Två frågor: Bootar direkt in i BIOS. Ser ej hårddisk & Klona SSD -> SSD med trasig dator.

Permalänk
Medlem

Två frågor: Bootar direkt in i BIOS. Ser ej hårddisk & Klona SSD -> SSD med trasig dator.

Hej!

Jag behöver hjälp! Efter att jag stängde av min dator igår kväll så startar den bara upp i BIOS-mode. Först så syntes bara "Windows Boot manager" i Boot priority. När jag sedan satte "Fast Boot" till Disable och CSM till "Enable" så dök min SSD upp i listan enligt nedan. Men den kan fortfarande inte starta upp trots att den syns i BIOS. Får upp detta meddelande:

Vad gör jag?

Datorn är 5 år gammal.

Om det nu är så att min SSD är trasig utifrån att kunna Boota.. Kan jag köpa en ny SSD och sen klona min gamla till den nya utan att behöva en dator? Eller hur gör jag smidigast då min egen dator inte funkar?

Stort tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Din HDD syns i bios.
Försök starta från den HDD när du är i BIOS.

F8 Boot Menu

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Din HDD syns i bios.
Försök starta från den HDD när du är i BIOS.

F8 Boot Menu

Jag var nog otydlig… det är det som inte går. När jag bootar från den så kommer den svarta rutan upp…