Har jag blivit hackad, kan inte ansluta till youtube, googlekontot eller googla ens.

Permalänk
Medlem

Har jag blivit hackad, kan inte ansluta till youtube, googlekontot eller googla ens.

Helt plötsligt (Det här har jag aldrig varit med om) så får jag konstant upp om skadlig kod från Malwarebytes och det sker när det är nånting om Google, google sökning, YouTube, googlekonto och etc.

Kan inte logga in på mitt konto utan får upp "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR"

Webbplatsen kan inte tillhandhålla en säker anslutning

På YouTube så är jag offline kan inte göra nåt eller logga in på googlekontot.

Har testat Microsoft Edge samma sak där.

Det här är på datorn, men på mobilen är det inga problem.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Behövs lite mer information för att veta hur du ska kunna skydda datorn från malware. Just Malwarebytes kommer också varna om rena adware och spionprogram, alla hot är ingen katastrof och problemet kan mycket väl komma från t.ex. antivirusprogram själva.

Du berättar inte vad Malwarebytes hittar, och vi vet inte allt du har installerat på din dator, om din WiFi-router är kapad eller vad som helst.

Permalänk
Medlem

Har du rätt tid och datum inställt på datorn?

Edit: Läste lite snabbt och missade malwarebiten. Fel tid kan dock ge SSL-fel...

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Behövs lite mer information för att veta hur du ska kunna skydda datorn från malware. Just Malwarebytes kommer också varna om rena adware och spionprogram, alla hot är ingen katastrof och problemet kan mycket väl komma från t.ex. antivirusprogram själva.

Du berättar inte vad Malwarebytes hittar, och vi vet inte allt du har installerat på din dator, om din WiFi-router är kapad eller vad som helst.

Jag har inte installerat något märkvärdigt idag eller ens igår.

Det står bara Webbplatsen blockerades på grund av skadlig kod och den fortsätter upprepa det.

Då står det i domän t.ex clients.google kan det stå, som jag sa google relaterade .

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag har inte installerat något märkvärdigt idag eller ens igår.

Det står bara Webbplatsen blockerades på grund av skadlig kod och den fortsätter upprepa det.

Då står det i domän t.ex clients.google kan det stå, som jag sa google relaterade .

Spelar det någon som helst roll? Program uppdaterar sig både på datorn och utanför i deras servrar.

Det du säger är som att jag säger att jag inte kan komma in i mitt hem, det står ASSA på nyckeln. Det måste finnas mer att gå på för att vi ska ha något att diskutera och tipsa om.

Permalänk
Medlem

Fel klockslag i Windows, gammal webbläsare eller en MITM attack är min gissning.

Vanligaste är att din router eller webläsare (proxy) har ställts om för att skicka din trafik via en 3e part och då brukar det hagla SSL fel i t.ex firefox eller chrome.

Kör en offline virus sökning
Titta i din webbläsare om det finns några proxy inställningar
Når du din router ? om inte återställ den med hårdvaruknappen och byt direkt lösenord

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Helt plötsligt (Det här har jag aldrig varit med om) så får jag konstant upp om skadlig kod från Malwarebytes och det sker när det är nånting om Google, google sökning, YouTube, googlekonto och etc.

Kan inte logga in på mitt konto utan får upp "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR"

Webbplatsen kan inte tillhandhålla en säker anslutning

På YouTube så är jag offline kan inte göra nåt eller logga in på googlekontot.

Har testat Microsoft Edge samma sak där.

Det här är på datorn, men på mobilen är det inga problem.

Vad sjukt, jag har exakt samma problem som dig. Skadlig kod från Malwarebytes hela tiden och offline på youtube.

Dock så lyckades jag precis komma in på Youtube genom att stänga ner malwarebytes och uppdatera sidan för youtube.

Det känns som det är något med Malwarebytes som ställer till det men förhoppningsvis är det bara tillfälligt.

Visa signatur

5950X
3080
X570
64 GB G.Skill
2TB 980 Pro ] 4TB SN850X ] 2TB MX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Når du din router ? om inte återställ den med hårdvaruknappen och byt direkt lösenord

Om routern är kapad så är den säkert så efter en fabriksåterställning också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Om routern är kapad så är den säkert så efter en fabriksåterställning också.

Beror lite på hur den är kapad men visst det är fullt möjligt.
om så är fallet så lär han inte kunna logga in i den efter återställningen heller och då har han hittat "problemet"

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Beror lite på hur den är kapad men visst det är fullt möjligt.
om så är fallet så lär han inte kunna logga in i den efter återställningen heller och då har han hittat "problemet"

Även om attacken inte är persistent så vet ju attackerarna IP-adressen och kapar den säkert automatiskt igen

Det jag härleder till är att det måste finnas programvara till den som inte har dessa exploits/sårbarheter om det är den som har attackerats.

Förmodligen är det bara något program på datorn däremot.

Permalänk
Medlem

Nu fungerar allt som vanligt igen hos mig. Är dina problem borta ts?

Visa signatur

5950X
3080
X570
64 GB G.Skill
2TB 980 Pro ] 4TB SN850X ] 2TB MX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pett-Ture:

Nu fungerar allt som vanligt igen hos mig. Är dina problem borta ts?

Hitintills ja, kan komma åt mitt Goggle konto.

Och att jag gjorde 2-vägsvarifering vet inte om det löste.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Pett-Ture:

Vad sjukt, jag har exakt samma problem som dig. Skadlig kod från Malwarebytes hela tiden och offline på youtube.

Dock så lyckades jag precis komma in på Youtube genom att stänga ner malwarebytes och uppdatera sidan för youtube.

Det känns som det är något med Malwarebytes som ställer till det men förhoppningsvis är det bara tillfälligt.

Har samma problem!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

... problemet kan mycket väl komma från t.ex. antivirusprogram själva. ...

Detta stämde bra med andra ord.