Tröttnat på att coinbase tar över 2 månader för en verifiering, alternativ?

Permalänk
Medlem

Tröttnat på att coinbase tar över 2 månader för en verifiering, alternativ?

Det har nu gått över 2 månader och coinbase har fortfarande inte validerat mitt konto. Har varit i kontakt med support mend et ör tydligen normalt säger dom. Så vad har man för alternativ?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xenedras:

Det har nu gått över 2 månader och coinbase har fortfarande inte validerat mitt konto. Har varit i kontakt med support mend et ör tydligen normalt säger dom. Så vad har man för alternativ?

Låter skumt, för mig tog det nog inte ens en timme.

Binance är väl ett alternativ men har ingen personlig erfarenhet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Låter skumt, för mig tog det nog inte ens en timme.

Binance är väl ett alternativ men har ingen personlig erfarenhet.

När ansökte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Det har nu gått över 2 månader och coinbase har fortfarande inte validerat mitt konto. Har varit i kontakt med support mend et ör tydligen normalt säger dom. Så vad har man för alternativ?

Binance & Kraken tog cirka 2 dagar. Haft hos Kraken i snart 3 år och Binance skapa jag under förra veckan

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xenedras:

När ansökte du?

Någon gång i början av mars, på en lördag om jag inte minns fel, så hade inte några större förhoppningar om att det skulle gå så fort som det gick.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tog typ 15 min för mig.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det största problemet är dock den begränsade valmöjligheten bland coins. Binance eller Kucoin är ett mycket bättre alternativ.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem

Va? Registrerade mig igår och allt var klart på 10-15 minuter. Bankkort reggat o klart.
Väldigt konstigt.
Skickade du in foto på ditt ID osv?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Va? Registrerade mig igår och allt var klart på 10-15 minuter. Bankkort reggat o klart.
Väldigt konstigt.
Skickade du in foto på ditt ID osv?

Gjort det flera gånger. Svaret jag får är att dom har mycket att göra.

Permalänk
Medlem

Tog mig 10min också att få kontot verifierat. Gjorde detta i mitten av Mars.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem

Samma här med långsam verifiering. Tagit snart 2 månader. Skrev till dom och fick till svar att dom hade mycket att göra.
Skrev ytterligare 1 gång efter 2 veckor och då var dom väldigt dryga...

Provat verifieringen igen flera gånger utan framgång...
Kanske man ska göra ett nytt konto?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det härom dan, tog en kvart typ.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Avstängd

Gillar inte coinbase, dom är skojare.

Först så säger dom att man måste verifiering fas 1 för att kunna flytta sina pengar, när man har gjort det då vill dom man ska fortsätta.

Och jag känner att jag inte vill lämna ut mitt körkort på en okänd sida.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Gillar inte coinbase, dom är skojare.

Först så säger dom att man måste verifiering fas 1 för att kunna flytta sina pengar, när man har gjort det då vill dom man ska fortsätta.

Och jag känner att jag inte vill lämna ut mitt körkort på en okänd sida.

Du kan vara lugn, jag har nog sjlv reggat mig med mitt körkort på hundratals ställen med mitt id de senaste 20 åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Gillar inte coinbase, dom är skojare.

Först så säger dom att man måste verifiering fas 1 för att kunna flytta sina pengar, när man har gjort det då vill dom man ska fortsätta.

Och jag känner att jag inte vill lämna ut mitt körkort på en okänd sida.

Jag skulle nog vara mer orolig om dom tillät dig att skicka/ta ut fiat utan att göra en riktig "know your customer"-kontroll av dig.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av futhark14:

Det största problemet är dock den begränsade valmöjligheten bland coins. Binance eller Kucoin är ett mycket bättre alternativ.

Binance verifierade inom 5min. Även den mer avancerade verifieringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teval:

Jag skulle nog vara mer orolig om dom tillät dig att skicka/ta ut fiat utan att göra en riktig "know your customer"-kontroll av dig.

Spelar ingen roll, mitt konto är över 2 år gammal och man ska inte behöver verifieringar bara för att kunna hämta ut sina pengar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Spelar ingen roll, mitt konto är över 2 år gammal och man ska inte behöver verifieringar bara för att kunna hämta ut sina pengar.

