Ryzen 5600X, när beställde ni och när fick ni leverans?

Permalänk
Medlem

Ryzen 5600X, när beställde ni och när fick ni leverans?

Hej,
Jag står i kö för en ryzen 5600X hos netonnet, tänkte om det är någon här som har en uppfattning om hur de ligger i kö hos olika återförsäljare, Inet webhallen komplett etc.

Är det värt att lägga beställningar hos flera återförsäljare?
Och ni som fått era levererade hur länge väntade ni?

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde en från Webhallen 2021-02-18 och fick den 2021-02-25. Kan varit en tillfällighet att de fick in en stor batch då, men kändes som en rimlig tid att vänta.

Permalänk

Hade nog oxå flax. Tryckte på beställ hos NoN 4/1 då lagersaldo plötsligt och oväntat lyste grönt, den skickades 5/1 och jag hade den 7/1 (6/1 är ju helgdag). Hjälper ju inte dig om du väntar på din iofs. Veckan innan hade då för mig präglats av konstant letande på NoN, Webhallen, Komplett, Amazon, Inet och Dustin.

Är jättenöjd. Nu ska jag bara få tummen ur och byta ut mitt gamla b450-moderkort mot ett x570 som jag har haft på hyllan nån månad, och byta upp mitt PSU mot ett nytt som jag också haft nån månad.

Visa signatur

1: Ryzen 5 5600x, ASRock b450 Pro4, 32GB 3.2GHZ RAM, Noctua D-15, 1TB & 500GB A2000 SSD, NVidia 3070 Founders Edition, Kolink Enclave 600W
2: Ryzen 5 3600, Asus ROG Strix B450F Gaming, 32GB 3.2GHz Ram, 1TB A2000 SSD, ASUS Radeon RX5700, Corsair 650W
3: Ryzen 5 3600, Gigabyte B450m DS3H, 32GB 3.2GHZ RAM, 1 TB Samsung QVO SSD, Asus GTX 1070 Dual, Corsair CV550

Tur att man har barn att bygga burkar åt. Funderar på att bygga en till ungarnas hamster med... :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbryngelsson:

Hade nog oxå flax. Tryckte på beställ hos NoN 4/1 då lagersaldo plötsligt och oväntat lyste grönt, den skickades 5/1 och jag hade den 7/1 (6/1 är ju helgdag). Hjälper ju inte dig om du väntar på din iofs. Veckan innan hade då för mig präglats av konstant letande på NoN, Webhallen, Komplett, Amazon, Inet och Dustin.

Är jättenöjd. Nu ska jag bara få tummen ur och byta ut mitt gamla b450-moderkort mot ett x570 som jag har haft på hyllan nån månad, och byta upp mitt PSU mot ett nytt som jag också haft nån månad.

Det hjälper mig mycket tycker jag, då vet jag att backloggen på NoN iaf inte är längre än 5/1 och vill minnas dom haft en omgång till sen dess. Jag letar också på alla sidor varje dag, har man tur kanske något dyker upp på amazon eller AMDs egna shop. Tack för hjälpen

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Avstängd

Jag har också letat på dom svenska sidorna ett tag men har aldrig sett dom i lager. Ser ut som att i början av april förväntar sig butikerna att det kanske finns. Men tex webhallen skulle bara få in en liten skvätt som inte skulle täcka back loggen. Men det fanns i lager på AMDs sida i torsdags och lyckades beställa en då men vet inte frakttiden dom har.

Hoppas att jag har den någon gång nästa vecka iallafall.
Segt när man har alla komponenterna till nya burken hemma förutom processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Jag har också letat på dom svenska sidorna ett tag men har aldrig sett dom i lager. Ser ut som att i början av april förväntar sig butikerna att det kanske finns. Men tex webhallen skulle bara få in en liten skvätt som inte skulle täcka back loggen. Men det fanns i lager på AMDs sida i torsdags och lyckades beställa en då men vet inte frakttiden dom har.

Hoppas att jag har den någon gång nästa vecka iallafall.
Segt när man har alla komponenterna till nya burken hemma förutom processorn.

