Behöver uppgradera speldatorn, övergång till laptop?
Hej,
Lite bakgrund. Jag sitter idag på en dator (i7 7700k med 1070) som börjar kännas lite gammal och inte riktigt hänger med. Spelar mest på 1080p, men även där så är det lite i klenaste laget(fps-drops i CoD:Vanguard under "acceptabel" nivå tex). Så jag har bestämt mig för att göra en uppgradering, först tänkte jag mig en ny stationär dator men har börjat titta åt en gaming laptop som tänkbart alternativ.
Jag sitter utanför sovrummet i en villa, där sambon tycker det lagom roligt att lyssna på frenetiskt knappande och discord bröl de kvällar jag spelar med mina vänner. Då skulle jag kunna ta datorn till undervåningen alternativt ut i friggeboden och fortsätta spelandet där. Den skulle även kunna följa med ut på landet(är där nån månad på sommaren).
Det jag oroar mig för är att den låter så mycket vid spelande att det blir irriterande. Visst kan man köpa slutna lurar men anc(nu har jag öppna lurar för att kunna kommunicera med familjen).
Har knarkat en hel del reviews(Jarrods tech känns som den bästa kanalen jag hittat) och är nästan säker på att det blir en Legion 5 pro om jag kör på bärbar. Legion 5 pro - elgiganten
Men skulle vilja ha input från forumet om det är några som gjort bytet från stationär och era intryck. Stör ni er på att laptopen låter som ett jetplan? Hur ofta behöver man rengöra laptopen för att kylningen ska fungera vettigt? Något annat man bör tänka på?
Alternativet är att bygga ett ITX-bygge som jag kan flytta mellan villan/friggan och på så sätt få en halvmobil lösning. Hur skulle ni tänkt om ni var i min situation?