Tröttnat på att coinbase tar över 2 månader för en verifiering, alternativ?

Permalänk
Medlem

Tröttnat på att coinbase tar över 2 månader för en verifiering, alternativ?

Det har nu gått över 2 månader och coinbase har fortfarande inte validerat mitt konto. Har varit i kontakt med support mend et ör tydligen normalt säger dom. Så vad har man för alternativ?

Permalänk
Moderator
Skrivet av Xenedras:

Det har nu gått över 2 månader och coinbase har fortfarande inte validerat mitt konto. Har varit i kontakt med support mend et ör tydligen normalt säger dom. Så vad har man för alternativ?

Låter skumt, för mig tog det nog inte ens en timme.

Binance är väl ett alternativ men har ingen personlig erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Låter skumt, för mig tog det nog inte ens en timme.

Binance är väl ett alternativ men har ingen personlig erfarenhet.

När ansökte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Binance & Kraken tog cirka 2 dagar. Haft hos Kraken i snart 3 år och Binance skapa jag under förra veckan

Permalänk
Moderator
Skrivet av Xenedras:

När ansökte du?

Någon gång i början av mars, på en lördag om jag inte minns fel, så hade inte några större förhoppningar om att det skulle gå så fort som det gick.

Permalänk
Medlem

Tog typ 15 min för mig.

Permalänk
Medlem

Det största problemet är dock den begränsade valmöjligheten bland coins. Binance eller Kucoin är ett mycket bättre alternativ.

Permalänk
Medlem

Va? Registrerade mig igår och allt var klart på 10-15 minuter. Bankkort reggat o klart.
Väldigt konstigt.
Skickade du in foto på ditt ID osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Va? Registrerade mig igår och allt var klart på 10-15 minuter. Bankkort reggat o klart.
Väldigt konstigt.
Skickade du in foto på ditt ID osv?

Gjort det flera gånger. Svaret jag får är att dom har mycket att göra.

Permalänk
Medlem

Tog mig 10min också att få kontot verifierat. Gjorde detta i mitten av Mars.

Permalänk
Medlem

Samma här med långsam verifiering. Tagit snart 2 månader. Skrev till dom och fick till svar att dom hade mycket att göra.
Skrev ytterligare 1 gång efter 2 veckor och då var dom väldigt dryga...

Provat verifieringen igen flera gånger utan framgång...
Kanske man ska göra ett nytt konto?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det härom dan, tog en kvart typ.

Permalänk
Medlem

Gillar inte coinbase, dom är skojare.

Först så säger dom att man måste verifiering fas 1 för att kunna flytta sina pengar, när man har gjort det då vill dom man ska fortsätta.

Och jag känner att jag inte vill lämna ut mitt körkort på en okänd sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Först så säger dom att man måste verifiering fas 1 för att kunna flytta sina pengar, när man har gjort det då vill dom man ska fortsätta.

Du kan vara lugn, jag har nog sjlv reggat mig med mitt körkort på hundratals ställen med mitt id de senaste 20 åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag skulle nog vara mer orolig om dom tillät dig att skicka/ta ut fiat utan att göra en riktig "know your customer"-kontroll av dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av futhark14:

Det största problemet är dock den begränsade valmöjligheten bland coins. Binance eller Kucoin är ett mycket bättre alternativ.

Binance verifierade inom 5min. Även den mer avancerade verifieringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Jag skulle nog vara mer orolig om dom tillät dig att skicka/ta ut fiat utan att göra en riktig "know your customer"-kontroll av dig.

Spelar ingen roll, mitt konto är över 2 år gammal och man ska inte behöver verifieringar bara för att kunna hämta ut sina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Spelar ingen roll, mitt konto är över 2 år gammal och man ska inte behöver verifieringar bara för att kunna hämta ut sina pengar.

Ja då har du definitivt gjort en miss i att använda Coinbase, en P2P-handelsplats som är anonym fungerar bättre om du inte vill stärka din identitet.

Permalänk
Medlem

Var inga problem för mig heller och gick fort att bli verifierad. Men såg att nån nämnde körkort och är rätt säker på att det inte är ett giltig ID för att identifiera dig hos dom eller andra utländska aktörer. Är pass eller nationellt ID som gäller då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Var inga problem för mig heller och gick fort att bli verifierad. Men såg att nån nämnde körkort och är rätt säker på att det inte är ett giltig ID för att identifiera dig hos dom eller andra utländska aktörer. Är pass eller nationellt ID som gäller då.

Jag blev godkänd med körkort. Som sagt, tog 10 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tvärtom borde väl det kännas tryggt att det är så mycket kontroll på att ta ut pengar från Coinbase?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag blev godkänd med körkort. Som sagt, tog 10 min.

Jo, såg nu att Coinbase faktiskt godkänner det fortfarande.
Är Revolut och Nicehash som inte gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Tvärtom borde väl det kännas tryggt att det är så mycket kontroll på att ta ut pengar från Coinbase?

Jag gillar inte känna mig övervakad det är därför jag vill använda bitcoin.

Permalänk
Skrivet av superegg:

Jag gillar inte känna mig övervakad det är därför jag vill använda bitcoin.

Då har du nog missförsått. Många gör det. Bitcoin är inte anonymt. Alla transaktioner du gör lagras för all framtid inklusive summa och vem du skickat till och när publikt på ledgern med bitcoin.

Bitcoin ledgern är en av världens mest intressanta datakällor för att spåra hur pengar flyttar sig.