KÖPRÅD - TV 55" + soundbar, vad rekomenderar ni?

Permalänk
Medlem

KÖPRÅD - TV 55" + soundbar, vad rekomenderar ni?

Hej,

Ska flytta till mina nya lägenhet om cirka 1.5 vecka och tänkte passa på och handla en TV och möjligtvis en soundbar nu under påskrean. Jag är verkligen ingen expert på tv-apparater, så jag vänder mig till er.

Jag letar efter en 55"-tv (Smart-TV) med ett pris från 5500 - 8000kr

Vad är värt att investera i, LCD eller QLED?

Vanlig TV kollar jag knappt på, det är isåfall streaming på Netflix eller Sport som gäller

Finns det någon prisvärd soundbar där ute? De ända kraven är egentligen att jag ska kunna använda den till TVn och koppla upp via bluetooth till telefonen och spela musik. Prisklass, gärna så billigt som möjligt

Tack på förhand

Visa signatur

CASE: NZXT H510 | PSU: Corsair HX 750W 80+ | MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB Dual OC | COOLING: NZXT Kraken X63 280mm | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB/ 3200MHz/ DDR4/ CL16 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Samsung 860 EVO 500GB SSD | Seagate BarraCuda Desktop 2TB 7200rpm 256MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbad:

Hej,

Ska flytta till mina nya lägenhet om cirka 1.5 vecka och tänkte passa på och handla en TV och möjligtvis en soundbar nu under påskrean. Jag är verkligen ingen expert på tv-apparater, så jag vänder mig till er.

Jag letar efter en 55"-tv (Smart-TV) med ett pris från 5500 - 8000kr

Vad är värt att investera i, LCD eller QLED?

Vanlig TV kollar jag knappt på, det är isåfall streaming på Netflix eller Sport som gäller

Finns det någon prisvärd soundbar där ute? De ända kraven är egentligen att jag ska kunna använda den till TVn och koppla upp via bluetooth till telefonen och spela musik. Prisklass, gärna så billigt som möjligt

Tack på förhand

Samsung 55 QLED 7990- https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/149400/samsung-5...

Samsung 2.1 Soundbar: https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/soundbar/149405/s...

Har samma rigg,väldigt bra valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem

Se till så den har android OS vad du än köper. Det ger bara mycket bättre upplevelse och är framtidssäker för nya filmappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Se till så den har android OS vad du än köper. Det ger bara mycket bättre upplevelse och är framtidssäker för nya filmappar.

Håller verkligen inte med om det. LG och Samsungs operativsystem är även de väldigt framtidssäkra. Skulle det vara så att operativsystemet blir utdaterat så är det bara att införskaffa en extern mediaspelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Håller verkligen inte med om det. LG och Samsungs operativsystem är även de väldigt framtidssäkra. Skulle det vara så att operativsystemet blir utdaterat så är det bara att införskaffa en extern mediaspelare.

En extern mediaspelare med android OS på?

Om TS vill jämföra olika OS.

Jämför OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

En extern mediaspelare med android OS på?

Det får man väl göra som man vill, det är ju ett antal år tills dess behövs.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem