Nvidia haussar Geforce RTX 4000-serien på Twitter

Permalänk
Melding Plague

Nvidia haussar Geforce RTX 4000-serien på Twitter

Med evenemanget GTC nära förestående bjuder Nvidia datorentusiaster till specialsändningen "Project Beyond" med mystisk teaser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Lyckades såklart missa den, men nu finns det en spännande...triangel med, och det väldigt kryptiska "look beyond" med många spåkule-emojis.

Dags att damma av spåkunskaperna helt enkelt!

Permalänk
Medlem

0% hypad - lär vara för dyrt för mig. Blir intressant att se hur de presterar i tester men intresset stannar väl där. Sen får man se hur pris/tillgänglighet ser ut längre fram och om det blir något köp.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av DerpMcDerp:

0% hypad - lär vara för dyrt för mig. Blir intressant att se hur de presterar i tester men intresset stannar väl där. Sen får man se hur pris/tillgänglighet ser ut längre fram och om det blir något köp.

Ja eller hur. Speciellt när nuvarande generation funkar riktigt bra i högre upplösningar fortfarande. Jag ser fram emot avsevärt mycket högre rejtrejsingprestanda men det är nog inget som skulle få mig att byta kort närmsta året.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av DerpMcDerp:

0% hypad - lär vara för dyrt för mig. Blir intressant att se hur de presterar i tester men intresset stannar väl där. Sen får man se hur pris/tillgänglighet ser ut längre fram och om det blir något köp.

8500kr för RTX 4070 och 10-11000kr för ett RTX 4080 12gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

8500kr för RTX 4070 och 10-11000kr för ett RTX 4080 12gb.

Kristallkula, tesump eller inälvor?

Permalänk
Medlem

Kanske nån ny del inom rejtrejsing som blir stödd.... vade nu skulle vara. °⌂°

Permalänk
Medlem

länga har störst bäst och vackrast regerat, snart lär energisnålhet vara största modet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

8500kr för RTX 4070 och 10-11000kr för ett RTX 4080 12gb.

Låter för billigt, skulle gissa några tusen till

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Kristallkula, tesump eller inälvor?

Kristallkula och tesump för att se kommande pris, inälvor och getblod för att sätta priset?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

RTX 4000 och GTC får mig mer att tänka på https://www.nvidia.com/en-us/design-visualization/rtx-a4000/

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk

I den recession Sverige går i med supersvag krona så kommer ingen ha råd med ett nytt grafikkort. Inte ens ett RTX 4050 eller RX 7400.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

I den recession Sverige går i med supersvag krona så kommer ingen ha råd med ett nytt grafikkort. Inte ens ett RTX 4050 eller RX 7400.

Och även om du har råd med kortet så kanske du inte kan använda det på vintern ifall elen börjar subventioneras. Det blir en dyr prydnad 😄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Scalpers sitter väl i sina jakttorn on trycker inför lanseringen. Kommer återförsäljarna att begränsa till max 1 köp per kund?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Och även om du har råd med kortet så kanske du inte kan använda det på vintern ifall elen börjar subventioneras. Det blir en dyr prydnad 😄

Det blir SnowClockers med vinteraktiviteter för alla medlemmar som inte har råd att ha på datorn i vinter 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Scalpers sitter väl i sina jakttorn on trycker inför lanseringen. Kommer återförsäljarna att begränsa till max 1 köp per kund?

Vad ska scalpers med kort till? Elen är dyr och krypton har kraschat.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Scalpers sitter väl i sina jakttorn on trycker inför lanseringen. Kommer återförsäljarna att begränsa till max 1 köp per kund?

Scalpers köper bara när det är brist. Det kommer inte vara brist på dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Lyckades såklart missa den, men nu finns det en spännande...triangel med, och det väldigt kryptiska "look beyond" med många spåkule-emojis.
<Uppladdad bildlänk>

Dags att damma av spåkunskaperna helt enkelt!

Vilken fin triangel!!!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Och även om du har råd med kortet så kanske du inte kan använda det på vintern ifall elen börjar subventioneras. Det blir en dyr prydnad 😄

Folket och partierna verkar ju vilja införa pristak, högkostnadsksydd osv på elen.

