Fastnar i Windows loggan efter bytt processor

Permalänk

Fastnar i Windows loggan efter bytt processor

Hej! Jag har bytt processor i datorn och när den nya är i fastnar jag i Windows loggan vid uppstart varje gång.
Har testat flera olika metoder
Testat med hårddisk som har Windows 10 installerat på och även en med Windows 11. Även med en tom hårddisk och bootat Windows från usb men samma problem. Har testat allt detta plus lite till och likadant med min gamla processor och då startar den utan problem. Inet sa att den funkar som den ska men att det är fel på min Windows eller uppdatering av bios.
Bios är uppdaterat dagligen och har testat flera olika Windows.
Hjälp !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelhansson:

Hej! Jag har bytt processor i datorn och när den nya är i fastnar jag i Windows loggan vid uppstart varje gång.
Har testat flera olika metoder
Testat med hårddisk som har Windows 10 installerat på och även en med Windows 11. Även med en tom hårddisk och bootat Windows från usb men samma problem. Har testat allt detta plus lite till och likadant med min gamla processor och då startar den utan problem. Inet sa att den funkar som den ska men att det är fel på min Windows eller uppdatering av bios.
Hjälp !!

Vilka komponenter har du i din dator och vad hade du för processor tidigare? Har du överklockat någon eller några komponeter i din dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelhansson:

Hjälp !!

När du säger att BIOS är uppdaterat dagligen så får det mig att misstänka att det kanske inte är BIOS du uppdaterat. BIOS uppdateringar släpps relativt sällan.

Permalänk
Medlem

Har du testat att återställa till fabriksinställningar i BIOS efter bytet? (Optimized defaults som det brukar kallas.)

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för något liknande när jag bytte från en AMD processor till en annan AMD processor och hade råkat böja någon av pinsen på processorn.
Om det är AMD du kör så kanske det skulle kunna vara en ide att ta en titt hur det ser ut på din processor?