Permalänk
Medlem

Adrenalin Edition 22.5.1

Som förväntat när det kommer nya modeller; en ny drivrutin att hämta med mer info här.

Support For

  • AMD Radeon™ RX 6650 XT Graphics

  • AMD Radeon™ RX 6750 XT Graphics

  • AMD Radeon™ RX 6950 XT Graphics

Fixed Issues

  • Some users on Windows® 10 operating system may observe the absence of the windows transparency aero effect.

Known Issues

  • Performance drop may be experienced while playing Fortnite with Multithreaded Rendering and DirectX® 11 API on some AMD Graphics Products such as the Radeon® RX 6900 XT Graphics.

  • GPU utilization may be stuck at 100% in Radeon performance metrics after closing games on some AMD Graphics Products such as Radeon™ 570.

  • Display may flicker black during video playback plus gameplay on some AMD Graphics Products such as the Radeon™ RX 6700 XT.

  • Using Radeon™ Super Resolution on 2560x1600 resolution displays may produce a system hang. A temporary workaround is to set the display Scaling Mode to Full Panel.

  • Enhanced Sync may cause a black screen to occur when enabled on some games and system configurations. Any users who may be experiencing issues with Enhanced Sync enabled should disable it as a temporary workaround.

  • Radeon performance metrics and logging features may intermittently report extremely high and incorrect memory clock values.

Permalänk
Medlem

Under "known issues" så verkar drivaren vara så buggig att man inte vill installera den.
Är det en alfa-variant eller?

Vill absolut inte ha flimmer vid videouppspelning. Eller det andra i listan.
(6600XT, installerades i veckan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Under "known issues" så verkar drivaren vara så buggig att man inte vill installera den.
Är det en alfa-variant eller?

Vill absolut inte ha flimmer vid videouppspelning. Eller det andra i listan.
(6600XT, installerades i veckan)

Jag har haft det på äldre drivers på mitt 6700xt så det är inte specifikt på denna.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jag har haft det på äldre drivers på mitt 6700xt så det är inte specifikt på denna.

Så fortfarande inte löst alltså?
Har ännu inte sett några problem med mitt 6600XT, men bara haft det i burken några dagar. (Föregående generation drivrutiner än den tråden handlar om)

Permalänk
Medlem

Jag märkte det som mest för kanske 2-3 månader sedan. Har inte fått det på minst en månad iaf.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Så fortfarande inte löst alltså?
Har ännu inte sett några problem med mitt 6600XT, men bara haft det i burken några dagar. (Föregående generation drivrutiner än den tråden handlar om)

Jag tror inte man ska se "Known issues" som en featurelista vad som absolut följer med drivrutinen, mer som ev biverkningar.

Det är mycket användning av "may", "on some systems" etc, men precis som när det gäller vaccin är det ett fåtal som drabbas av biverkningar. Jag brukar installera de nyaste hela tiden utan att uppleva problem.

De betar väl av de äldre kända buggarna efterhand, fast nya tillkommer såklart. Den förrförra drivrutinen 22.4.1 hade 7 "Known issues", av dessa är 3 borta nu, och det har tillkommit 2 nya, till totalt 6 kända, varav "Display may flicker..." är ny. Upplever man buggar är det ju bara att gå tillbaka, och såklart rapportera så de kan lösas.

Den senaste drivrutinen jag hade problem med var en från våren 2019, då jag hade spelat "Shadow of the Tomb Raider" i stereoskopisk 3D under många drivrutiner. Den nya lade till brus i ena stereobilden. Jag anmälde det som en bugg, gick tillbaka till föregående drivrutin, och i nästa utgåva var det löst. Det var aldrig iofs ens nämnt under "Known" eller "Fixed", så jag antar att en del buggar går under radarn eftersom de fixas direkt.

Permalänk
Medlem

Jag hade bekymret med förra drivaren redan. Lite tråkig start på mitt medlemskap i Team Red, men vi får se om den återfinns i nyaste.

Edit: Ja tyvärr, dock verkar jag få det en tid efter jag stängt en videouppspelning eller 3d-programvara när jag ligger på desktop. Dock bara nån enstaka gång.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.