Ja då har du definitivt gjort en miss i att använda Coinbase, en P2P-handelsplats som är anonym fungerar bättre om du inte vill stärka din identitet.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Var inga problem för mig heller och gick fort att bli verifierad. Men såg att nån nämnde körkort och är rätt säker på att det inte är ett giltig ID för att identifiera dig hos dom eller andra utländska aktörer. Är pass eller nationellt ID som gäller då.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Var inga problem för mig heller och gick fort att bli verifierad. Men såg att nån nämnde körkort och är rätt säker på att det inte är ett giltig ID för att identifiera dig hos dom eller andra utländska aktörer. Är pass eller nationellt ID som gäller då.

Jag blev godkänd med körkort. Som sagt, tog 10 min.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Gillar inte coinbase, dom är skojare.

Först så säger dom att man måste verifiering fas 1 för att kunna flytta sina pengar, när man har gjort det då vill dom man ska fortsätta.

Och jag känner att jag inte vill lämna ut mitt körkort på en okänd sida.

Tvärtom borde väl det kännas tryggt att det är så mycket kontroll på att ta ut pengar från Coinbase?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag blev godkänd med körkort. Som sagt, tog 10 min.

Jo, såg nu att Coinbase faktiskt godkänner det fortfarande.
Är Revolut och Nicehash som inte gör det.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Tvärtom borde väl det kännas tryggt att det är så mycket kontroll på att ta ut pengar från Coinbase?

Jag gillar inte känna mig övervakad det är därför jag vill använda bitcoin.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag gillar inte känna mig övervakad det är därför jag vill använda bitcoin.

Då har du nog missförsått. Många gör det. Bitcoin är inte anonymt. Alla transaktioner du gör lagras för all framtid inklusive summa och vem du skickat till och när publikt på ledgern med bitcoin.

Bitcoin ledgern är en av världens mest intressanta datakällor för att spåra hur pengar flyttar sig.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla lite erfarenheter här innan jag tar ställning.

Ser att redan tidigare i år tog verifieringen av konto lång tid. Är själv i samma sits och får bara svar från supporten att ”ursäkta men vi har mycket att göra…”

Mer eller mindre 2 månader nu så är jag fortfarande inte verifierad, trots bilder på körkort osv..

Är det ens någon ide att vänta längre eller ska man hitta annat alternativ?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Skrivet av aztekk:

Tänkte kolla lite erfarenheter här innan jag tar ställning.

Ser att redan tidigare i år tog verifieringen av konto lång tid. Är själv i samma sits och får bara svar från supporten att ”ursäkta men vi har mycket att göra…”

Mer eller mindre 2 månader nu så är jag fortfarande inte verifierad, trots bilder på körkort osv..

Är det ens någon ide att vänta längre eller ska man hitta annat alternativ?

Kraken och Binance tog bara någon dag i förra veckan.
Så beroende på vad själva målet är så har du eventuellt två snabbare alternativ där.

Permalänk
Skrivet av aztekk:

Tänkte kolla lite erfarenheter här innan jag tar ställning.

Ser att redan tidigare i år tog verifieringen av konto lång tid. Är själv i samma sits och får bara svar från supporten att ”ursäkta men vi har mycket att göra…”

Mer eller mindre 2 månader nu så är jag fortfarande inte verifierad, trots bilder på körkort osv..

Är det ens någon ide att vänta längre eller ska man hitta annat alternativ?

Kan rekommendera Kraken, tog under en vecka då jag verifierade mig nu i våras (förmodligen kortare men har mail som är 6 dagar mellan registrering och verifiering). Har även 24/7 live chat support som var snabba på att svara vid funderingar.

Funkade även klockrent att ta ut pengar från Kraken till mitt SEB konto.

Permalänk
Medlem

Hur folk kan rekommendera Binance är fullständigt bortom mig. Vad erbjuder de som uppväger att deras avgifter är långt mer än tio gånger högre deras konkurrenter?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Hur folk kan rekommendera Binance är fullständigt bortom mig. Vad erbjuder de som uppväger att deras avgifter är långt mer än tio gånger högre deras konkurrenter?

Personligen är jag inget fan av Binance men vad jag vet är de kända för sina låga avgifter? Coinbase Pro har en avgift på 0,5% och Binance har en avgift på 0,1%.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Personligen är jag inget fan av Binance men vad jag vet är de kända för sina låga avgifter? Coinbase Pro har en avgift på 0,5% och Binance har en avgift på 0,1%.

Senast jag använde Binance, kanske ett halvår sedan, var deras fasta avgift 10 gånger högre än den Coinbase hade, och procentsatsen de tog var även den högre.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730