MSI gör fotpedalen Liberator för spel – med RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

MSI gör fotpedalen Liberator för spel – med RGB-belysning

Den som alltid velat pryda foten med discobelysning kan glädjas av MSI:s crowdfunding-projekt Liberator RGB.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har alltid velat ha en sån men har väntat tills det kom en RGB-version..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ahw, kan man lysa upp fossingarna i regnbågens alla färger!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Snusfri

Vilken härlig ostdoft det kommer vara efter en lång gaminghelg.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ok...?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

smidigt för streamers att byta mellan overlays och liknande.

Permalänk
Medlem

Jag antar att andrahandsvärdet sjunker vid kraftig fotodör...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Det var en stor macroknapp! Lite udda men kan förstå att det skulle kunna var användbart. Tänker på när tangetbordet började ta slut när man körde warrior tank i wow för 100 år sedan.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Min gissning: Ett projekt i mängden som bara kommer leda till att några personer har några år betalt utvecklingstid att leka runt.

Permalänk

Två såna och man kan köra dubbeltramp framför datorn. Ge mig ett Drum Hero med nu!

Permalänk
Medlem

Får man med sockiplast för det ultimata greppet?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Musikälskare

Förvånad att det inte har kommit tidigare, finns väldigt många användningsområden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

*Facepalm*

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kinesis har ju liknande grejer för folk med RSI redan, då för att underlätta fingergympan man måste göra när man ska köra shift/alt/ctrl + bokstavskombinationer med mera.

Och jag kan absolut se användningsområdet för detta i spel också!
Till exempel till WoW så kan man sätta shift/alt/whatever på foten och sen köra alla sina abilities genom shiftade lager med foten, då slipper man den fingergympa som annars måste utövas för att få till grejer snabbt!

Sen att dom sätter gaming-stämpel på det hela är ju lite komiskt, men jag klagar inte! Det blir nog billigare än rena ergo-grejer i så fall!

Ta min vertikala "gaming"-mus som exempel, den kosta mig 299kr och jag fick en ergonomisk mus med hyfsad tracking och RGB på köpet!

Permalänk
Medlem

Bör inte MSI kunna ta fram det här utan ett crowdfunding projekt?
Men ja ett trevligt tillbehör till de som behöver bättre ergonomi/tillgänglighet

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

WoW...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Bör inte MSI kunna ta fram det här utan ett crowdfunding projekt?
Men ja ett trevligt tillbehör till de som behöver bättre ergonomi/tillgänglighet

Troligtvis är det Crowdfunding för att se ifall det finns intresse innan man plockar fram säljbar version

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Jag är för allt som hjälper handikappade att spela/använda dator. 👍
Att den har fler användningsområden än så är en fin bonus.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocternity:

Två såna och man kan köra dubbeltramp framför datorn. Ge mig ett Drum Hero med nu!

Clone Hero har väl stöd för trummor numera om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Att dom inte orkade vänta till 1a april?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Får man med sockiplast för det ultimata greppet?

Gaming Sox kostar extra...

EDIT: I ergonomi- och tillgänglighetssyfte är det naturligtvis jättebra!
Kanske svårt när det inte står om det är en stor knapp eller flera stycken etc. men vore intressant att höra om fler potentiella användningsområden?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Hur långt tar det till någon klarar dark soul med den där då?

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Knappast något för gemene man tänker jag spontant. Men för t.ex folk med olika typer av handikapp är det första jag kommer att tänka på.

Går säkert ha till alla möjliga andra saker också men det finns inget sånt behov jag spontant kan komma på.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Suveränt för spelare som har nedsatt rörelseförmåga i händer och liknande handikapp.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Bortsett från den barnsliga marknadsföringen så kan detta vara någonting intressant för mig som har problem med händerna. Att kombinera detta med röststyrning skulle kunna förenkla datoranvändande en hel del. Det finns redan en hel del fotpedaler till PC, men jag har inte sett någon som har knappar på sidorna än.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Perfekt för symaskinssimulatorn.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Om man saknar sin högerhand så kanske, annars finns det väl smidigare lösningar.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ha två sådana när jag gamar, jag har ganska stela fingrar så när jag sträcker ut pekfingret åt höger följer andra fingrar ibland med och helt plötsligt så har alla fingrar flyttat sig ett steg åt höger och de blir lite pannkaka.

Har gillat musar med mycket tum knappar men samtidigt ogillat naga/scimitar, corsair m95 var dock en dröm så länge den funkade och i de spelen den funkade

Gillar tex när man spelar diablo så använder man endast shift på tangentbordet eller mobas där man endast använder QWE och resten på mus, kan mye väl tänka mig de vore nice att träna in vissa grejer med pedal tramp för muskelminnen, framför allt vid stående spelande!

Permalänk
Medlem

Denna produkt är som skräddarsydd för thieving i OSRS!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har faktiskt tänkt tanken på denna lösning tidigare och kanske kan man ersätta några knappar på tangentbordet, springa, huka eller något sånt.

Tyckte ändå kvalitén kändes lite så där efter att ha läst denna textrad😂
men pedalen använder sig av japanska Omron-brytare och specificeras hålla för tiotals nedtrampningar.

Kommer bli byte av pedaler oftare än man byter strumpor. Sen iden med RGB förstår jag inte alls.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10