Permalänk

Dator Krashar PGA Hz Hjälp

Tjena, som rubriken lyder så har jag en aning (inte helt säker) om att min dator krashar pga hz på min skärm. Jag har tidigare gjort en tråd om hur min dator krashar. Det som då händer är att skärmarna blir svarta och dator fläktarna går på högvarv och låter väldigt högt. Nu har jag noterat nåt då jag satte på 240 hz på gta. Då krashade datorn igen och det gjorde den inte innan när jag hade 60 hz. Det jag vill komma fram med är att jag nu testat mig fram och de verkar vara hz som strular. Jag har testat 144, 240 hz på gta nu och då krashar jag, men så fort jag kör 60 hz så funkar det. Det är gta och the forest som jag krashar på när hz är såhär. När jag kör tex cs så kan jag ha 240 hz utan problem.

Dator Spec:
Proccesor: intel core i5 7600k
Grafikkort: Nvidia Geforce gtx 1060 6gb
Utrymme: 1 tb ssd, 256 gb m.2 ssd.
Ram: 32 gb
Moderkort: asus strix z270f gaming

Hjälp uppskattas jättemycket!

Mvh Mackan

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Har du igång Vsync när du kör med 60 Hz? Symptomen du får med att skärmen blir svart och fläktarna går i fullt fart indikerar att när grafikkortet behöver mer ström för att få högre FPS vid 240 Hz jämfört med 60 Hz och då blir datorn instabil. Jag skulle säga att det är nättagget som blir instabil vid högre belastning.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär