Permalänk
Hedersmedlem

Styra datorn med blåtand och T68.. hur?

Hej!

Skulle man kunna det? Typ WinAmp, Media Player, PPoint etc. Detta vore ju skitballt.

Vilken blåtandssak till datorn och vilken programvara rekommenderas?

mvh

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

jag rekommenderar den här

program att börja testa med är:

Jeyo
FMA
BT Control

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Funkar det till T610 också

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Funkar det till T610 också

japp, självklart.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Funkar det till T610 också

Funkar med alla ericsson som har bluetooth. Antagligen till alla med iR också.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

borde det göra men det kanske inte är så smart med ir eftersom det bara har någon meters räckvidd.

Visa signatur

Det är aldrig försent att ge upp

Permalänk
Medlem

christersson.org hade flera program som man kunde styra winamp och diverse program med.. samt göra andra saker.. synd dock att sidan inte funkar :/ pccontrol funkar ju fint till alla ericsson med bluetooth...

fma är ett stabilt program om man inte orkar skriva sms på mobilen och istället på datorn

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
christersson.org hade flera program som man kunde styra winamp och diverse program med.. samt göra andra saker.. synd dock att sidan inte funkar :/ pccontrol funkar ju fint till alla ericsson med bluetooth...

fma är ett stabilt program om man inte orkar skriva sms på mobilen och istället på datorn

mjo, har själv PC Control installerat, men då sidan för tillfället är nere länkade jag inte till den.
PC Control fungerar lika bra med ir eller datakabel, om man bara vill se hur det hela funkar, men hela vitsen med att det ska vara trådlöst försvinner

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Permalänk

Jag får verkligen inte PcControl att fungera. Jag förstår över huvud taget inte hur jag ska göra. Jag har installerat programmet på datorn. Ska jag inte installera nånting alls i telefonen?

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha valt msi:n som du länkar till hos komplett. Fast jag skulle köpt den hos www.webhallen.com då får du den för under 400:- inkl frakt!!!

Permalänk
Medlem

http://christersson.org/software.php

Där kan ni ladda ner PC control...

/Rikard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapitalist
Jag får verkligen inte PcControl att fungera. Jag förstår över huvud taget inte hur jag ska göra. Jag har installerat programmet på datorn. Ska jag inte installera nånting alls i telefonen?

Nej du ska inte installera något på telefonen. Se först till att du skapar en com-port mellan datorn och telefonen via bluetooth, sedan öppnar du pc-control, väljer vilken com-port du nu skapade, och ansluter.

Sedan, på telefonen, går du in under Kommunikation -> Tillbehör -> PcControl

En bild där Serial Port 1 är ansluten som COM3

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

turbonallen: Vad är "Voice Gateway" för nåt? Saknar den.

Permalänk

Spectre: Det är för att använda datorn som trådlöst headset. Skitbra ifall man glömde telefonen i köket när det ringer.

läs mer här

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Oh yeas man slipper resa sig för att svara! Skitbra!

Skämt å sido känns det inte som den mest användbara funktionen.

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd.
Oh yeas man slipper resa sig för att svara! Skitbra!

Skämt å sido känns det inte som den mest användbara funktionen.

Möjligt inte den mest användbara, men likväl användbar vid vissa tillfällen.

Jämför med bärbara telefoner, då jag antar att du tycker likadant där? men titta sedan på hur många som har bärbara telefoner i hemmet, så kommer du märka att det visst finns en hel del som uppskattar sådana saker.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GameTiger
Vad skulle ni valt?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=BT007SV
eller
http://www.komplett.se/k/k.asp?ck=1&r=1&action=info&s=sr&p=25...

Eller någon helt annan!?

jag har denna

BlueTake BT007SV Bluetake Bluetooth Dongle 100m, funkar utmärkt!!!

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

MSI-donglen fungerar också helt utmärkt, så valet står väl egentligen mellan vilken som är billigast, i dagsläget MSI:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=12869

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
MSI-donglen fungerar också helt utmärkt, så valet står väl egentligen mellan vilken som är billigast, i dagsläget MSI:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=12869

det kanske beror på om man har en usb på framsidan av datorn? jag som inte har nån på framsidan valde en som man kan sätta på burken men det kanske inte spelar nån roll?

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

nej, du får med en kort sladd till MSI-donglen också, så du kan ha donglen där bak även fast det är tight med utrymme. (det blir alltså inte som en pinne som sticker rakt ut ur burken )

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
nej, du får med en kort sladd till MSI-donglen också, så du kan ha donglen där bak även fast det är tight med utrymme. (det blir alltså inte som en pinne som sticker rakt ut ur burken )

oki, vet du hur man klickar om man kontrollerar datorn med musen i pc control?

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheTrooper
oki, vet du hur man klickar om man kontrollerar datorn med musen i pc control?

Du använder knappen ovanför 'bakåt'-knappen på T610

vill du klicka och dra kan du använda ettan, tryck en gång för att börja klicka, flytta på musen, och tryck en gång till för att sluta att klicka.

Tryck på * så får du fram en meny som visar alla kommandon på datorn, tryck på # för att byta profil/knappsats

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Du använder knappen ovanför 'bakåt'-knappen på T610

vill du klicka och dra kan du använda ettan, tryck en gång för att börja klicka, flytta på musen, och tryck en gång till för att sluta att klicka.

Tryck på * så får du fram en meny som visar alla kommandon på datorn, tryck på # för att byta profil/knappsats

va gött, då behöver man inte oroa sig över att musen ska paja

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

jag har en nokia 7210 (saknar blåtand)
men jag har laddat hem moreco
och med det kan jag styra winamp och wmp med min mobil (via gprs. kostar ca 10 öre per kommando jag skickar iväg)

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Möjligt inte den mest användbara, men likväl användbar vid vissa tillfällen.

Jämför med bärbara telefoner, då jag antar att du tycker likadant där? men titta sedan på hur många som har bärbara telefoner i hemmet, så kommer du märka att det visst finns en hel del som uppskattar sådana saker.

Nja, en bärbar är ju en heeelt annan sak. Med den är det ju meningen att man ska kunna gå omkring och prata/slippa trasska in sig. Lite lik en mobil telefon.

Jag skulle nog mer likna det som en bärbat med bluetooth som man ansluter till datorn för att snvänfa datorns headset.

Aja, antar att jag måste accepera att det finns folk som gillar att trassla till det

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

woot, kan man använda sin t68i som mus till datorn?? :):):) detta öppnar ju en helt ny värld av möjligheter för vad man kan göra ...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clawfinger
skulle http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=30851&t=&l=&Avd... funka till T610?

japp

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Tufft att min tråd vaknade

Funderar på att köpa nya MX Bluetooth paketet samt sno fars T68i och kräva att han köper ny (T610 eller P800) nu när hans abb går ut (eller i November.. kommer inte riktigt ihåg.. när kom de första t68:orna ut på marknaden?)

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading