Lämna tillbaka paket.

Permalänk

Lämna tillbaka paket.

Ska lämna tillbaka ett paket o butiken har skickat retursedlar typ 2 gånger nu men dom kommer aldrig fram o dom vill inte skicka den via mail... Funkar det o bara skriva dit addressen o lämna in till postombud? Väger väl ca max 1kg. Behövs frimärke? Har aldrig skickat tillbaka utan retursedel så vet inte riktigt hur det funkar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Robindanny:

Ska lämna tillbaka ett paket o butiken har skickat retursedlar typ 2 gånger nu men dom kommer aldrig fram o dom vill inte skicka den via mail... Funkar det o bara skriva dit addressen o lämna in till postombud? Väger väl ca max 1kg. Behövs frimärke? Har aldrig skickat tillbaka utan retursedel så vet inte riktigt hur det funkar.

Nej det fungerar självklart inte.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Antingen så behöver du deras retursedel eller så får du själv bekosta frakten och begära att de kompenserar dig i efterhand, du kan inte bara skriva en adress på paketet.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Du måste skicka till lagret med utkörning, utan personlig utlämning. Går den till ombud eller kräver personlig utlämning så kommer de inte kunna hämta ut paketet och då går den i retur till dig. Fråga säljaren.

Boka frakt på Skicka Direkt kostar 205 kr med utkörning upp till 3 kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robindanny:

Ska lämna tillbaka ett paket o butiken har skickat retursedlar typ 2 gånger nu men dom kommer aldrig fram o dom vill inte skicka den via mail... Funkar det o bara skriva dit addressen o lämna in till postombud? Väger väl ca max 1kg. Behövs frimärke? Har aldrig skickat tillbaka utan retursedel så vet inte riktigt hur det funkar.

Vad är det för företag som skickar retursedel via snailmail?
Det skickas alltid retursedel via mail från de stora, etablerade företagen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Vad är det för företag som skickar retursedel via snailmail?
Det skickas alltid retursedel via mail från de stora, etablerade företagen.

Är bredband2. Ska skicka tillbaka en router eftersom jag har sagt upp bredbandet o fick sms idag att jag kommer få en faktura då jag inte skickat tillbaka den. Men har ju inte ens fått min retursedel…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robindanny:

Är bredband2. Ska skicka tillbaka en router eftersom jag har sagt upp bredbandet o fick sms idag att jag kommer få en faktura då jag inte skickat tillbaka den. Men har ju inte ens fått min retursedel…

Herregud vad pinsamt. Ett företag av framtid skickar inte retursedel via mail. Hoppas det löser sig trots allt med tanke på dålig kundservice.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Det är inte så att de skickar till fel adress?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Det är inte så att de skickar till fel adress?

Är ju samma address som bredbandet stod på. Väntat några veckor o bad dom skicka en ny idag o hoppas bara att den kommer innan månadens slut så jag slipper fakturan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robindanny:

Är ju samma address som bredbandet stod på. Väntat några veckor o bad dom skicka en ny idag o hoppas bara att den kommer innan månadens slut så jag slipper fakturan.

Du är säker på att de inte skickat den via mail och att den drunknat i reklam, hamnat i skräppost eller att de har en gammal mailadress till dig?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robindanny:

Är ju samma address som bredbandet stod på. Väntat några veckor o bad dom skicka en ny idag o hoppas bara att den kommer innan månadens slut så jag slipper fakturan.

Får du en faktura är det bara att bestrida den och hänvisa till att du inte fått någon retursedel.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Du är säker på att de inte skickat den via mail och att den drunknat i reklam, hamnat i skräppost eller att de har en gammal mailadress till dig?

Chattat med dom o frågat om dom kan skicka via mail men får svar att dom bara skickar via posten…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Får du en faktura är det bara att bestrida den och hänvisa till att du inte fått någon retursedel.

Tveksamt om det är en giltlig anledning.

Permalänk
Samsung Sverige

Du kan bestrida fakturan utan några större men. Viktigast är att du dokumenterar chattloggar ocksåvidare för att påvisa att du försökt. Fråga också efter om du kan skicka iväg routern som företagspaket till dom. Lycka till

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Tveksamt om det är en giltlig anledning.

Varför skulle det inte vara det? Svårt att skicka tillbaka något om man aldrig får chansen att göra det.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Du kan bestrida fakturan utan några större men. Viktigast är att du dokumenterar chattloggar ocksåvidare för att påvisa att du försökt. Fråga också efter om du kan skicka iväg routern som företagspaket till dom. Lycka till

//Pontus

Trist o betala typ 80 spänn när man skulle få gratis frakt men ja jag tror jag tar o betalar för frakt o skickar iväg den så slipper man betala den andra summan iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robindanny:

Trist o betala typ 80 spänn när man skulle få gratis frakt men ja jag tror jag tar o betalar för frakt o skickar iväg den så slipper man betala den andra summan iaf.

Kostar som sagt 205 kr inkl moms att boka frakten på Postnords Skicka Direkt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Robindanny:

Trist o betala typ 80 spänn när man skulle få gratis frakt men ja jag tror jag tar o betalar för frakt o skickar iväg den så slipper man betala den andra summan iaf.