Grymt du fick tag på en. Har kikat in på AMD 5-10ggr per dag senaste 2 veckorna men alltid out of stock, men då ska jag fortsätta med det om du haft tur att få tag på en. Stort tack!

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Grymt du fick tag på en. Har kikat in på AMD 5-10ggr per dag senaste 2 veckorna men alltid out of stock, men då ska jag fortsätta med det om du haft tur att få tag på en. Stort tack!

Har köpt två 5600x på Webhallen. De fanns i lager hos några butiker under en halv vecka precis innan jul. Tror inte de ska vara helt hopplösa att få tag på även om de inte är lagervara riktigt än. Så ställ dig i kö hos någon seriös handlare så borde du kunna ha en processor inom en månad är min gissning. Inte perfekt men inte hopplöst.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Beställde från Dustin 12/2 och hämtade ut den ganska exakt en månad senare. Men var nog lite flax då jag bara dagen innan fått ett svar från deras support (efter att jag frågat var i kön jag stod) som bara hänvisade till början av April / deras dåvarande officiella lagerstatus.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Har köpt två 5600x på Webhallen. De fanns i lager hos några butiker under en halv vecka precis innan jul. Tror inte de ska vara helt hopplösa att få tag på även om de inte är lagervara riktigt än. Så ställ dig i kö hos någon seriös handlare så borde du kunna ha en processor inom en månad är min gissning. Inte perfekt men inte hopplöst.

Nej precis, det är nog inte lika illa som med GPU men även där verkar det ganska lätt att få tag på något om man är ihärdig och kollar runt varje dag.
Står i kö hos Inet och NoN så hoppas en av de lyckas få fram snart. I min order på Inet står det 03/31 men på produkten står det 04/30 så har ändå förhoppningar att de ska skicka något i början av april.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Jag har också letat på dom svenska sidorna ett tag men har aldrig sett dom i lager. Ser ut som att i början av april förväntar sig butikerna att det kanske finns. Men tex webhallen skulle bara få in en liten skvätt som inte skulle täcka back loggen. Men det fanns i lager på AMDs sida i torsdags och lyckades beställa en då men vet inte frakttiden dom har.

Hoppas att jag har den någon gång nästa vecka iallafall.
Segt när man har alla komponenterna till nya burken hemma förutom processorn.

Hur gick det för din 5600x? Kom den från AMD?
Jag har uppdaterat ett par gånger i timmen på AMD varje dag sen du svarade och diverse andra sidor, igår lyckades jag knipa en från amazon som nu är på väg och går allt vägen har jag den på fredag. Kunde inte varit annat än nöjd 😅

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kawkstege:

Hur gick det för din 5600x? Kom den från AMD?
Jag har uppdaterat ett par gånger i timmen på AMD varje dag sen du svarade och diverse andra sidor, igår lyckades jag knipa en från amazon som nu är på väg och går allt vägen har jag den på fredag. Kunde inte varit annat än nöjd 😅

Gött och grattis att du fick tag på en till slut!
Min från AMD skickades idag faktist, tog nästan en vecka för dom att göra det vilket inte var så snabbt men nu som sagt är den på väg och hoppas få den imorgon eller på fredag jag med. Skönt att slippa behöva leta hårdvara nu! 😅

Permalänk
Medlem

Verkar som att det lossnat nu, min beställda kommer på onsdag.

För er som inte fått tag på nån så har Netonnet 5600x I lager sen i morse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TzunSu:

Verkar som att det lossnat nu, min beställda kommer på onsdag.

För er som inte fått tag på nån så har Netonnet 5600x I lager sen i morse!

Avbokade min på netonnet igår, men ändå glad för min kom på brevlådan idag. Mäkta imponerad med 17h från Spanien till brevlådan

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Hedersmedlem

En kollega beställde sin Ryzen 5 5600X på Webhallen 2021-03-05, fick hem den 2021-03-08

Permalänk
Medlem

Jag kanske själv skulle skriva också nu när jag väl fått tag på min. Beställde 23 mars på amazon.se (från amazon) levererad i brevlådan 25e mars. Supersnabb och smidig leverans!

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |