Hur alltid öppna länkar i nytt fönster med Edge?

Permalänk
Medlem

Hur alltid öppna länkar i nytt fönster med Edge?

Hej

Behöver hjälp med hur jag ALLTID öppnar länkar och liknande som jag trycker på i ett nytt fönster på min webbläsare Edge. Hur/vart ställer jag in det?

Har alltid många fönster uppe och gillar inte att ha massa flikar inne i mina fönster. Som nu när jag precis tryckte på en länk i min mail så öppnades den länken i en ny flik i ett befintligt fönster. Allt sådant här vill jag att ska öppnas i en eget nytt fönster. Som sagt, hur löser jag det. Tack på förhand för svaren:).

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Hej

Behöver hjälp med hur jag ALLTID öppnar länkar och liknande som jag trycker på i ett nytt fönster på min webbläsare Edge. Hur/vart ställer jag in det?

Har alltid många fönster uppe och gillar inte att ha massa flikar inne i mina fönster. Som nu när jag precis tryckte på en länk i min mail så öppnades den länken i en ny flik i ett befintligt fönster. Allt sådant här vill jag att ska öppnas i en eget nytt fönster. Som sagt, hur löser jag det. Tack på förhand för svaren:).

I webbläsaren löser du det genom att hålla in Shift samtidigt som du klickar på en länk.
För URL:er utanför webbläsaren, t.ex. Mail m.m., så kan du ändra i registret för att alltid öppna Edge som ett nytt fönster.
\HKEY_CLASSES_ROOT\MSEdgeHTM\shell\open\command
Ändra värdet till att innehålla --new-window strax innan %1,
t.ex. ...msedge.exe" --single-argument --new-window %1

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB