google chrome, större gränssnitt?

Permalänk

google chrome, större gränssnitt?

kan man förstora gränssnittet?

jag använder 31,5" - 2560 * 1440 - 125%

edit: lösning: Start the browser with the /force-device-scale-factor=1 flag, replacing 1 with whatever you want your scale to be.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av relevantia:

edit: lösning: Start the browser with the /force-device-scale-factor=1 flag, replacing 1 with whatever you want your scale to be.

det återställs när man startar om datorn

inställningen är på men funkar inte ibland.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av relevantia:

det återställs när man startar om datorn

Lätt löst med ett startup-script som attemagiskt drar igång chrome med de där parametrarna.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Lätt löst med ett startup-script som attemagiskt drar igång chrome med de där parametrarna.

hur?

Permalänk
Vila i frid

Hur? Du låter chrome starta attemagisk med parametrarna vid logon. Det finns hopers sätt att göra det på.
Enklast är mha "task scheduler/schemaläggaren". Vid login startar du "chome /force-device-scale-factor=1"

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Hur? Du låter chrome starta attemagisk med parametrarna vid logon. Det finns hopers sätt att göra det på.
Enklast är mha "task scheduler/schemaläggaren". Vid login startar du "chome /force-device-scale-factor=1"

det säger mig inte så mkt. hur exakt?

Permalänk
Vila i frid

Eftersom det finns en namne som gjort en beskrivning tar jag den första länken av 1,3 miljarder på en sökning i ämnet "how to create a scheduled task at login"

https://www.tenforums.com/tutorials/173596-how-create-task-ru...