Elon Musk ska lämna VD-posten på Twitter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

För den som är intresserad så är Elon Musk med i det senaste avsnittet av "The All In Podcast".
(Där pratar dom också om "Twitter Files", väldigt intressant)

Jag står fast vid min åsikt att han verkar rätt korkad (jo, korkade människor kan också lyckas)

Men när det gäller Twitter har han en poäng.

Man måste testa saker, ibland lyckas man, ibland lyckas det inte. Det är ju så alla dom stora har blivit vad dom är, hur många saker/funktioner/tjänster har inte Google testat som dom sen har tagit bort.

När det gäller t.ex. Tesla så funkar det ju inte på samma sätt, säljer man FSD för 100k så kan man liksom inte säga "Vi försökte..." när det inte funkar.

Med all respekt, det där är ju bara idiotiskt. Med vetskap om FBI's inblandning i Twitter tidigare, och hur mycket som censurerades, så är ju ditt uttalande direkt felaktigt.

Är yttrandefriheten absolut nu? Självklart inte, men bredare , utan tvekan!

Jag är ju på intet sätt en Elon-fan, men det som kommit fram i "Twitter-files" är nästan värt 440Mijarder bara det, där är Elon en hjälte.

Att diskutera enskilda avstämningar (som t.e.x. Trump) tycker jag blir meningslöst i skuggan av "Twitter Files", som ju visar att alla konspirationsteorier man kunde ha om Twitter faktiskt var sanna.

Nej. Elon är ingen hjälte och har någon ens läst vad som kommit fram i twitter-files? Mestadels är ju bara lösrykta påståenden som Elon för fram som "belägg".

Har du ens läst vad Elon "publicerat" själv eller har du, som de flesta verkar ha, läst andras sammanfattningar och tolkningar?

Skrivet av Xeonist:

Du tycker inte att det är något anmärkningsvärt att FBI hade en direktkanal till Twitter och hade inflytande i vad dom valde att plocka bort?

Är det inte exakt det vi anklagar Ryssland och Kina för, "statskontrollerad" media?

Eller att dom betalade Twitter motsvarande 30Miljoner SEK?

Inte mer än att Polisen eventuellt har det på svenska hemsidor. Och nej det är inte i närheten av samma sak. Vet du ens vad du argumenterar för?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Musk har tydligen sparkat städpersonalen med.

Verkligt geni.

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.