Blir 4 4080 och mining hela vintern. Sen ACn på för att hålla det svalt i bostaden!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Folket och partierna verkar ju vilja införa pristak, högkostnadsksydd osv på elen.

Blir 4 4080 och mining hela vintern. Sen ACn på för att hålla det svalt i bostaden!

Amen på det

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Vad ska scalpers med kort till? Elen är dyr och krypton har kraschat.

Jag hoppas du har rätt.

Skrivet av dlq84:

Scalpers köper bara när det är brist. Det kommer inte vara brist på dessa.

Däremot tror jag det kommer finnas överflöde av 30-serien en lång tid framöver.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Däremot tror jag det kommer finnas överflöde av 30-serien en lång tid framöver.

Nej då. Den köper dom tillbaka och brandar om och lanserar som RTX4050, 4050ti, 4055, 4055ti och 4060.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Nej då. Den köper dom tillbaka och brandar om och lanserar som RTX4050, 4050ti, 4055, 4055ti och 4060.

De har redan sagt att 3000 och 4000-serien kommer "samleva". Sedan är det väl inte omöjligt att de gör något åt ditt håll senare. Får väl se om vi får någon "Super" version osv också. Att gamla korten finns kvar lär väl dock betyda att 4000-serien inte bara blir dyr utan snordyr, speciellt med SEK runt 15 kr per USD (med moms inräknat).

Permalänk
Medlem

Tja, de ska ju samköra 3000- och 4000-serien eftersom de sitter med Svarte Petter och har stora lager med kort avsedda till miners, som inte längre vill ha dem. Jensen "Läderjackan" Huang sa också i deras investormöte att de ska hålla tillbaka tillgången för att manipulera priset.

Så jag tippar på att det dröjer innan 4000-serien kommer ut, och när den gör det så lär det vara vissa utvalda kort, så att det inte konkurreras med 3000-serien de har kvar att sälja.

Räknar med att 3000-serien kommer vara i butik även efter årsskiftet om inget stort händer som får efterfrågan att gå upp. Enligt mig så bör ingen köpa grafikkort, med mindre än att ditt nuvarande gått sönder. De kan fint sitta där och suga på sina osålda kort efter att ha skinnat folk i typ ett halvt decennium.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Just nu funderar jag på ett RTX 3080 och det borde räcka minst 5 år. Om jag ska hoppa till nästa 4000 serie, så hoppas jag på nya grafiska funktioner än bara mer rå prestanda.

Just nu borde det satsas stenhård på energisnåla kort

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Folket och partierna verkar ju vilja införa pristak, högkostnadsksydd osv på elen.

Blir 4 4080 och mining hela vintern. Sen ACn på för att hålla det svalt i bostaden!

Vad tänkte du mina?
Ethereum håller väl inte låda länge till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Vad tänkte du mina?
Ethereum håller väl inte låda länge till?

Menade kanske att köra Minecraft med 4x4080 i SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Folket och partierna verkar ju vilja införa pristak, högkostnadsksydd osv på elen.

Blir 4 4080 och mining hela vintern. Sen ACn på för att hålla det svalt i bostaden!

Ja det funkar bra tills strömmen tar slut. Sen kan de subventilnera bäst de vill. Men vi får inte glömma att dessa nvidiakort kan ha oanade sekundära egenskaper som man kan använda hemma i mörkret. Kast med litet/stort grafikkort beroende på om man köpa low/mid/high-end osv. Det finns många alternativa idéer sålänge vi har lite fantasi 😄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Vad tänkte du mina?
Ethereum håller väl inte låda länge till?

Får man ju se den dagen. Nej ETH är nog borta då.

Skrivet av Nikodemous:

Ja det funkar bra tills strömmen tar slut. Sen kan de subventilnera bäst de vill. Men vi får inte glömma att dessa nvidiakort kan ha oanade sekundära egenskaper som man kan använda hemma i mörkret. Kast med litet/stort grafikkort beroende på om man köpa low/mid/high-end osv. Det finns många alternativa idéer sålänge vi har lite fantasi 😄

Ja men det är ju målet? Sätter regeringen pristak är det ju som en uppmaning att bränna så mycket el man bara kan tills systemet slocknar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Look beyond riktpris