Problem med tangentbordet, helt plötsligt.
Tjena! Jag nu från ingenstans fått problem med mitt tangentbord (eller alla tangentbord skulle jag säga). Kollar jag i enhetshanteraren så ser jag under Tangentbord: HID Keyboard som har en felkod 19. Om man Googlar på felet så ger alla tipset att avinstallera eller uppdatera drivaren. Detta har jag såklart försökt med. Efter boot syns samma sak. Och tangentbordet fungerar såklart inte.
Tangentbordet jag har för övrigt Logitech G213, men har testat flera. Även utan tangentbord så finns tre stycken HID Keyboard med denna felkod.
I UEFI fungerar tangentbordet utmärkt, även om man startar om datorn med SKIFT. I den menyn som kommer fram funkar tangentbordet. Startar jag i felsäkert läge fungerar tangentbordet ej längre.
Har även haft samma fel på en annan dator tidigare, lyckades inte lösa det. Men det löstes av sig självt efter ett tag, har ingen aning varför.
Min dator består av
Processor AMD Ryzen 5950X
Moderkort Gigabyte B550 Aorus Elite (Senaste BIOS)
Minnen 2x16 GB G.Skill 3600 MHz
Tangentbord Logitech G213
Har installerat senaste AMD Chipset Drivers. Börjar tro att det är något AMD-relaterat problem. AMD är ju ökända att ha problem med USB-portarna? Min andra dator som också hade problem har en AMD Ryzen 1700 med B350 Chipset. Det var samma problem, dock har jag trådlöst tangentbord till den. Men där bara försvann problemet en dag när jag startade datorn.
MEN, mycket frusterande!