Söndagsmatiné: Länken mellan blinkande ljus och din puls

Permalänk
Melding Plague

Söndagsmatiné: Länken mellan blinkande ljus och din puls

I veckans söndagsvideo ligger fokus på tekniken på baksidan av smartklockorna, där det geniala konceptet förklaras på pedagogiskt vis av Steve Mould.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kör Fitbit Charge 5 jag.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem

Jo jag gjorde ju misstaget(?) att köpa en garmin pulsklocka, är man då typen som måste läsa på och ta reda på hur allting fungerar så tar det aldrig slut. De får ut väldigt mycket information från i princip en kamera och några lampor.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Kör Mi band 2 -> 5 Senaste åren, Gick över till Amazfit GTR 3 (dotter märke till xiaomi som använder AWS ist). Sjuukt nöjd. Mi band har varit bästa investeringen jag gjort och rekommenderar faktiskt alla skaffa en sån

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av nickhe:

Kör Mi band 2 -> 5 Senaste åren, Gick över till Amazfit GTR 3 (dotter märke till xiaomi som använder AWS ist). Sjuukt nöjd. Mi band har varit bästa investeringen jag gjort och rekommenderar faktiskt alla skaffa en sån

Jag hade ett rätt länge också som jag var väldigt nöjd med, femte generationen tror jag? Väldigt prisvärt iaf! Däremot kände jag mig rätt skeptisk till mätningarna av djupsömn och liknande.

Permalänk
Avstängd

Har stängt av pulsmätningen, den ger inte några överraskningar längre. Däremot så funkar min Amazfit GTS fantastiskt för att vibrera när någon ringer, och det är huvudsyftet med smartklocka/band för min del.
Kör dessa vissa stunder då jag inte helt enkelt kommer att höra att mobilen ringer i fickan.

I övrigt så kör jag 2st dumklockor hellre. Snyggare.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag hade ett rätt länge också som jag var väldigt nöjd med, femte generationen tror jag? Väldigt prisvärt iaf! Däremot kände jag mig rätt skeptisk till mätningarna av djupsömn och liknande.

Jag har kikat på följande och detta är kanske något ni faktiskt skulle kunna genomföra själva, även om det kräver att investera lite mer tid och energi än vanligt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

När jag fick covid för första gången i våras (ja, jag hade tre vaccindoser redan) så mådde jag riktigt dåligt. Sen blev det bättre efter ca en vecka. Men på väldigt kort tid, typ två timmar, blev jag dålig igen. Helt plötsligt började min Apple watch klaga på min puls, att den var onormalt hög. Jag ringde 1177 för att få råd, berättade hur jag mådde etc. Så fort jag nämnde att min Apple watch klagat på pulsen skickade dom en ambulans. Slutade med 5 nätter på sjukhus.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag hade ett rätt länge också som jag var väldigt nöjd med, femte generationen tror jag? Väldigt prisvärt iaf! Däremot kände jag mig rätt skeptisk till mätningarna av djupsömn och liknande.

Samma här, tror inte riktigt på djupsömn. Men steg räknaren,stressmätare pulsen etc verkar vara spot on.
Sen att den inte är i vägen och behöver laddas tredje vecka var oxå sjukt nice

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av nickhe:

Samma här, tror inte riktigt på djupsömn. Men steg räknaren,stressmätare pulsen etc verkar vara spot on.
Sen att den inte är i vägen och behöver laddas tredje vecka var oxå sjukt nice

Ja, steg och puls upplevde jag också som väldigt korrekt. Men man blev lite misstänksam när den aldrig tyckte att jag lyckades få mer än typ 1h djupsömn per natt, oavsett hur många timmar jag sov eller hur utvilad jag kände mig dagen efter

Tyvärr lyckades jag förlägga laddaren när jag flyttade i somras, men funderar på att beställa ny och och börja använda igen, alternativt uppgradera mig ett steg till nuvarande generation. Spelar mer VR igen och vore intressant att mäta lite puls och dylikt där.