Medlem

Tog 12an jag, grymt nöjd. Jag skulle gått på en 12a utan att tveka då 12an har bra mycket bättre skärm en dom äldre. Kolla Comviq, där tog jag. Typ samma som tele2, fast billigare

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

XR ligger strax över 6k, den med ett billigt abonnemang t.ex hallon känns som en vettig deal.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

XR är total skit vs. 11an dock. Likaså är SE 2020 batteri skit vs. 11/12/12 Mini, så någon av dessa hade jag gått på beroende på om du önskar större eller mindre formfaktor.
Val av operatör faller ju på vad som funkar där du främst rör dig. I GBG med omnejd har du ju garanterat adekvat täckning med alla operatörer. Det är väl snarare om det finns andra platser du ofta befinner dig på där ni vet att operatör X funkar bättre än Y osv.
Alternativet är att köpa mobilabg via tex Fello och sen köpa mobilen kontant, men jag kan tänka mig att Tre har bra priser för att få in nya kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Kommer snart att byta jobb och blir tyvärr av med min jobbmobil samtidigt, så för första gången på länge måste jag köpa en mobil och skaffa ett abonnemang.

Skall ha någon iphone modell (har en 8a idag), funderar på antingen en SE, 11 eller 12mini.
Använder mig mest av spotify, slö surf, dass-spelande, tränings-app och video/film (netflix, youtube o.s.v. till 90% via wifi) så går inte så mycket data trafik.
Så vad är bäst/billigast?
Funderar på mobil/abonnemang hos Tre, verkar ge bra rabatt på själva telefonen men inte så billiga abonnemang. Telia och Tele2 är ju bra mycket dyrare.
Eller skall man bara köpa en telefon och skaffa nått billigt abonnemang som te.x. Hallon?

Om det måste vara iPhone så är nog Tre bäst. Annars har Comviq ett väldigt bra pris på S21 serien just nu, t.ex. S21 för 4800 (om man bara räknar själva telefonen) + 24 månaders abonnemang, du väljer själv vilket abonnemang. S21+ är också billigare än om du hade köpt den hos t.ex. Elgiganten

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

XR är total skit vs. 11an dock. Likaså är SE 2020 batteri skit vs. 11/12/12 Mini, så någon av dessa hade jag gått på beroende på om du önskar större eller mindre formfaktor.
Val av operatör faller ju på vad som funkar där du främst rör dig. I GBG med omnejd har du ju garanterat adekvat täckning med alla operatörer. Det är väl snarare om det finns andra platser du ofta befinner dig på där ni vet att operatör X funkar bättre än Y osv.
Alternativet är att köpa mobilabg via tex Fello och sen köpa mobilen kontant, men jag kan tänka mig att Tre har bra priser för att få in nya kunder.

Lutar nog till en 12 mini och köpa den kontant.

Skrivet av jnsson:

Om det måste vara iPhone så är nog Tre bäst. Annars har Comviq ett väldigt bra pris på S21 serien just nu, t.ex. S21 för 4800 (om man bara räknar själva telefonen) + 24 månaders abonnemang, du väljer själv vilket abonnemang. S21+ är också billigare än om du hade köpt den hos t.ex. Elgiganten

Är inne djup i apple träsket nu med ipads och alla appar så är inget man bara byter. Sen gillar jag iphones mer än android

Permalänk
Medlem

Skulle satsat på 12 Mini alt. 12 med billigaste abonnemanget möjligt typ Fello/Vimla

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Lutar nog till en 12 mini och köpa den kontant.

Föredrar också den formfaktorn. Gick från X till 11 och även om jag vant mig så är den en gnutta mer otymplig än jag hade önskat tbh.