Playstation 5 får antifusksystem från Denuvo

Permalänk
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag trodde att det enda fusk på konsoler var tangent och mus med en adapter i de spelen som inte tillåter det. Finns det annat fusk program?

Så fort konsollen blir knäckt för att kunna köra "homebrews" så kommer fuskmjukvara att finnas nästan direkt varit så på hitills nästan alla system som blivit knäckta

rätt vanligt att anti recoil osv är tillgängligt om man har en knäckt spelenhet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om detta stoppar alla cheaters så är det väl välkommet. Jag skulle hellre spela ett lite laggigare spel om det var 100% fritt från ryggradslösa kräldjur.
Inte för att jag har en ps5:a och lär väl inte ens SE en på att par tre år. Men när PS6 kommer, då jävlar kan jag köpa en gammal dammig en.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

...Jag skulle hellre spela ett lite laggigare spel om det var 100% fritt från ryggradslösa kräldjur.

Jag kan garantera att alla spel är 100% fria från "ryggradslösa kräldjur" eftersom det inte finns några kräldjur utan ryggrad
OnT: Är fusk ett utbrett problem bland konsolspelare? Trodde i min enfald att de systemen var hyfsat nedlåsta.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Denna Denuvo har funnits sedan Xbox One och Ps4 och är bara för fusk och har ingen prestandaförlust som tur är!

https://irdeto.com/denuvo/console-games-protection/

ALLT har en prestandaförlust. Kan vara så liten att det inte märks, men det är alltid en.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Konsol fuskarna åker typ aldrig dit, polaren köpte något skit man kopplar till sin kontroll och han har månader av gaming i flera spel utan en ens en varning så där är väl på tiden.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag trodde att det enda fusk på konsoler var tangent och mus med en adapter i de spelen som inte tillåter det. Finns det annat fusk program?

Cronus Zen bland annat.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:
Skrivet av tyvar1:

Denna Denuvo har funnits sedan Xbox One och Ps4 och är bara för fusk och har ingen prestandaförlust som tur är!

https://irdeto.com/denuvo/console-games-protection/

Jag var väl mer ute efter, om kanske lite klumpigt eller otydligt, att visa på att ett rykte är svårt att komma ifrån, Denuvo har i mångas ögon ett otroligt dåligt sådant.