Skrivet av Petterk:

Kostar som sagt 205 kr inkl moms att boka frakten på Postnords Skicka Direkt.

This! 👆

Skicka inte med "skicka lätt" eller frimärken. Det krävs att enheten körs ut och levereras till företaget direkt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Lol! Vilket skitföretag. Men jag vill minnas att Telenor gjorde likadant när jag skulle returnera en router till dom. De skickade en "specialkartong" med fraktsedlar. Det var en vanlig kartong bara. Jag antar att de gjorde så då det finns en hel del ljushuvuden som har för vana att inte slå in originalkartongen med papper när de skickar nåt och då förstör tejpen och packsedlar denna och de kan inte skicka ut routern till en annan kund.

Jag hade inte betalt 200:- för att returnera en router. Vill de ha den får de väl för fan lösa det otroligt svåra momentet att skicka en fraktsedel till mig.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Egentligen så är väl uppsägningen av abonnemanget och returen av routern två olika ärenden?
Du har sagt upp ditt bredband och det borde de acceptera utan motkrav, oavsett om du har kvar deras router eller inte, det andra ärendet är om du skall betala för routern eller skicka tillbaka den. Antingen så får de se till att du får retursedeln, låta dig behålla routern eller skicka en faktura på routern (som du bestrider).

Permalänk
Avstängd

Varför skulle man få ens få en retursedel utan att betala? har man tecknat abonnemang med en hyres router och sen säger upp får man väl betala frakten själv, är det ett företag som gör det gratis ska man va tacksam och ta emot, inte konstigt att miljön är som den är med alla som beställer o skickar tillbaks pga fri frakt, här verkar vara många som beställer samma från olika ställe för att sen behålla det som kommer först o sen skicka den andra tillbaks gratis, vilket svineri, någon skrev "Lol! Vilket skitföretag" ? vilken skitkund skulle jag säga.

Visa signatur

Pro WS X570-ACE, 3900x, 64Gb DDR4, Mp600 1Tb mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad är det för företag som skickar retursedel via snailmail?
Det skickas alltid retursedel via mail från de stora, etablerade företagen.

Självklart ska man få en fysisk retursedel. Man måste ju ha nåt att sätta på paketet. Vi som faktiskt är i 2021 har sedan länge kastat ut skrivaren. Personligen har jag inte haft en på över 10 år.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Självklart ska man få en fysisk retursedel. Man måste ju ha nåt att sätta på paketet. Vi som faktiskt är i 2021 har sedan länge kastat ut skrivaren. Personligen har jag inte haft en på över 10 år.

År 2021 bör man självklart få sjuttioelva olika alternativ...
De bör erbjuda allt från fysisk fraktsedel, fraktsedel för utskrift och portokoder till expressleverans med Uber eller direkttransport via maskhål.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Självklart ska man få en fysisk retursedel. Man måste ju ha nåt att sätta på paketet. Vi som faktiskt är i 2021 har sedan länge kastat ut skrivaren. Personligen har jag inte haft en på över 10 år.

Vi som lever i det faktiska år 2021 vet att Postnord-, DHL- och DB Schenkerombud alla har möjlighet att skriva ut fraktsedel åt en, säkert även övriga ombud. Så det är inte alls självklart att man ska få någon lapp hemskickad till sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Vi som lever i det faktiska år 2021 vet att Postnord-, DHL- och DB Schenkerombud alla har möjlighet att skriva ut fraktsedel åt en, säkert även övriga ombud. Så det är inte alls självklart att man ska få någon lapp hemskickad till sig.

Har inte skickat paket sedan 90-talet så det visste jag inte

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Självklart ska man få en fysisk retursedel. Man måste ju ha nåt att sätta på paketet. Vi som faktiskt är i 2021 har sedan länge kastat ut skrivaren. Personligen har jag inte haft en på över 10 år.

Skrivet av Nioreh83:

Har inte skickat paket sedan 90-talet så det visste jag inte

Har du inte skickat paket sedan 90-talet men säger att vi lever i 2021. Tycker inte du får yttra dig i frågan

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har du inte skickat paket sedan 90-talet men säger att vi lever i 2021. Tycker inte du får yttra dig i frågan

Jag är 100% digital. Vad ska man skicka för paket?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har däremot tagit emot en himla många paket

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Vi som lever i det faktiska år 2021 vet att Postnord-, DHL- och DB Schenkerombud alla har möjlighet att skriva ut fraktsedel åt en, säkert även övriga ombud. Så det är inte alls självklart att man ska få någon lapp hemskickad till sig.

Har inte funkat för mig med retursedlar när jag försökt, de har inte kunnat skriva ut. Var en förbutik till Willys så vet inte exakt vilka fraktbolag de var ombud för, men Postnord var det aktuella.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag är 100% digital. Vad ska man skicka för paket?

Du måste ligga långt framme som även kan frakta fysiska saker digitalt. Spår en ljus framtid för dig med den upptäckten.

Visa signatur

Lätt som Paj