Permalänk
Medlem

Identifiera LHR

Hej

Jag skulle vilja reda på om grafikkort som är köpt innan maj då Nvidia presenterade LHR. Kan det det vara LHR kort ändå? På kvittot står det LHR och inköpsdatum är 25/1/2021.

Grafikkortet är Palit RTX 3060 Ti från Webhallen.

Förtydligande
Permalänk
Medlem

Har du tillgång till kortet kan man numera kanske kolla via TechPowerUP GPU-Z Software

Permalänk
Medlem
Skrivet av upaflsh:

Har du tillgång till kortet kan man numera kanske kolla via TechPowerUP GPU-Z Software

Det ska jag kika på när kortet kommer. Tackar för länken

Permalänk

Alltså inget klistermärke som säger LHR? Frågan är om GPU-Z informerar om LHR, men det kanske det gör?

När vi ändå pratar LHR - som jag har förstått det så griper denna begränsning (är det va?) in när kortet känner att man minar?
Men hur är det i vanligt spelande? Påverkar det något alls?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Alltså inget klistermärke som säger LHR? Frågan är om GPU-Z informerar om LHR, men det kanske det gör?

När vi ändå pratar LHR - som jag har förstått det så griper denna begränsning (är det va?) in när kortet känner att man minar?
Men hur är det i vanligt spelande? Påverkar det något alls?

Inget klistermärken som säger LHR på kartongen iaf.
Den påverkar inte spelandet enligt vad jag vet (hörd på youtube)

Permalänk
Medlem

Palits modeller som är LHR har LHR med i produktnamnet. Men om det är inköpt i januari så är det ju helt klart inte LHR eftersom NVIDIA som du säger inte började med LHR förrän i maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Palits modeller som är LHR har LHR med i produktnamnet. Men om det är inköpt i januari så är det ju helt klart inte LHR eftersom NVIDIA som du säger inte började med LHR förrän i maj.

Dår är det väl fel på kvittot eller?
Har dubbelkollat med webhallen att kvittot är äkta.

Permalänk

Undrar lite samma sak. Hur skiljer kortet på spel om mining?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azizbek:

Det ska jag kika på när kortet kommer. Tackar för länken

Skrivet av perost:

Palits modeller som är LHR har LHR med i produktnamnet. Men om det är inköpt i januari så är det ju helt klart inte LHR eftersom NVIDIA som du säger inte började med LHR förrän i maj.

Bara som förtydligande. Har du fått kortet eller är det på ingång? Alternativt fick du det tidigare i år, i så fall när?

Om du fick kortet i handen 2021-01-25 så ska det inte vara LHR. Men lade du beställningen då och fick kortet efter maj eller rent av inte hunnit få det än så är det mycket troligt ett LHR du får/fått.

Skillnaden ska bara vara märkbar om du minar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Bara som förtydligande. Har du fått kortet eller är det på ingång? Alternativt fick du det tidigare i år, i så fall när?

Om du fick kortet i handen 2021-01-25 så ska det inte vara LHR. Men lade du beställningen då och fick kortet efter maj eller rent av inte hunnit få det än så är det mycket troligt ett LHR du får/fått.

Skillnaden ska bara vara märkbar om du minar.

Den ska jag kolla upp med killen som jag köpte kortet av. Det var bra att du tog upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Bara som förtydligande. Har du fått kortet eller är det på ingång? Alternativt fick du det tidigare i år, i så fall när?

Om du fick kortet i handen 2021-01-25 så ska det inte vara LHR. Men lade du beställningen då och fick kortet efter maj eller rent av inte hunnit få det än så är det mycket troligt ett LHR du får/fått.

Skillnaden ska bara vara märkbar om du minar.

Killen sa att han har haft kortet sedan 25:e januari.

Permalänk
Medlem

https://ibb.co/1dmT5rG

här fick jag kortet.

länk byte
Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om detta kort är LHR? Kanske är Rev 1 om jag har tur (Rev 1 är förmodligen inte lhr?)

https://www.webhallen.com/se/product/339194-Gigabyte-GeForce-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Någon som vet om detta kort är LHR? Kanske är Rev 1 om jag har tur (Rev 1 är förmodligen inte lhr?)

https://www.webhallen.com/se/product/339194-Gigabyte-GeForce-...

https://www.gigabyte.com/se/Graphics-Card/GV-N3080AORUSX-W-10...
Rev2.0 är LHR så fråga webhallen om de är ett Rev1.0 eller 2.0 kort. Men dom brukar inte vilja svara på det.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB